DDR po północnej stronie ul. Brożka - ZTP Kraków

  • Audyty zamknięte

    DDR po północnej stronie ul. Brożka

    Opublikowano: 28.09.2021 15:49

    Budowa drogi dla rowerów po płn. stronie ul. Brożka

     

    Dokumentacja po uwagach 2021.12.06:

    1.1_SYT_v1_cropped
    1.2_SYT_v1_cropped
    1.3_SYT_v1_cropped
    2.1_PK_cropped
    2.2_PK_cropped
    2.3_PK_cropped

     

    Pismo z uwagami:

    Pobierz (DOCX, 45KB)

     

    Plan sytuacyjny:

    2021.09.28 - syt

    Przekrój typowy:

    2021.09.28 - PK

    Opis techniczny:

    OT

    5 odpowiedzi na “DDR po północnej stronie ul. Brożka”

    1. Mikołaj Sazonov pisze:

      Co nowego wprowadza ta zmiana? kilkadziesiąt metrów pourywanego DDR. Wnioskuję o (przynajmniej) próbę wprowadzenia “rowerowej” geometrii CPR i przejazdów rowerowych, lub poprowadzenie ruchu rowerowego jezdnią przez pętlę autobusową i drogę lokalną pod siedzibą MPK S.A.
      W innym wypadku cała ta inwestycja ma niewielkie uzasadnienie ekomoniczno-transportowe.

    2. Bartek pisze:

      Ciągi pieszo rowerowe na skrzyżowaniu z ruchem kołowy zamiast przejść dla pieszych powinny mieć przejazd pieszo-rowerowy. W obecnie proponowanym projekcie kierowca roweru musi przepychać pojazd przez przejście.
      Nie przedstawiono przekroju w miejscu zieleńca. Wyspa ma 1m szerokości więc nie możliwe jest zachowanie skrajni 0,5m od przeszkody – słupa o nie zerowej szerokości.
      Zachodnie zakończenie DDR jest niedopuszczalne. Urwanie DDR przed wjazdem to zmuszenie kierowców do pchania pojazdów przez ten wjazd. Należy DDR po wschodniej stronie połączyć na wprost przejazdem z zachodnią częścią. Przebudowywaną drogę za przystankiem przesuną jeszcze dalej. Innym rozwiązaniem może być puszczenie rowerzystów drogą za przystankiem w ruchu ogólnym oraz remont chodnika na tym odcinku.

    3. Marcin Obara pisze:

      1. Projektowanie CPR z pominięciem przejazdów rowerowych to absurd. Rozwiązanie to jest jednoznacznie antyrowerowe. Jeżeli inwestycja miałaby być realizowana z przejściami dla pieszych w ciągu CPR, to można równie dobrze nie realizować jej w ogóle, lub nazwać odpowiednio, np remont chodnika i nie udawać, że to infrastruktura rowerowa.
      2. Proszę o rozdzielenie DDR i chodnika tam, gdzie to możliwe. Wydaje się to łatwe w realizacji między wyjazdem z pętli Łagiewniki a przystankiem Brożka NŻ, możliwe, że również naokoło pętli Łagiewniki.
      3. Proszę o rozważenie poprowadzenia infrastruktury rowerowej po północnej strony wyjazdu z pętli Łagiewniki, po stronie gabinetów medycyny pracy a nie przez przystanek tramwajowy. W ten sposób usunęłoby się punkt kolizyjny między rowerzystami a autobusami wyjeżdżającymi z pętli oraz byłoby jedno przecięcie między drogą rowerową/CPR a torami tramwajowymi mniej. Prawdopodobnie konieczne by było zajęcie pod inwestycję narożnika terenu zajezdni tramwajowej.
      4. Przejście dla pieszych obok przystanku Brożka NŻ należy zastąpić wyniesionym przejazdem rowerowym i przejściem dla pieszych z zachowaniem ciągłości nawierzchni CPR.

      W przypadku braku realizacji postulatu 3:
      5. Przejście dla pieszych przy wyjeździe z pętli Łagiewniki – proszę o zastąpienie przez przejazd rowerowy i przejście dla pieszych.
      6. Geometria przejścia dla pieszych bezpośrednio przy pętli Łagiewniki zakłada 2x skręt o ok 90 stopni z zerowym promieniem łuku. Jest to geometria niedostosowana do ruchu rowerowego. Rower to pojazd, nie skręca w miejscu. Proszę o dostosowanie tego miejsca tak, by było zdatne do użytku przez rowerzystów. Jednocześnie taki izolowany przejazd rowerowy jest niejasny jeżeli chodzi o kwestie pierwszeństwa i prawdopodobnie należy ustalić je znakami – por. punkt 7.8 Standardów infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa.

    4. Piotr Rząsa pisze:

      Popieram przedmówców w temacie szkodliwości projektu w obecnej postaci.
      Od siebie dodam następujące uwagi:
      1. Z racji dużej ilości słupów trakcyjnych/elektrycznych, płotków i innych obiektów w terenie proszę o odpowiednie zwymiarowanie odległości od nich w celu zachowania bezpiecznej skrajni.
      2. Proszę o dowiązanie do i wyznaczenie przejazdu rowerowego przy przystanku Brożka.
      3. Zamiast przebudowywać geometrię drogi dojazdowej do parkingu w okolicach przystanku Brożka i przy okazji wycinać drzewa, likwidować miejsca postojowe i chodnik dla pracowników proponuję poprowadzić tą drogą ruch rowerowy wykonując jedynie niezbędne poszerzenie dla bezpiecznego mijania się.

    5. Marcin Hyła pisze:

      Nie rozumiem tego projektu. Kolejny na tak żenująco niskim poziomie że aż żal komentować – serio przejścia dla pieszych w ciągu drogi dla rowerów (i pieszych)? Nowelizacja rozporządzenia była w 2015 roku i wiadomo jakie rozwiązania można stosować na podstawie przepisów ogólnych. O Zarzadzeniu Prezydenta Miasta Krakowa nr 3113/2018 (standardy rowerowe) nawet nie wspominam, szkoda nerwów.

      Dlaczego nie da się wykorzystać dla ruchu rowerów drogi dojazdowej do siedziby MPK (tej zagrodzonej szlabanem)? Prywatne firmy nie robią z tego problemu (np. parking biurowca Vinci przy Opolskiej). Duży problem widzę z brakiem doprowadzenia drogi dla rowerów do skrzyżowania Brożka /Wadowicka / Zakopiańska (i do drogi dla rowerów wzdłuż Wadowickiej i Zakopiańskiej). Chodzi o spodziewany nowy ruch rowerowy do i z Kurdwanowa Trasą Łagiewnicką – do czasu budowy Wilgostrady (trasy głównej nr 9) tu należy zapewnić dostęp w kierunku Kapelanki (dookoła nikt jeździć nie będzie). Rozwiązanie przez pętlę tramwajową i autobusową absolutnie niedopuszczalne. Sugeruję rezygnację z zabawy w ten niedopuszczalny “przerzut” z promieniami łukow poziomych równych zero. Ruch rowerowy należy prowadzić jezdnią, ewentualnie z wprowadzeniem na drogę dla rowerów dopiero gdzieś na wysokości wysp przystankowych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *