Budowa parkingu w rejonie ul. Bujaka - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Budowa parkingu w rejonie ul. Bujaka

    Opublikowano: 1.09.2023 12:07

    PROJEKT_BUJAKA_2023_08_31_7-7

    8 odpowiedzi na “Budowa parkingu w rejonie ul. Bujaka”

    1. RR pisze:

      Wnioskuję o całkowite porzucenie pomysłu budowy parkingu w tym miejscu.
      Przemawiają za tym względy bezpieczeństwa dzieci zarówno ze szkoły SP149 jak i przedszkola Nr6.
      Nie ma żadnego uzasadnienia by w rejonie tych placówek zwiększać ruch samochodowy. W pobliżu znajdują się parkingi i nie ma potrzeby tworzenia kolejnego pod oknami obu placówek.

    2. Beata pisze:

      Zdjęcia nie pokazują rzeczywistości. To nie jest tak, że jest to pusta, nieuczęszczana uliczka. Codziennie rano i po południu chodzą tam setki ludzi – nie tylko po chodniku, ale też po samej ulicy, bo ruch jest aż taki duży. Nie można wpuszczać tam samochodów, bo stwarza to zagrożenie dla wielu osób, szczególnie dla dzieci zaprowadzanych do filii przedszkola oraz chodzących samodzielnie do szkoły, na treningi na boiska itp. Absolutnie nie chcemy tam parkingu. Zieleń powinna być zabezpieczona przed rozjeżdżaniem.

    3. Beata pisze:

      My, mieszkańcy Kurdwanowa NIE chcemy zwiększania ruchu w tej ślepej uliczce, stwarzającego zagrożenie dla osób odprowadzających dzieci do szkoły i przechodzących przez park w stronę tramwajów i zamiany trawnika na beton. Raczej wskazaby byłby szlaban (wjazd tylko dla służb, dostawców i ewentualnie pracowników szkoły i przedszkola) i zamiana tej alejki w spacerowo-pieszą.

    4. Łukasz pisze:

      Wnioskuję, aby przed rozpoczęciem inwestycji zadbać o bezpieczeństwo uczęszczających do szkoły dzieci i uspokoić ruch pojazdów w tym regionie, zgodnie z wymogami istniejącej tu strefy zamieszkania poprzez: uregulowanie stanu własnościowego działki nr 126104_9.0065.197/22 na której przebiega ul. Bujaka i przejęcie jej na rzecz Miasta od niezainteresowanego utrzymywaniem właściciela, którym jest firma deweloperska, a następnie instalację na jej terenie listowych progów zwalniających. Budowa kolejnych elementów infrastruktury zachęcających do użytkowania pojazdów przyczyni się do zwiększenia ruchu, a wobec permanentnego łamania przez kierowców przepisów dotyczących prędkości w strefie zamieszkania na ul. Bujaka tuż przy szkole i terenach sportowych jest proszeniem się o tragedię.

    5. Jędrzej pisze:

      1) najlepszy wariant 1 ponieważ
      a) największa ilością miejsc parkingowych
      b) osoby będą wjeżdżać na miejsce parkingowe i wyjeżdżać na od razu zawracając bo trzeba wyjechać do ulicy Bujaka
      2) zawężenie jezdni do minium aby uspokoić nadmierne prędkości

    6. Szymon pisze:

      Wnioskuję aby:
      1. W przypadku wybranego wariantu z miejsca postojowymi prostopadłymi, przy sąsiadującym chodniku zastosować ograniczniki parkowania na jezdni w odległości 0,5 m od krawężnika, aby parkujące pojazdy nie zajmowały wąskiego chodnika.
      2. Zaplanować na jezdni 1 szt. listowego progu zwalniającego. Jezdnia znajduje się w strefie zamieszkania, sąsiaduje ze szkołą podstawową i przedszkolem, a nie ma żadnych elementów uspokojenia ruchu.
      3. Chodnik wykonać jak najbardziej prosto, bez zbędnych zakrętów.
      4. Zaplanować nasadzenia zieleni (drzewa i krzewy).

    7. Szymon pisze:

      Wnioskuję, aby w ramach inwestycji wyremontować i dostosować do potrzeb osób o ograniczonej mobilności dalszy fragment chodnika w stronę Parku Kurdwanowskiego. Chodnik ten jest w bardzo złym stanie technicznym, a na wjazdach do szkoły są wysokie krawężniki – załączam zdjęcie. Konieczne jest obniżenie wysokości krawężników do ok. 1 cm.

    8. Kamil Bieniek pisze:

      Najlepszy wariant to wariant II przewidujący parkowanie równoległe. Warianty z parkowaniem prostopadłym skutkują nadmiernym utwardzeniem przestrzeni oraz pokręconymi ścieżkami pieszymi. Ponadto wcale nie dają większej liczby miejsc parkingowych. Wariant II ma 8 miejsc – tyle co wariant III. Wariant I niby zawiera miejsc 13, ale w przypadku ciągłego pasa postojowego z parkowaniem równoległym kierowcy są najczęściej w stanie lepiej wypełnić przestrzeń i zajmują mniej niż 6m na pojazd. Kierowcy zresztą i tak parkują obecnie tutaj w układzie równoległym na poboczu (jak na załączonej grafice).

      Rozważyć poszerzenie równoległego chodnika do 2,50m (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych) o ile nie spowoduje to wycinki drzew lub krzewów, przy czym nie jest to konieczny postulat – ulica jest w strefie zamieszkania i piesi mogą chodzić również po jezdni.