Kup bilet KMK
Gdzie kupić bilety do kasowania
- w niektórych punktach handlowych (np. w sklepach, w kioskach z prasą),
- w Punkcie Obsługi Pasażerów KMK (POP) przy ul. Wielopole 1 – od 50 szt. lub o wartości min. 500 zł,
- w stacjonarnych automatach biletowych KKM (w systemie Krakowskiej Karty Miejskiej) lub MKA (w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej),
- w aplikacjach mobilnych: mPay, iMKA, moBiLET, SkyCash, jakdojade lub zbiletem.pl (bilety wspólne 70-minutowe w aplikacjach: iMKA oraz mPay),
- w aplikacjach partnerskich: Santander Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, PKO BP, Alior Bank, PeoPay (Bank Pekao SA), ING Bank Śląski, Velo Bank S.A., Provema,
- bilety wspólne 70-minutowe: w automatach biletowych w pociągach KMŁ oraz u obsługi KMŁ (wyłącznie na wyjazd w dniu nabycia),
- w automatach biletowych umieszczonych w pojazdach, gotówką bądź kartą płatniczą, zgodnie z formą płatności oznaczoną na piktogramie na drzwiach wejściowych pojazdu (naklejka AUTOMAT BILETOWY z odpowiednim piktogramem):
Faktura za bilety
- w Punkcie Obsługi Pasażerów KMK – faktura dostępna jest u sprzedawcy w trakcie finalizacji procesu sprzedaży,
- mailowo – pod adresem fakturyzabilety@ztp.krakow.pl – w przypadku gdy bilet zakupiony został za pośrednictwem elektronicznego konta pasażera, w punkcie bądź w aplikacji mobilnej KK oraz KKM,
- mailowo – pod adresem fakturypsb@mpk.krakow.pl – w przypadku gdy bilet został nabyty w automacie stacjonarnym KKM bądź w automacie mobilnym (w pojeździe),
- mailowo – pod adresem obsluga@mka.malopolska.pl – jeśli zakupu dokonano w ramach Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (automaty MKA, aplikacja MKA),
- mailowo – u Operatorów poszczególnych aplikacji (mPay, moBiLET, SkyCash, jakdojade, zbiletem.pl) w zakresie biletów do kasowania nabywanych w aplikacjach mobilnych.
Ważne informacje dotyczące aplikacji mobilnych
Rejestracja oraz doładowanie konta w systemach aplikacji mobilnych powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu. Czas zakupu biletu jest zależny od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie nie odpowiada za wynikające z tego tytułu opóźnienia lub brak możliwości zakupu biletu. Pasażer korzystający z formy zakupu biletu mobilnego jest zobowiązany zakupić taki bilet niezwłocznie po wejściu do pojazdu. Bilet krótkookresowy jest kasowany w momencie zakupu. W celu nabycia biletu do kasowania w aplikacji niezbędne jest podanie numeru taborowego pojazdu, który składa się z 2 liter oraz 3 cyfr i jest widoczny m.in. na naklejce nad każdym kasownikiem w pojeździe. W momencie rozpoczęcia kontroli biletów w danym pojeździe powinna nastąpić blokada sprzedaży biletów mobilnych na kontrolowany pojazd. Próba zakupu biletu krótkookresowego w momencie aktywnej blokady sprzedaży biletów mobilnych na numer boczny innego pojazdu jest równoznaczna z próbą zakupu biletu i jego skasowania po wezwaniu do okazania biletu, w związku z czym taki bilet zostanie uznany za nieważny.
Gdzie kupić Bilety Metropolitalne i Bilety Mieszkańca
- w stacjonarnych automatach biletowych KKM (w systemie Krakowskiej Karty Miejskiej) lub MKA (w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej), w formie zapisu na nośniku biletowym (m. in. KK, KKM, MKA),
- przez Internet na stronie ekp.mpk.krakow.pl,
- przez Internet na stronie mka.malopolska.pl z wymogiem aktywacji w automacie MKA,
- w aplikacjach mobilnych: iMKA, mKK i mKKM,
- w Punktach Obsługi Klienta MKA (POK),
- w Punktach Obsługi Pasażerów KMK (POP).
Gdzie kupić Bilety Socjalne i Aktywizujące dla osób bezrobotnych
- w Punktach Obsługi Pasażerów KMK (POP).