Tor usytuowany tak blisko osiedki mieszkaniowych jest nie do pomyslenia. W dzisiejszych czasach kazdy zaciaga kredyt na mieszkanie, stara sie zyc godnie. Jak w takiej sytuacji maja czuc sie ludzie, ktorzy za chwile kazdego dnia beda slyszec ryk motorow?
Jest to niedopuszczalne.
Lokalizacja toru jest zdecydowanie za blisko osiedli mieszkalnych. Sam jestem pasjonatem sportów motorowych, przez co dokładnie wiem z jakim hałasem wiąże się funkcjonowanie takiego obiektu. Budowanie torów samo w sobie uważam za zasadne, jednak zdecydowanie poza granicami miasta, nie z bezpośrednim sąsiedztwie zabudowań mieszkalnych!
Inwestycja tego typu, w takim bliskim obszare budynków mieszkalnych jest absurdalna.
Nie widze żadnego racjonalnego argumentu za położeniem takiego toru zaledwie kilka minut od centrum miasta. Obiektu takiego typu powinny być budowane poza obszarem miejskim, nie blokuje to dalszej robudowy miasta i poszerzenia granic. Władze miasta powinny patrzeć długofalowo, i zwracać uwagę że wiele inwestycji mieszkalnych powstało w okolicach planowanego toru. Jest to atrakcja dla zmotoryzowanych, raczej nie powinno być problemem dla zainteresowanych żeby podjechać poza obszar miejski i skorzystać z toru.
Tor nie powinien powstać w tym miejscu. Plan jest z 2015 roku, a od tego czasu w okolicy wybudowało się bardzo dużo bloków mieszkalnych. Hałas będzie uciążliwy dla mieszkańców i ściągnie na ulice Lipska fanatyków szybkich jazd to skutkuje wypadkami komunikacyjnymi.
czy ktokolwiek zbadał wpływ takiego miejsca na okolicę? Hałas, dodatkowy ruch samochodowy, brak miejsc do parkowania. Miejsce takich torów jest poza miastem, a nie gdzieś gdzie budynki mieszkalne są w odległości mniejszej niż kilometr. Nie mówiąc już o tym że są bardziej potrzebne inwestycje niż tor samochodowy.
Jak już wspominały niektóre osoby, lokalizacja toru jest absurdalna. Rejon jest co roku powiększany o nowe zabudowania mieszkalne. Tor powinien być poza miastem. Hałas będzie duży i będzie zakłócał spokój.
Po drugie jak to jest, że chcecie wyrzucić samochody z miasta, a budujecie tor gdzie tu logika.
Pozdrawiam
Kto w ogóle wpadł na pomysł żeby tam powstał tor? Miejsce autodromu jest POZA MIASTEM! Zróbcie go sobie przy Balicach, gdzie i tak jest już głośno od samolotów, zanim jeszcze bardziej zaszkodzicie południowej części Krakowa.
Lokalizacja takiego głośnego obiektu w okolicy zabudowy mieszkalnej jest tragicznym pomysłem, nie dosyć że śmierdzi w tych okolicach to jeszcze będzie słychać wycie silników, super…
Pracę nad projektem obsługi komunikacyjnej toru motocyklowo-samochodowego w rejonie ul. Kosiarzy powinny zostać zaniechane z uwagi na rodzaj planowanej inwestycji w rejonie pobliskich zabudowań mieszkalnych.
W Krakowie są istotniejsze inwestycje, na które brakuje pieniędzy w budżecie, jak chociażby żłobki czy komunikacja miejska. Należałoby zrewidować czy tor który wygrał w głosowaniu sprzed prawie 10 lat temu nadal jest tak istotną inwestycją dla mieszkańców.
Apeluję o zmianę lokalizacji toru. Projekt jest z 2015 roku, gdy nie było tylu zabudowań wokół planowanego miejsca budowy. Obszar, w którym ma powstać tor, jest ciągle rozwijany – powstają nowe bloki mieszlane, szkoły, sklepy – nawet jeśli nie urzeczywistni się “Krakowski Manhattan”. Tor w takim miejscu stanowi niebezpieczeństwo dla mieszkańców przez dojeżdżające sportowe samochody oraz zakłóca spokój.
