DDR wzdłuż ul. Walerego Sławka
Budowa drogi dla rowerów na odcinku ul. Walerego Sławka od skrzyżowania z ul. Kamieńskiego do skrzyżowania z ul. Puszkarską
Opinia Audytu:
Plan sytuacyjny:
D1_KP_KRK_SLAWKA_PSPrzekrój poprzeczny:
D2_KP_KRK_SLAWKA_PNOpis techniczny:
D0_KP_KRK_SLAWKA_OT
Prawdę powiedziawszy, droga dla rowerów z obu stron ul. Walerego Sławka wydaje się być może nieco na wyrost i wiązałaby się ze znacznym wybetonowaniem przestrzeni.
Generalnie cała ul. Sławka powinna zostać przemyślana na nowo i przebudowana na jej całej długości. Dawniej był to obszar głównie przemysłowo-magazynowy, obecnie jest coraz gęściej zabudowana blokami mieszkalnymi. Należałoby zaprojektować ulicę uwzględniającą:
– ruch samochodów wraz z wjazdami w osiedla;
– ruch autobusów;
– wygodne przystanki autobusowe (bez zatok, z możliwie szerokimi wiatami);
– drogę dla rowerów (najlepiej chyba po stronie zachodniej, gdzie zjazdów jest mniej i wygodniej jest rowerzystom pokonać skrzyżowanie z ul. Kamieńskiego);
– wygodne chodniki (jak tylko możliwe, to oddzielone od jezdni zieleńcem);
– bezpieczne przejścia dla pieszych;
– zieleń;
– estetykę ulicy.
W tym celu warto nie ograniczać się tylko do chodników i DDR, ale rozważyć częściową ingerencję w jezdnię, tak by po stronie zachodniej zmieściła się droga dla rowerów wraz z chodnikiem, a po stronie wschodniej chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni (z drzewami).
Warto również zastanowić się nad okolicą skrzyżowania z ul. Kamieńskiego, zwłaszcza po stronie zachodniej, która obecnie robi za dziki parking. Być może warto przeprojektować tę okolicę, lub chociaż wyznaczyć tam miejsca postojowe, skoro i tak nic innego tam nie ma zastosowania.
1. Proszę na zjazdach zachować również ciągłość nawierzchni chodnika, bez odróżnienia kolorystycznego i stosowania krawężnika wtopionego.
2. Na planach sytuacyjnych brakuje oznaczeń przekrojów typowych (lokalizacja przekroi A-A, B-B, itp.).
3. Chodnik przyległy do jezdni zabezpieczyć przed nielegalnym parkowaniem.
Wnioskuję aby w ramach inwestycji:
1. Wyznaczyć przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym na skrzyżowaniu ul. Sławka i ul. Kamieńskiego, na wlocie od strony ul. Wielickiej. Brak przejścia i przejazdu utrudni ruch pieszych i rowerów.
2. Wyznaczenie pasa dla autobusów na ul. Sławka w stronę ul. Kamieńskiego. W tym kierunku występuje często zatory drogowego utrudniające ruch autobusom komunikacji miejskiej.