Integracja autobusu MPK z przystankiem SKA Kraków Opatkowice - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Integracja autobusu MPK z przystankiem SKA Kraków Opatkowice

    Opublikowano: 8.08.2023 09:02

    4 odpowiedzi na “Integracja autobusu MPK z przystankiem SKA Kraków Opatkowice”

    1. Michał pisze:

      1. Przy miejscach parkingowych zlokalizowanych prostopadle do chodników przydałby się pas kostki w innym kolorze i odpowiednie zwiększenie szerokości chodnika w miejscu gdzie przód parkujących pojazdów będzie wystawał na chodnik lub zastosowanie ograniczników uniemożliwiających dojechanie przednimi kołami do krawężnika.

      2. Pętla autobusowa zaprojektowana jest obecnie z tylko jednym użytecznym peronem pomimo wybetonowania dwóch stanowisk. W zależności od potrzeb należałoby od razu wybudować wyspę pomiędzy obecnymi stanowiskami autobusowymi zapewniającą użyteczność obu stanowisk lub zapewnić geometrię pętli pozwalającą na wprowadzenie w przyszłości dwukierunkowego ruchu autobusów i umożliwienie uruchomienia drugiego peronu przy obecnie projektowanym chodniku w razie zwiększenia się z czasem zapotrzebowania na obsługę komunikacyjną pętli.

    2. Kamil Bieniek pisze:

      UWAGA “ZEROWA” DOTYCZĄCA INNYCH WARIANTÓW LOKALIZACJI P+R.

      0. Parking P+R w projekcie jest przybliżony do bloków mieszkalnych – czy nie lepiej by było zbudować go po drugiej (zachodniej) stronie ul. Studniarskiego? Zmniejszyłoby to uciążliwość dla mieszkańców bloków mieszkalnych oraz zmniejszyłoby ruch pojazdów w miejscu koncentracji ruchu pieszego (wyjście z przystanku kolejowego i pętla autobusowa oraz dojście do osiedla) oraz zmniejszyłoby ilość kolizji ścieżek samochód-pieszy. Można by go było oddzielić od jezdni małym obszarem zielonym, jednocześnie zachowując niemal cały istniejący szpaler drzew wzdłuż ul. Studniarskiego. Po stronie wschodniej obszar między blokami a torami można by było wtedy przeznaczyć całość na park, B+R, miejsca dla niepełnosprawnych i ew. niewielki ogólnodostępny parking. Proponowany wariant alternatywny rozrysowany w załączonej grafice (“wariant.png”).

      Ponadto na planie sytuacyjnym widać adnotację “Wariant 1 – preferowany”. Jakie są lub były inne oficjalne warianty? Nie ma o tym nic w opisie technicznym.

      —————————————————–
      POZOSTAŁE UWAGI – DOTYCZĄCE PRZEDSTAWIONEGO WARIANTU:

      1. Patrząc na mapę i zdjęcia satelitarne można zauważyć, że najkrótsza trasa piesza z sąsiedniego osiedla to wąski chodnik (patrz: “sytuacja-uwagi.png”). Należy je zapewnić jako maksymalnie proste i wygodne. Wg stanu projektowanego jest ono niewygodne, trzeba będzie lawirować między miejscami parkingowymi i stojakami rowerowymi. Należy to zmienić tworząc m.in. wyprostowaną trasę o szer. min. 2,5-3,0m osłoniętej drzewami i nieprzylegającej bezpośrednio do jezdni i miejsc parkingowych. Powinno zapewniać wygodne dojście nie tylko do przystanku kolejowego ale i przystanku autobusowego. Można to rozwiązać dodając dodatkowe przejście dla pieszych między miejscami K+R a wjazdem na pętlę autobusową (wyposażyć je w azyl – jezdnia w tym punkcie jest szeroka).

      2. Ścieżki piesze w obszarze zielonym między pętlą autobusową a P+R należy zoptymalizować pod kątem przesiadek KMK-SKA oraz dojścia pieszego z osiedla do KMK i/lub SKA. Osoby idące na autobus z parkingu zapewne nie będą stanowić większości pasażerów na tym węźle, to pociąg będzie tym zachęcającym elementem. Zapewnić szerokość chodników w tym obszarze 3,0m i obsadzić szpalerami drzew dającymi cień osobom przesiadającym się.

      3. Przeanalizować lokalizację miejsc dla osób niepełnosprawnych lub lokację B+R. Obecnie stojaki rowerowe stoją na najprostszej drodze do przystanków dla osób niepełnosprawnych parkujących na wyznaczonych dla nich miejscach, mogą też negatywnie wpływać na widoczność na przejściu dla pieszych.

      4. Wzdłuż ul. Studniarskiego obecnie jest szpaler drzew. Projekt zakłada ich niemal całkowite wycięcie, głównie pod miejsca parkingowe. Wnoszę o zachowanie ich poprzez:
      – odsunięcie chodnika od jezdni (by był za drzewami);
      – przeniesienie miejsc postojowych w inne miejsce lub wrysowanie miejsc pomiędzy drzewa (utworzenie “okienek” na zieleń).

      5. Chodniki powinny być odsunięte od jezdni (dotyczy to również obwiedni ronda).

      6. Na wjeździe na pętlę autobusową (o ile zostanie tak szerokie) należy zamontować azyl na środku (w sposób umożliwiający przejezdność autobusów). Jezdnia jest w tym miejscu za szeroka dla pieszych do pokonywania na raz.

      7. Jeśli umożliwią to warunki przejezdności, zamontować azyl na wlocie ronda.

      8. Warto rozważyć budowę małej poczekalni i/lub ogólnodostępnej toalety przy zapleczu MPK.

      • Kamil Bieniek pisze:

        Reupload: prawdopodobnie nie wgrały się załączniki graficzne do w.w. posta. Tutaj wrzucone raz jeszcze.

    3. adam pisze:

      Brak DDR i CP od Kłuszyńskiej, Solówki, księdza Maja, biskupa Małysiaka, Szwed do pętli MPK.

      Brak rezerwy terenowej dla autobusu i tramwaju z Czerwonych Maków / Klin / Borku Fałęckiego do Studniarskiego, SKA Opatkowice, pętli autobusowej MPK, niepełnosprawnych, mieszkańców rowerzystów – przesiadających się na węźle SKA Opatkowice na MPK.

      Rozważyć:
      poszerzenie Studniarskiego dla autobusów MPK do szer. 6m.
      obustronną budowę DDR
      CP o szer. 3m
      budowę małej architektury dla niepełnosprawnych, rowerzystów np stojaki, ławki itd
      budowę przystanków i wiat, ławek MPK obustronnych na wys. Dębskiego i Taklińskiego.
      budowę dworca przesiadkowego i toalet dla niepełnosprawnych, pieszych i rowerzystów

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Maksymalny rozmiar wszystkich plików łącznie to: 5 MB. Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Linki do YouTube, Facebook, Twitter i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here