Społeczeństwo nie dojrzało do sportów motorowych, ciągle odbywają się nielegalne treningi i wyścigi, które zakłócają spokój mieszkańców nocą i zagrażają ich życiu: https://krakow.naszemiasto.pl/tag/nielegalne-wyscigi-krakow. Choć jazda po torze jest legalna, to budowa toru może promować ogólnopojętą szybką jazdę i wpłynąć na wzrost liczby bezprawnych rajdów. Miasto nie powinno kojarzyć się ludziom z wyścigami – tory powinne być konstruowane z dala od domów, ulic, szkół. Progi zwalniające to zły półśrodek, który szkodzi zawieszeniom samochodów “zwykłych mieszkańców”, którzy nie traktują aut jako zabawek, a niezbędnych do życia narzędzi. Nie narażajcie życia i komfortu bytu większości mieszkanców dla hobby promila pasjonatów.
Zaproponowana lokalizacja toru wyścigowego jest nie do zaakceptowania, mieszkam w sąsiedztwie tego miejsca, w linii prostej mam kilkaset metrów, na pewno mniej niż 1km i nie ma możliwości abym ja i moi sąsiedzi nie słyszeli ryku silników czy pisków opon z tego toru. Nie zgadzamy się na lokalizację w tym miejscu. Takie tory powinny być budowane daleko od zabudowań domowych. Proszę włodarzy miasta o przemyślenie sprawy i zmianę lokalizacji toru, inaczej będziemy protestować.
Miasto się rozrasta, także w tym kierunku. W okolicy są i pojawiają się domy mieszkalne. Hałas z takiego obiektu niesie się kilometrami. Koncepcja budowy toru motocyklowo-samochodowego w takim miejscu to niedorzeczność i uciążliwość dla mieszkańców. Kierowcy wszak mają możliwość dojechania do tego typu obiektu poza tereny zamieszkane. Wnoszę o zmianę lokalizacji toru.
Postuluje za tym, aby zmieniona została lokalizacja obiektu. W niedalekiej odległości znajdują się budynki mieszkalne, które będą narażone na halas generowany przez użytkowników toru. Jest to niedopuszczalne, aby był umiejscowiony tak blisko zabudowań.
Zajmijcie się lepiej odorem, który od długiego czasu uprzykrza okolicznym mieszkańcom życie. To są prawdziwe problemy, na które powinny pójść pieniądze przeznaczone na budowę toru.
Wnoszę o zmianę lokalizacji obiektu ze wzgledu na hałas. Jest to zdecydowanie za blisko domów i budynków wielorodzinnych, a także obiektu rekreacyjnego jakim są Bagry.
Wnosimy o zmianę lokalizacji tej inwestycji. Będzie to obiekt generujący ogromny hałas, więc nie powinien on znajdować się w sąsiedztwie budynków mieszkalnych, aby nie stanowić uciążliwości dla okolicznych mieszkańców.
W materiałach brakuje chociażby jednego odnośnika, do kogoś/czegoś, kto odpowiada za plan i chciałby przedstawić jego logikę i potrzebę akurat w Krakowie i akurat na wskazanym terenie. Z mojej perspektywy widzę tylko argumenty na “nie”:
1. “W stanie istniejącym teren inwestycji jest niezabudowany, intensywnie porośnięty roślinnością, którą w znacznej większości stanowią samosiejki drzew owocowych, trawy oraz duże drzewa.” – z całym szacunkiem, ale sporo mówi się o nadmiarze betonu w Krakowie i braku zieleni. Do tego powracający problem jakości powietrza. Kolejna spora połać terenu miasta ma zostać zalana betonem? Głosuję na “nie”.
