Kup bilet KMK

Gdzie kupić bilety do kasowania

  • w niektórych punktach handlowych (np. w sklepach, w kioskach z prasą),
  • w Punkcie Obsługi Pasażerów KMK (POP) przy ul. Wielopole 1 – od 50 szt. lub o wartości min. 500 zł,
  • w stacjonarnych automatach biletowych KKM (w systemie Krakowskiej Karty Miejskiej) lub MKA (w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej),
  • w aplikacjach mobilnych: mPay, iMKA, moBiLET, SkyCash, jakdojade lub zbiletem.pl (bilety wspólne 70-minutowe w aplikacjach: iMKA oraz mPay),
  • w aplikacjach partnerskich: Santander Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, PKO BP, Alior Bank, PeoPay (Bank Pekao SA), ING Bank Śląski, Velo Bank S.A., Provema, Revolut Ltd,
  • bilety wspólne 70-minutowe: w automatach biletowych w pociągach KMŁ oraz u obsługi KMŁ (wyłącznie na wyjazd w dniu nabycia),
  • w automatach biletowych umieszczonych w pojazdach, gotówką bądź kartą płatniczą, zgodnie z formą płatności oznaczoną na piktogramie na drzwiach wejściowych pojazdu (naklejka AUTOMAT BILETOWY lub BILETY / TICKETS z odpowiednim piktogramem):

Faktura za bilety

  • w Punkcie Obsługi Pasażerów KMK – faktura dostępna jest u sprzedawcy w trakcie finalizacji procesu sprzedaży,
  • mailowo – pod adresem [email protected] – w przypadku gdy bilet zakupiony został za pośrednictwem elektronicznego konta pasażera, w punkcie bądź w aplikacji mobilnej KK oraz KKM,
  • mailowo – pod adresem [email protected] – w przypadku gdy bilet został nabyty w automacie stacjonarnym KKM bądź w automacie mobilnym (w pojeździe),
  • mailowo – pod adresem [email protected] – jeśli zakupu dokonano w ramach Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (automaty MKA, aplikacja MKA),
  • mailowo – u Operatorów poszczególnych aplikacji (mPay, moBiLET, SkyCash, jakdojade, zbiletem.pl) w zakresie biletów do kasowania nabywanych w aplikacjach mobilnych.

Ważne informacje dotyczące aplikacji mobilnych
Rejestracja oraz doładowanie konta w systemach aplikacji mobilnych powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu. Czas zakupu biletu jest zależny od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie nie odpowiada za wynikające z tego tytułu opóźnienia lub brak możliwości zakupu biletu. Pasażer korzystający z formy zakupu biletu mobilnego jest zobowiązany zakupić taki bilet niezwłocznie po wejściu do pojazdu. Bilet krótkookresowy jest kasowany w momencie zakupu. W celu nabycia biletu do kasowania w aplikacji niezbędne jest podanie numeru taborowego pojazdu (wpisanie 2 liter oraz 3 cyfr lub zeskanowanie kodu QR), który widoczny jest wewnątrz pojazdu. W momencie rozpoczęcia kontroli biletów w danym pojeździe powinna nastąpić blokada sprzedaży biletów mobilnych na kontrolowany pojazd. Próba zakupu biletu krótkookresowego w momencie aktywnej blokady sprzedaży biletów mobilnych na numer boczny innego pojazdu jest równoznaczna z próbą zakupu biletu i jego skasowania po wezwaniu do okazania biletu, w związku z czym taki bilet zostanie uznany za nieważny.

Gdzie kupić Bilety Metropolitalne i Bilety Mieszkańca

Bilet okresowy lub bilet wolnej jazdy może być zapisany tylko na jednym nośniku jednocześnie.


Gdzie kupić Bilety Socjalne i Aktywizujące dla osób bezrobotnych


Zwroty biletów

Bilet okresowy wykupiony na okres 1, 2 lub 3 miesięcy lub bilet Półroczny może zostać anulowany z jednoczesnym zwrotem należności za niewykorzystany czas ważności biletu pod warunkiem, że anulowanie następuje nie później niż 16-go dnia przed upływem terminu obowiązywania biletu.

Zwrotu biletu należy dokonać u Operatora, u którego bilet został nabyty.