Wszyscy pasażerowie korzystający z aplikacji mobilnych do zakupu biletu od dwóch lat wpisują numer boczny pojazdu. Działanie to było spowodowane występującymi nadużyciami przez niektórych pasażerów, którzy nie chcieli opłacać swojego przejazdu. Nowy system zadziałał, natomiast zostanie zaktualizowany o dodatkowe funkcje na wnioski pasażerów.
Dwa lata temu została uruchomiona wirtualna hurtownia biletów, która cały czas jest rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Działanie hurtowni polega m.in. na sprzedaży biletów KMK w czasie rzeczywistym, różnymi kanałami sprzedaży np. poprzez aplikacje. System również pozwala kontrolerom biletów na zablokowanie możliwości zakupu biletów w konkretnym pojeździe, po rozpoczęciu kontroli biletów. W rezultacie od wprowadzenia tych rozwiązań, sprzedaż biletów do kasowania poprzez aplikacje znacznie wzrosła, w 2019 roku sprzedano 6 742 244 biletów za łączną kwotę ponad 20 milionów (20322013,56 zł), dane z 2023 roku (po wprowadzeniu systemu zabezpieczającego) pokazują znaczny wzrost, sprzedano 27 236 275 biletów na łączną kwotę prawie 100 milionów (99548424,99 zł).
Przez cały ten czas wsłuchiwaliśmy się w merytoryczne głosy pasażerów, najważniejszymi dwoma punktami było inne niż dotychczas usytuowanie naklejek z numerami bocznymi. Do tej pory naklejki były nad każdym kasownikiem i pojawiały się głosy, że pasażerowie wchodząc do pojazdu, nie mogli zlokalizować numeru bocznego pojazdu. Dlatego do 19 października we wszystkich pojazdach KMK zostaną naklejone nowe zaktualizowane naklejki, które zostaną bardziej rozproszone w pojeździe, a tym samym bardziej dostępne dla pasażerów.
Aktualizacja polega również na wprowadzeniu QR kodu na naklejce. Pasażer będzie mógł już w drodze z przystanku do pojazdu zaznaczyć odpowiedni dla siebie bilet, a natychmiast po wejściu do pojazdu będzie mógł zeskanować kod QR, który uzupełni numer boczny pojazdu, przyśpieszając tym samym procedurę zakupu biletu.