2. “Teren inwestycji zlokalizowany w południowo – wschodniej części miasta Krakowa w dzielnicy Podgórze stanowi obszar o przeważającym przemysłowym zagospodarowaniu.”. – to, że w pierwszej linii jest kilka fabryk, nie kłóci się z faktem, że zaraz obok jest mnóstwo domów, rozbudowywane są także osiedla z tej okolicy, oraz jest to blisko parku Bagry – z którego całorocznie korzystają mieszkańcy. Wielkie “nie”. W miasatch coraz mniej jest okolic, które nie generują hałasu – ta betonoza będzie tylko i wyłącznie przyczyniać się do zwiększenia hałasu w okolicy, “(…) wysoką warstwę zielną, którą na niemal całej powierzchni stanowi pokrzywa zwyczajna oraz jeżyna kamionka” – lepsza pokrzywa i jeżyna, izolujące podłożę i schładzające teren, niż nagrzewające się kilometry betonu.
3. “Z uwagi na ograniczoną powierzchnię działki inwestycyjnej toru motocyklowo – samochodowego oraz brak możliwości zapewnienia w jej obrębie większej ilości miejsc postojowych, koniecznych w przypadku organizowania na obiekcie imprezo charakterze masowym, dodatkowe miejsca postojowe przewidziano w pasie drogowym projektowanej ulicy Kosiarzy”. Tu już brak mi słów. W miastach są dedykowane strefy do organizacji imprez masowych, dodatkowo jeszcze w dowolnym momencie, jaki wymyśli sobie organizator, mieszkańcy mają walczyć o nieliczne miejsca parkingowe z osobami przyjeżdżającymi na imprezy? Koszmar.
Jeśli mamy faktycznie aż tylu zapaleńców wyścigów – polecam im przyjrzeć się gdzie wszędzie na świecie budowane są tory tego typu – z daleka od zabudowy miejskiej. Proszę się przyjrzeć np. torowi POD (!) Kielcami, w Miedzianej Górze.
Proszę o zmianę lokalizacji toru ze względu na bliskie sąsiedztwo osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych. Taki tor powinien być zdala od gospodarstw domowych.
Proszę o zmianę lokalizacji tego obiektu. To jest niedopuszczalne, aby generujący tak ogromny hałas obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych.
Zgłaszam konieczność zmiany lokalizacji toru ze względu na bliskie sąsiedztwo osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych i będzie on stanowił niebezpieczeństwo dla mieszkańców tej okolicy
Sprzeciwiam się aby obiekt byl obok budynków mieszkalnych oraz terenów rekreacyjnych. Inwestycja pogorszy jakość życia i wpłynie negatywnie na ceny nieruchomości. Na Płaszowie mamy problem z zapachem z oczyszczalni. Czy do tego ma dojść jeszcze problem z hałasem?
Sprzeciwiam się aby obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych oraz terenów rekreacyjnych. Inwestycja pogorszy jakość życia i wpłynie negatywnie na ceny nieruchomości. Na Płaszowie mamy problem z zapachem z oczyszczalni. Czy do tego ma dojść jeszcze problem z hałasem?
Wnoszę o całkowita zmianę lokalizacji takiego obiektu. To jest niedopuszczalne aby generujący tak ogromny hałas obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych oraz terenów rekreacyjnych.
Sama inicjatywa budowy toru jest słuszna ale jego lokalizacja jest totalna pomyłką. Nawet jeśli specyfika toru nie pozwoli na ruch szybszy niż na ulicy to nie uwierzę że dźwięki silników, w autach które mają sportowe układy wydechowe, często przelotowe, nie będą koszmarem dla mieszkańców parę kilometrów dalej. Takie obiekty powinny powstawać poza miastem, w przeciwnym wypadku skończy się niezadowoleniem mieszkańców, a w efekcie ograniczeniem działalności toru lub jego zamknięciem. Mimo braku uchwalenia planu nowego miasta w okolicy systematycznie przybywa inwestycji mieszkalnych, kolejne są planowe, im więcej mieszkańców tym większa będzie presja na ograniczenie hałasu. Szkoda pieniędzy na budowę toru który wcześniej czy później zostanie zamknięty.
