Trasa VeloRudawa (Ru)
Opracowanie Koncepcji Programowej Budowy I Etapu Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych w Województwie Małopolskim z podziałem na zadania: Zadanie nr 7 – VeloRudawa (Ru)
Inwestor: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
Opinia audytu
III Audyt
II Opinia audytu
II Audyt
Opinia audytu z dnia 7.08.2015 r.
Obawiam się że może to być za duży projekt – ale idealnym rozwiązaniem byłoby wydłużenie bulwarów wzdłuż Rudawy. Udostępniłoby to bezkolizyjne połączenie Błoń i Bulwarów Wiślanych.
Błędy są na tyle duże i istotne a uwaga z poprzedniego audytu została zignorowana. W związku z tym proszę o wystawienie opinii negatywnej – by wymusić poprawę choćby najgorszych błędów.
(0) Czy projektowanie trasy przebiegu szlaku obejmowało przejechanie rowerem po wyznaczonej trasie? W tym przejazdu w czasie/po deszczu? Planowane jest prowadzenie odcinkami gdzie nie jest spodziewany remont a jazda po deszczu jest co najmniej uciążliwa a miejscami niemożliwa.
Czy jest możliwość zgłoszenie komentarzy do fragmentów prowadzonych poza Krakowem?
(1) – ogólna
“trasę w opinii Zespołu należy poprowadzić wzdłuż wałów Rudawy następnie wzdłuż linii kolejowej do skrzyżowania z ul. Podkamyk a następnie wzdłuż ulic Podkamyk, Pięciu Stawów i Podkamycze” – ta uwaga z poprzedniego audytu wygląda na zzignorowaną (pojawiła się tam “trasa alternatywna”).
Poprowadzenie trasy mostem nad Rudawą w Mydlnikach (ulica Zkaliki z Mydlnik/Podłużna http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.0779&mlon=19.8486#map=15/50.0779/19.8486 ) jest błędne, tam jest wysokie natężenie ruchu.
Optymalne byłoby poprowadzenie trasy głównej zgodnie z rys. 2.16 i dalej ulicą Podkamyk.
(2) – ogólna, plansza 2.2
Krzyżowka po opadach jest nieprzejezdna/trudno przejezdna rowerem ale nie widzę dobrych alternatyw (nie wiem nawet czy utwardzenie drogi by pomogło z uwagi na ruch pojazdów rolnych). Nie mam dobrego pomysłu na rozwiązanie tego problemu.
W 2.1 razem z drogą wzdłuż autostrady jest to opisane jako prowadzenie po “istniejącej drodze nie wymagająca remontu”.
(3) 2.3
Oznakowanie powinno być na http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.07535&mlon=19.83341#map=18/50.07535/19.83341 dla jadącego od strony północnej i na http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.07506&mlon=19.83370#map=18/50.07506/19.83370 dla jadących od strony wschodniej (odwrotnie niż zaznaczono na planie).
(4) 2.6
MOR zaprojektowany przy najbardziej ruchliwej drodze. Proponuję przenieść go w jakieś przyjemniejsze miejsce (w tym momencie – każde inne będzie lepsze). Oprócz tego wnioskuję o zaplanowanie zasadzenia drzew w ramach budowy MOR.
Jakie są wymogi co do lokalizacji MOR? Czemu pojawił się on akurat tutaj?
(5) 2.7
Brak oznakowania “jedź na wprost wałem” na skrzyżowaniu z “Nad Zalewem” (zakładam iż modernizacja trasy koroną wału zostanie pzedstawiona w odrębnym projekcie, w tym momencie trasa ta wydeptana ścieżka).
(6) 2.8
Brak oznakowania skrętu w prawo na wał dla jadących od wschodu.
(7) 2.8
Niezbędne jest tu dodanie wyjątku dla rowerzystów na drodze jednokierunkowej (w tym momencie przejzd tam byłby nielegalny w kierunku wschodnim).
(8) 2.9
Na tym fragmencie powinien pojawić sie wydzielony DdR/pas rowerowy (wymaga poszerzenia nasypu), w przeciwnym razie będzie to bardzo nieprzyjemny odcinek. Choć pewnie budżet tego nie wytrzyma więc będzie jak jest.
(9) 2.10, 2.11
Kompletny brak drogowskazów. Minimum to oznakowanie skrzyżowań z Piastowską i Focha, powinny też się pojawić na http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.0617&mlon=19.8972#map=16/50.0617/19.8972 http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.0676&mlon=19.8870#map=15/50.0676/19.8870
(10) 2.12
2.5 m szerokości dla CPR w centrum Krakowa to za mało. A jeśli ktoś projektuje tam DdR i spodziewa się że piesi się tam nie pojawią popełnia wielki błąd.
Optymalny byłby DdR + wydzielony chodnik (również o nawierzchni asfaltowej).
To będzie odcinek dobrej jakości asfaltu, dołączony do Błoń. Nawet teraz jest tam już duży ruch pieszy gdy jest to fatalnej jakości ścieżka.
(11) 2.12
Brak oznakowania włączenia w Kasztelańską – szczególnie złe zwłaszcza dla jadących w kierunku zachodnim.
(12) 2.12
Ten odcinek trasy będzie służył też jako lokalna DdR. Powinno zostać też przewidziane włączenia na pierwszym styku Kasztelańskiej z wałami http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.0544&mlon=19.9149#map=16/50.0544/19.9149 (nie jestem pewien czy jest to wykonalne, ale byłoby miłe).
(13) 2.12
Brak oznakowania http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.05217&mlon=19.91952#map=18/50.05217/19.91952
Wiadomo kiedy ten ddr pod wiaduktem w al. 29 listopada powstanie? i co z ciągłością chodników w Parku Kleparskim? Dojazd od pętli do Prądnickiej to jakas masakra.
Ciąg pod wiaduktem 29 Listopada powstanie do 31.10.br, w ubiegłym tygodniu przekazano Wykonawcy plac budowy i w najbliższych dniach powinien zacząć prace.
Połączenie Prądnickiej z ciągiem w rejonie Dworca Towarowego planowane jest w ramach wykonania trasy VeloPrądnik – projekt obecnie poddawany ponownemu audytowi.
ciąg będzie po której stronie tunelu tramwjaowego? Od strony torów kolejowych?
Zgodnie z projektem: https://ztp.krakow.pl/audyt/ciag-pieszy-z-dopuszczeniem-ruchu-rowerowego-pod-wiaduktem-al-29-listopada/
“Termin składania uwag w formie komentarzy : 6.VIII.2015r.” – warto by to usunąć/zaktualizować, teraz jest to dość mylące a odnosi się tylko do pierwszego audytu.