Koncepcja przebudowy układu drogowego w związku z planowaną inwestycją przy ul. Inicjatywy Lokalnej
2022.12.27 – Aktualizacja dokumentacji
PB-DR_Opatkowice-18Opinia Audytu:
Rys.-1.0-Orientacja_v2
Rys.-2.1
Rys.-2.2
Rys.-3.1-Profil
Rys.-3.2-Profil
Rys.-4.1-Przekroje-poprzeczne
Rys.-4.2-Przekroje-typowe
Opis-PK-DR_v4
Uwagi złożone do Wykonawcy pismem TA.464.1.27.2022 nie zostały uwzględnione.
Proszę o wprowadzenie korekt opisanych w tym piśmie:
1. Należy zrezygnować z projektowania zatoki KMK na ul. Poronińskiej i wyznaczyć przystanek na jezdni.
2. Na zjazdach i wlotach podporządkowanych nieobsługiwanych przez KMK zachować ciągłość nawierzchni i niwelety chodnika ( tam gdzie to możliwe), bez uskoków, nie stosować krawężników w poprzek. Wyróżnić kolorystycznie początkowy fragment powierzchni zjazdów (odcinek skosów), zachować ciągłość nawierzchni chodnika.
3. Proszę nie projektować przejścia dla pieszych przez zatokę autobusową. Jest to bardzo niebezpieczne rozwiązanie – piesi mają dłuższą drogę przejścia oraz stojący autobus zasłania widoczność na całe przejście.
Ten fragment powinien wyglądać w taki sposób jak na załaczniku.
Patrząc od zachodu – przystanek na jezdni, przejście dla pieszych, zatoka K&R.
UWAGI DO ZAKTUALIZOWANEJ DOKUMENTACJI Z DNIA 27 GRUDNIA 2022:
1. Przede wszystkim należy poprawić obszar przy przejściu dla pieszym na początku obszaru objętego opracowaniem (km 0+230). Przejście dla pieszych przechodzi tam przez zatokę autobusową, dość krótką. Stojący autobus będzie ograniczał widoczność na przejście, jest to niedopuszczalne. Wnoszę o przeniesienie projektowanego przystanku na wschód, w miejsce istniejącego, oraz zrezygnowanie z zatoki autobusowej tamże (jak na załączonej grafice).
W miejsce zatoki autobusowej można przesunąć zatoczkę postojową.
2. Co to są za monstrualne wjazdy i zjazdy? Przekraczanie tego przez pieszych będzie niewygodne i niebezpieczne, jeśli planowany jest tam duży ruch pojazdów ciężarowych. Jeśli faktycznie jest potrzebna taka geometria zjazdów, to wnoszę o odsunięcie chodnika od jezdni tak, aby skrócić drogę pieszych przez zjazd. A może i zainstalować tam jakąś wyspę rozdzielającą kierunku ruchu.
1. Proszę o zachowanie ciągłości nawierzchni i niwelety chodnika na zjazdach.
2. Proszę o analizę zasadności budowy zatoki autobusowej na ul. Poronińskiej – obecnie kurusje tam tylko linia 175, która zatrzymuje się na tym przystanku co 40 minut. Nie widzę powodu, aby budować dedykowaną zatokę autobusową dla tak rzadko kursującej linii. Zatokę można zastąpić przystankiem na jezdni, tak jak po stronie północnej.
Mam dokładnie te same uwagi co pan Maciej:
1. Zachować ciągłość nawierzchni i niwelety chodnika na zjazdach;
2. Rozważenie wycofania z projektu zatoki autobusowej.