Wnoszę o całkowita zmianę lokalizacji takiego obiektu. To jest niedopuszczalne aby generujący tak ogromny hałas obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych
Wnoszę o rozważenie zmiany lokalizacji toru gdyż w bliskim sąsiedztwie znajdują się osiedla, domy jednorodzinne oraz biurowce. Poziom generowanego hałasu może być nie do zaakceptowania dla mieszkańców. Taki tor powinien znajdować się na obrzeżach miasta. Mówimy o Strefie Czystego Transportu, a budujemy tor 5-6 km od ścisłego centrum Krakowa.
W 100% popieram. Również ze względu na bliskość Zalewu Bagry, który jest i powinien być strefą wypoczynkową dla mieszkańców… Ta lokalizacja to jakieś nieporozumienie.
proszę o rozważenie zmiany lokalizacji toru, lub jak najmocniejsze wyizolowanie dźwiękowe toru i okolic oraz wykonanie infrastruktury drogowej, która uniemożliwi rozpędzanie się na “rozgrzewkę” przed wjazdem na tor. W związku z premiowaniem podróży SKA potencjalnie zachodzi możliwość wzmożonego ruchu pieszych w tym obszarze
Wnosimy o zajęcie się tematem pobliskiej oczyszczalni ścieków , problem zanieczyszczenia powietrza oraz pobliskich wód jakie generuje ta oczyszczania jest wysoce problematyczny . Odór docierający na pobliskie osiedla ( biezanow nowy złocień rzaka Prokocim
) jest często nie do zniesienia . Wnosimy i prosimy o pilne podjęcie tematu .
Rozumiem rozwój infrastruktury (nawet tej rowerowej), ale kto przy zdrowych zmysłach najpierw dojedzie rowerem w przemysłową cześć Krakowa, będzie jechał tymi kocimi łbami, które są w okolicznych ulicach by potem wyjechać na CPR albo i DDR na odcinku kilkuset metrów aby sobie pojeździć w sąsiedztwie oczyszczalni ścieków? Idealny pomysł na weekendowy wypad z rodziną na rower… Dla nieświadomych – Kraków ma przygotowane piękne ścieżki i całe trasy rowerowe w Krakowie a pchanie na siłę tego w rejonie bocznicy kolejowej, w rejonie stricte przemysłowym to zbędne marnotrawienie publicznych pieniędzy w ramach fanaberii paru aktywistów.
Inny komentarz odnośnie ” jazdy wyczynowej” świadczy o zerowej wiedzy tego człowieka w tym zakresie.
Natomiast montaż progów zwalniających aby odcinek prostej nie był traktowany jako “rozgrzewka” jest jak najbardziej zasadny.
Bezwzględnie wykonać jakieś bariery akustyczne wokół terenu toru. W niedalekiej odległości znajduje się wiele domów i osiedli, dźwięk z takiego toru będzie się łatwo niósł na wiele setek metrów. Dlaczego takie miejsce powstaje tak blisko gospodarstw domowych? Proszę dołożyć wszelkich starań aby wyeliminować negatywny wpływ toru na okolicę.
Proponujemy zmianę trasy dojazdu do nowoprojektowanego toru motocyklowo- samochodowego w rejonie ul. Kosiarzy, tak aby przebiegała wyłącznie przez ul. Magazynową, zgodnie z załączonym zdjęciem (zdjęcie przedstawi 2 warianty).
Aktualnie planowana droga przebiega przez przejazd kolejowy wykorzystywany przez Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” sp. z o.o. i w związku z tym przez przejazd przejeżdżają kilkukrotnie w ciągu dnia długie zestawy kolejowe. Planowany przejazd samochodowy kat. D zwiększa niebezpieczeństwo wypadku kolejowego (duża ilość pojazdów w przypadku organizacji imprez na torze) oraz utrudnienia w dojeździe służb ratunkowych (blokada przejazdu) a także w przypadku zagrożenia może utrudnić przeprowadzenie ewakuacji z toru motocyklowo- samochodowego.
Proponowana trasa dojazdowa ul. Magazynową omija opisany powyżej przejazd kolejowy, eliminując tym samym wskazane zagrożenia, a ponadto jest bardziej korzystna dla pasażerów komunikacji miejskiej, ponieważ u wylotu ul. Magazynowej zlokalizowany jest przystanek autobusowy.
Pomysł jest dobry o ile rozładujecie ruch z ulicy półłanki i nad drwiną.
Nie wiem czy macie świadomość co tam się dzieje w godzinach popołudniowych jak ludzie chcą wyjechać z rybitw, magazynów, złocienia, dodatkowo tiry wyjeżdzają z magazynów a droga jest wąska. jeden wielki Korek w stronę głównej drogi “Tadeusza śliwiaka”.
1. Ze względu na charakter obiektu niestety możemy spodziewać się odwiedzających, którzy będą traktować tę pustą i prostą drogę jako “rozgrzewkę” przed jazdą po torze i poruszać się po niej w sposób nieodpowiedzialny i niebezpieczny. W związku z tym wnoszę o wprowadzenie dodatkowych szykan tak, aby zbyt szybka jazda na tym odcinku nie była możliwa. Rozważyć montaż progów zwalniających. Uspokajający charakter mogą mieć też drzewa posadzone wzdłuż jezdni.
2. Chodnik powinien mieć min. 2,5m szerokości (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych). Powinien również być odsunięty od jezdni oraz i oddzielony od niego zieleńcem z drzewami. Zapewnią cień, jak również mogą być osłoną dla pieszych.
3. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.
4. Na skrzyżowaniu z drogą dojazdową bezpośrednio do toru zaprojektować węższe wloty – powinny mieć maksymalnie 3,5m. Zaprojektować azyl również na wlocie od tej wspomnianej drogi dojazdowej. Rozważyć zaprojektowanie tego skrzyżowania jako wyniesione w całości.
5. Na drodze dojazdowej bezpośrednio do toru – jezdnia powinna mieć szerokość max. 6,00m, tak jak projektowana droga. Również zapewnić szerokość chodnika 2,5m oraz oseparowanie od jezdni zieleńcami.
6. Jazda wyczynowa po torze cechuje się zazwyczaj dużym hałasem (od silnika i pisku opon), który potrafi się nieść na duże odległości. Rozważyć metody przeciwdziałania temu, np. obudowanie toru przeciwdźwiękowym wałem ziemnym, lube ekranami pochłaniającymi.
Proponuję wybrać się na najbliższy tor przy ul. Rzepakowej przy okazji jednego z wydarzeń aby zrozumieć że ryk silników nie jest zwykłym ruchem ulicznym a następnie sprawdzenie w jak dużych odległościach jest on uciążliwy.
obustronną DDR o szer. 3m
obustronny CP o szer. 3m
toalet i małej architektury dla niechronionych uczestników ruchu stojaki, ławki itd
obustronnych przystanków MPK dla niechronionych uczestników ruchu i pracowników, zatok i wiat, ławek
dostosowanie ulic dla autobusów MPK i wjazdów do Danałówka i Magazynowa
dojścia DDR i CP z przystanku Kraków Prokocim SKA i Kraków Bieżanów PKP SKA i ul. Półłanki
dojazdu z ul Magazynowej i Danałówka
Nie przewiduje się nadmienego ruchu pieszego w w.w. obszarze. Uzbrajanie drogi o taką architekturę jest marnowaniem środków.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Tor usytuowany tak blisko osiedki mieszkaniowych jest nie do pomyslenia. W dzisiejszych czasach kazdy zaciaga kredyt na mieszkanie, stara sie zyc godnie. Jak w takiej sytuacji maja czuc sie ludzie, ktorzy za chwile kazdego dnia beda slyszec ryk motorow?
Jest to niedopuszczalne.
