Koncepcja przebudowy układu drogowego w związku z planowaną inwestycją przy ul. Inicjatywy Lokalnej - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Koncepcja przebudowy układu drogowego w związku z planowaną inwestycją przy ul. Inicjatywy Lokalnej

    Opublikowano: 28.03.2022 17:05

    2022.12.27 – Aktualizacja dokumentacji

    PB-DR_Opatkowice-18

    Opinia Audytu:

    Pobierz (DOCX, 49KB)

     

    Rys.-1.0-Orientacja_v2

    Rys.-2.1

    Rys.-2.2

    Rys.-3.1-Profil

    Rys.-3.2-Profil

    Rys.-4.1-Przekroje-poprzeczne

    Rys.-4.2-Przekroje-typowe

    Opis-PK-DR_v4

    4 odpowiedzi na “Koncepcja przebudowy układu drogowego w związku z planowaną inwestycją przy ul. Inicjatywy Lokalnej”

    1. Maciej pisze:

      Uwagi złożone do Wykonawcy pismem TA.464.1.27.2022 nie zostały uwzględnione.
      Proszę o wprowadzenie korekt opisanych w tym piśmie:
      1. Należy zrezygnować z projektowania zatoki KMK na ul. Poronińskiej i wyznaczyć przystanek na jezdni.
      2. Na zjazdach i wlotach podporządkowanych nieobsługiwanych przez KMK zachować ciągłość nawierzchni i niwelety chodnika ( tam gdzie to możliwe), bez uskoków, nie stosować krawężników w poprzek. Wyróżnić kolorystycznie początkowy fragment powierzchni zjazdów (odcinek skosów), zachować ciągłość nawierzchni chodnika.
      3. Proszę nie projektować przejścia dla pieszych przez zatokę autobusową. Jest to bardzo niebezpieczne rozwiązanie – piesi mają dłuższą drogę przejścia oraz stojący autobus zasłania widoczność na całe przejście.
      Ten fragment powinien wyglądać w taki sposób jak na załaczniku.
      Patrząc od zachodu – przystanek na jezdni, przejście dla pieszych, zatoka K&R.

    2. Kamil Bieniek pisze:

      UWAGI DO ZAKTUALIZOWANEJ DOKUMENTACJI Z DNIA 27 GRUDNIA 2022:

      1. Przede wszystkim należy poprawić obszar przy przejściu dla pieszym na początku obszaru objętego opracowaniem (km 0+230). Przejście dla pieszych przechodzi tam przez zatokę autobusową, dość krótką. Stojący autobus będzie ograniczał widoczność na przejście, jest to niedopuszczalne. Wnoszę o przeniesienie projektowanego przystanku na wschód, w miejsce istniejącego, oraz zrezygnowanie z zatoki autobusowej tamże (jak na załączonej grafice).
      W miejsce zatoki autobusowej można przesunąć zatoczkę postojową.

      2. Co to są za monstrualne wjazdy i zjazdy? Przekraczanie tego przez pieszych będzie niewygodne i niebezpieczne, jeśli planowany jest tam duży ruch pojazdów ciężarowych. Jeśli faktycznie jest potrzebna taka geometria zjazdów, to wnoszę o odsunięcie chodnika od jezdni tak, aby skrócić drogę pieszych przez zjazd. A może i zainstalować tam jakąś wyspę rozdzielającą kierunku ruchu.

    3. Maciej pisze:

      1. Proszę o zachowanie ciągłości nawierzchni i niwelety chodnika na zjazdach.
      2. Proszę o analizę zasadności budowy zatoki autobusowej na ul. Poronińskiej – obecnie kurusje tam tylko linia 175, która zatrzymuje się na tym przystanku co 40 minut. Nie widzę powodu, aby budować dedykowaną zatokę autobusową dla tak rzadko kursującej linii. Zatokę można zastąpić przystankiem na jezdni, tak jak po stronie północnej.

      • Kamil Bieniek pisze:

        Mam dokładnie te same uwagi co pan Maciej:
        1. Zachować ciągłość nawierzchni i niwelety chodnika na zjazdach;
        2. Rozważenie wycofania z projektu zatoki autobusowej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Maksymalny rozmiar wszystkich plików łącznie to: 5 MB. Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Linki do YouTube, Facebook, Twitter i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here