Ten plan sytuacyjny to tylko wycinek większej całości. Stąd uwagi i pytania:
1. DDR wzdłuż drogi osiedlowej na południe od osiedla – dokąd ma prowadzić? Czy wzdłuż/przez tereny uzdrowiska, aż do ul. Wadowickiej? Jeżeli tak, to raczej nie ma sensu budowa DDR wzdłuż ul. Konopnickiej – wygodniej i bezpieczniej będzie jechać z drugiej strony uzdrowiska. Kolejną sprawą jest szerokość – jeśli ma to być połączenie Wadowickiej/Kamieńskiego z ul. Konopnickiej, to zasadne byłoby ze względu na duży ruch rowerowy zbudowanie szerszej DDR (minimum 3 metry).
2. Przebieg DDR wzdłuż Wilgi. Czy nie byłoby zasadne, zamiast budowy DDR w proponowanym kształcie, zbudowanie DDR z uwzględnieniem przejścia pod ul. Konopnickiej przy korycie rzeki. Przy takim rozwiązaniu z jednej strony można by nawiązać do DDR pomiędzy Brożka a Rydlówką, a z drugiej do Bulwaru Podolskiego, tworząc w ten sposób długi odcinek DDR bez kolizji z innymi uczestnikami ruchu. Biorąc pod uwagę znaczenie – skomunikowanie południowego Krakowa z centrum – szerokość powinna wynieść minimum 3 metry. Proponowane rozwiązanie – z przejazdem rowerowym przez ul. Konopnickiej – nie ma żadnej kontynuacji w infrastrukturze rowerowej na terenie Podgórza.
1. Ze względu na klasę drogi (ul. Konopnickiej), duże natężenie ruchu, oraz niewielką odległość od Ronda Matecznego, zamiast skrzyżowania zaprojektować zjazd i wyjazd na prawoskręty.
2. Droga dojazdowa do budynków: zmniejszyć szerokość jezdni z 6 do 5 m (§ 15 ust. 1 RMTiGM)
3. Zrezygnować ze ścieżki rowerowej wzdłuż drogi dojazdowej do budynku – ruch poprawadzić po jezdni. Zaprojektować dodatkowe elementy uspokojenia ruchu.
4. Zachować ciągłość chodnika na zjazdach
Dlaczego osiedlowa ulica ma projektowaną ddr? Przecież to nie będzie droga tranzytowa o podwyższonej prędkości. Tam powinny być co najwyżej pasy rowerowe, albo brak infrastruktury – jazda w ruchu ogólnym. Ktoś znów wybiega przed szereg…
Nie jestem pewien, czy dobrze czytam ten plan sytuacyjny, ale jeśli w ciągu Konopnickiej powstanie dodatkowe skrzyżowanie, to należy zadbać aby nie wpłynęło ono negatywnie na całe miasto poprzez pogorszenie jakości komunikacji zbiorowej i rowerowej. Możliwymi rozwiązaniami przynajmniej częściowo kompensującymi dodatkowe skrzyżowanie będą a) buspas pomiędzy Orawską a Rondem Matecznym po obydwu stronach Konopnickiej, aby autobusy komunikacji zbiorowej mogły ominąć korki b) rowerzyści powinni również zachować możliwość nieopóźnionego przejazdu poprzez np. budowę tuneli takich jak po wschodniej stronie Ronda Grunwaldzkiego, od strony Wisły.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby podniesienie poziomu Konopnickiej i przepuszczenie Orawskiej pod spodem, w podobny sposób jak obecnie Barska łączy się z Ludwinowską. To utrzymywałoby podobny standard rozwiązań w tej części miasta i likwidowałoby potrzebę utworzenia skrzyżowania w ciągu Konopnickiej.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Ten plan sytuacyjny to tylko wycinek większej całości. Stąd uwagi i pytania:
1. DDR wzdłuż drogi osiedlowej na południe od osiedla – dokąd ma prowadzić? Czy wzdłuż/przez tereny uzdrowiska, aż do ul. Wadowickiej? Jeżeli tak, to raczej nie ma sensu budowa DDR wzdłuż ul. Konopnickiej – wygodniej i bezpieczniej będzie jechać z drugiej strony uzdrowiska. Kolejną sprawą jest szerokość – jeśli ma to być połączenie Wadowickiej/Kamieńskiego z ul. Konopnickiej, to zasadne byłoby ze względu na duży ruch rowerowy zbudowanie szerszej DDR (minimum 3 metry).
2. Przebieg DDR wzdłuż Wilgi. Czy nie byłoby zasadne, zamiast budowy DDR w proponowanym kształcie, zbudowanie DDR z uwzględnieniem przejścia pod ul. Konopnickiej przy korycie rzeki. Przy takim rozwiązaniu z jednej strony można by nawiązać do DDR pomiędzy Brożka a Rydlówką, a z drugiej do Bulwaru Podolskiego, tworząc w ten sposób długi odcinek DDR bez kolizji z innymi uczestnikami ruchu. Biorąc pod uwagę znaczenie – skomunikowanie południowego Krakowa z centrum – szerokość powinna wynieść minimum 3 metry. Proponowane rozwiązanie – z przejazdem rowerowym przez ul. Konopnickiej – nie ma żadnej kontynuacji w infrastrukturze rowerowej na terenie Podgórza.
1. Ze względu na klasę drogi (ul. Konopnickiej), duże natężenie ruchu, oraz niewielką odległość od Ronda Matecznego, zamiast skrzyżowania zaprojektować zjazd i wyjazd na prawoskręty.
2. Droga dojazdowa do budynków: zmniejszyć szerokość jezdni z 6 do 5 m (§ 15 ust. 1 RMTiGM)
3. Zrezygnować ze ścieżki rowerowej wzdłuż drogi dojazdowej do budynku – ruch poprawadzić po jezdni. Zaprojektować dodatkowe elementy uspokojenia ruchu.
4. Zachować ciągłość chodnika na zjazdach
Dlaczego osiedlowa ulica ma projektowaną ddr? Przecież to nie będzie droga tranzytowa o podwyższonej prędkości. Tam powinny być co najwyżej pasy rowerowe, albo brak infrastruktury – jazda w ruchu ogólnym. Ktoś znów wybiega przed szereg…
Nie jestem pewien, czy dobrze czytam ten plan sytuacyjny, ale jeśli w ciągu Konopnickiej powstanie dodatkowe skrzyżowanie, to należy zadbać aby nie wpłynęło ono negatywnie na całe miasto poprzez pogorszenie jakości komunikacji zbiorowej i rowerowej. Możliwymi rozwiązaniami przynajmniej częściowo kompensującymi dodatkowe skrzyżowanie będą a) buspas pomiędzy Orawską a Rondem Matecznym po obydwu stronach Konopnickiej, aby autobusy komunikacji zbiorowej mogły ominąć korki b) rowerzyści powinni również zachować możliwość nieopóźnionego przejazdu poprzez np. budowę tuneli takich jak po wschodniej stronie Ronda Grunwaldzkiego, od strony Wisły.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby podniesienie poziomu Konopnickiej i przepuszczenie Orawskiej pod spodem, w podobny sposób jak obecnie Barska łączy się z Ludwinowską. To utrzymywałoby podobny standard rozwiązań w tej części miasta i likwidowałoby potrzebę utworzenia skrzyżowania w ciągu Konopnickiej.