Lokalizacja toru jest zdecydowanie za blisko osiedli mieszkalnych. Sam jestem pasjonatem sportów motorowych, przez co dokładnie wiem z jakim hałasem wiąże się funkcjonowanie takiego obiektu. Budowanie torów samo w sobie uważam za zasadne, jednak zdecydowanie poza granicami miasta, nie z bezpośrednim sąsiedztwie zabudowań mieszkalnych!
Inwestycja tego typu, w takim bliskim obszare budynków mieszkalnych jest absurdalna.
Nie widze żadnego racjonalnego argumentu za położeniem takiego toru zaledwie kilka minut od centrum miasta. Obiektu takiego typu powinny być budowane poza obszarem miejskim, nie blokuje to dalszej robudowy miasta i poszerzenia granic. Władze miasta powinny patrzeć długofalowo, i zwracać uwagę że wiele inwestycji mieszkalnych powstało w okolicach planowanego toru. Jest to atrakcja dla zmotoryzowanych, raczej nie powinno być problemem dla zainteresowanych żeby podjechać poza obszar miejski i skorzystać z toru.
Tor nie powinien powstać w tym miejscu. Plan jest z 2015 roku, a od tego czasu w okolicy wybudowało się bardzo dużo bloków mieszkalnych. Hałas będzie uciążliwy dla mieszkańców i ściągnie na ulice Lipska fanatyków szybkich jazd to skutkuje wypadkami komunikacyjnymi.
czy ktokolwiek zbadał wpływ takiego miejsca na okolicę? Hałas, dodatkowy ruch samochodowy, brak miejsc do parkowania. Miejsce takich torów jest poza miastem, a nie gdzieś gdzie budynki mieszkalne są w odległości mniejszej niż kilometr. Nie mówiąc już o tym że są bardziej potrzebne inwestycje niż tor samochodowy.
Jak już wspominały niektóre osoby, lokalizacja toru jest absurdalna. Rejon jest co roku powiększany o nowe zabudowania mieszkalne. Tor powinien być poza miastem. Hałas będzie duży i będzie zakłócał spokój.
Po drugie jak to jest, że chcecie wyrzucić samochody z miasta, a budujecie tor gdzie tu logika.
Pozdrawiam
Kto w ogóle wpadł na pomysł żeby tam powstał tor? Miejsce autodromu jest POZA MIASTEM! Zróbcie go sobie przy Balicach, gdzie i tak jest już głośno od samolotów, zanim jeszcze bardziej zaszkodzicie południowej części Krakowa.
Wnoszę o zmianę lokalizacji obiektu poza teren miasta z uwagi na bliską zabudowę mieszkalną.
Lokalizacja takiego głośnego obiektu w okolicy zabudowy mieszkalnej jest tragicznym pomysłem, nie dosyć że śmierdzi w tych okolicach to jeszcze będzie słychać wycie silników, super…
Pracę nad projektem obsługi komunikacyjnej toru motocyklowo-samochodowego w rejonie ul. Kosiarzy powinny zostać zaniechane z uwagi na rodzaj planowanej inwestycji w rejonie pobliskich zabudowań mieszkalnych.
W Krakowie są istotniejsze inwestycje, na które brakuje pieniędzy w budżecie, jak chociażby żłobki czy komunikacja miejska. Należałoby zrewidować czy tor który wygrał w głosowaniu sprzed prawie 10 lat temu nadal jest tak istotną inwestycją dla mieszkańców.
Apeluję o zmianę lokalizacji toru. Projekt jest z 2015 roku, gdy nie było tylu zabudowań wokół planowanego miejsca budowy. Obszar, w którym ma powstać tor, jest ciągle rozwijany – powstają nowe bloki mieszlane, szkoły, sklepy – nawet jeśli nie urzeczywistni się “Krakowski Manhattan”. Tor w takim miejscu stanowi niebezpieczeństwo dla mieszkańców przez dojeżdżające sportowe samochody oraz zakłóca spokój.
Społeczeństwo nie dojrzało do sportów motorowych, ciągle odbywają się nielegalne treningi i wyścigi, które zakłócają spokój mieszkańców nocą i zagrażają ich życiu: https://krakow.naszemiasto.pl/tag/nielegalne-wyscigi-krakow. Choć jazda po torze jest legalna, to budowa toru może promować ogólnopojętą szybką jazdę i wpłynąć na wzrost liczby bezprawnych rajdów. Miasto nie powinno kojarzyć się ludziom z wyścigami – tory powinne być konstruowane z dala od domów, ulic, szkół. Progi zwalniające to zły półśrodek, który szkodzi zawieszeniom samochodów “zwykłych mieszkańców”, którzy nie traktują aut jako zabawek, a niezbędnych do życia narzędzi. Nie narażajcie życia i komfortu bytu większości mieszkanców dla hobby promila pasjonatów.
Zaproponowana lokalizacja toru wyścigowego jest nie do zaakceptowania, mieszkam w sąsiedztwie tego miejsca, w linii prostej mam kilkaset metrów, na pewno mniej niż 1km i nie ma możliwości abym ja i moi sąsiedzi nie słyszeli ryku silników czy pisków opon z tego toru. Nie zgadzamy się na lokalizację w tym miejscu. Takie tory powinny być budowane daleko od zabudowań domowych. Proszę włodarzy miasta o przemyślenie sprawy i zmianę lokalizacji toru, inaczej będziemy protestować.
tor zlokalizowany w takim miejscu jest niedopuszczalny!
Miasto się rozrasta, także w tym kierunku. W okolicy są i pojawiają się domy mieszkalne. Hałas z takiego obiektu niesie się kilometrami. Koncepcja budowy toru motocyklowo-samochodowego w takim miejscu to niedorzeczność i uciążliwość dla mieszkańców. Kierowcy wszak mają możliwość dojechania do tego typu obiektu poza tereny zamieszkane. Wnoszę o zmianę lokalizacji toru.
Postuluje za tym, aby zmieniona została lokalizacja obiektu. W niedalekiej odległości znajdują się budynki mieszkalne, które będą narażone na halas generowany przez użytkowników toru. Jest to niedopuszczalne, aby był umiejscowiony tak blisko zabudowań.
Zajmijcie się lepiej odorem, który od długiego czasu uprzykrza okolicznym mieszkańcom życie. To są prawdziwe problemy, na które powinny pójść pieniądze przeznaczone na budowę toru.
Wnoszę o zmianę lokalizacji obiektu poza teren miasta z uwagi na bliską zabudowę mieszkalną.
Wnoszę o zmianę lokalizacji obiektu ze wzgledu na hałas. Jest to zdecydowanie za blisko domów i budynków wielorodzinnych, a także obiektu rekreacyjnego jakim są Bagry.
Ryk silników jest bardzo głośny, wiec nie wyobrażam sobie mieszkania obok takiego miejsca dlatego zgłaszam sprzeciw.
Wnosimy o zmianę lokalizacji tej inwestycji. Będzie to obiekt generujący ogromny hałas, więc nie powinien on znajdować się w sąsiedztwie budynków mieszkalnych, aby nie stanowić uciążliwości dla okolicznych mieszkańców.
W materiałach brakuje chociażby jednego odnośnika, do kogoś/czegoś, kto odpowiada za plan i chciałby przedstawić jego logikę i potrzebę akurat w Krakowie i akurat na wskazanym terenie. Z mojej perspektywy widzę tylko argumenty na “nie”:
1. “W stanie istniejącym teren inwestycji jest niezabudowany, intensywnie porośnięty roślinnością, którą w znacznej większości stanowią samosiejki drzew owocowych, trawy oraz duże drzewa.” – z całym szacunkiem, ale sporo mówi się o nadmiarze betonu w Krakowie i braku zieleni. Do tego powracający problem jakości powietrza. Kolejna spora połać terenu miasta ma zostać zalana betonem? Głosuję na “nie”.
2. “Teren inwestycji zlokalizowany w południowo – wschodniej części miasta Krakowa w dzielnicy Podgórze stanowi obszar o przeważającym przemysłowym zagospodarowaniu.”. – to, że w pierwszej linii jest kilka fabryk, nie kłóci się z faktem, że zaraz obok jest mnóstwo domów, rozbudowywane są także osiedla z tej okolicy, oraz jest to blisko parku Bagry – z którego całorocznie korzystają mieszkańcy. Wielkie “nie”. W miasatch coraz mniej jest okolic, które nie generują hałasu – ta betonoza będzie tylko i wyłącznie przyczyniać się do zwiększenia hałasu w okolicy, “(…) wysoką warstwę zielną, którą na niemal całej powierzchni stanowi pokrzywa zwyczajna oraz jeżyna kamionka” – lepsza pokrzywa i jeżyna, izolujące podłożę i schładzające teren, niż nagrzewające się kilometry betonu.
3. “Z uwagi na ograniczoną powierzchnię działki inwestycyjnej toru motocyklowo – samochodowego oraz brak możliwości zapewnienia w jej obrębie większej ilości miejsc postojowych, koniecznych w przypadku organizowania na obiekcie imprezo charakterze masowym, dodatkowe miejsca postojowe przewidziano w pasie drogowym projektowanej ulicy Kosiarzy”. Tu już brak mi słów. W miastach są dedykowane strefy do organizacji imprez masowych, dodatkowo jeszcze w dowolnym momencie, jaki wymyśli sobie organizator, mieszkańcy mają walczyć o nieliczne miejsca parkingowe z osobami przyjeżdżającymi na imprezy? Koszmar.
Jeśli mamy faktycznie aż tylu zapaleńców wyścigów – polecam im przyjrzeć się gdzie wszędzie na świecie budowane są tory tego typu – z daleka od zabudowy miejskiej. Proszę się przyjrzeć np. torowi POD (!) Kielcami, w Miedzianej Górze.
Proszę o zmianę lokalizacji toru ze względu na bliskie sąsiedztwo osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych. Taki tor powinien być zdala od gospodarstw domowych.
Proszę o zmianę lokalizacji tego obiektu. To jest niedopuszczalne, aby generujący tak ogromny hałas obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych.
Konieczna jest zmiana lokalizacji toru. Obecnie jest on zlokalizowany za blisko osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych.
Zgłaszam konieczność zmiany lokalizacji toru ze względu na bliskie sąsiedztwo osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych i będzie on stanowił niebezpieczeństwo dla mieszkańców tej okolicy
Sprzeciwiam się aby obiekt byl obok budynków mieszkalnych oraz terenów rekreacyjnych. Inwestycja pogorszy jakość życia i wpłynie negatywnie na ceny nieruchomości. Na Płaszowie mamy problem z zapachem z oczyszczalni. Czy do tego ma dojść jeszcze problem z hałasem?
Sprzeciwiam się aby obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych oraz terenów rekreacyjnych. Inwestycja pogorszy jakość życia i wpłynie negatywnie na ceny nieruchomości. Na Płaszowie mamy problem z zapachem z oczyszczalni. Czy do tego ma dojść jeszcze problem z hałasem?
Wnoszę o całkowita zmianę lokalizacji takiego obiektu. To jest niedopuszczalne aby generujący tak ogromny hałas obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych oraz terenów rekreacyjnych.
Sama inicjatywa budowy toru jest słuszna ale jego lokalizacja jest totalna pomyłką. Nawet jeśli specyfika toru nie pozwoli na ruch szybszy niż na ulicy to nie uwierzę że dźwięki silników, w autach które mają sportowe układy wydechowe, często przelotowe, nie będą koszmarem dla mieszkańców parę kilometrów dalej. Takie obiekty powinny powstawać poza miastem, w przeciwnym wypadku skończy się niezadowoleniem mieszkańców, a w efekcie ograniczeniem działalności toru lub jego zamknięciem. Mimo braku uchwalenia planu nowego miasta w okolicy systematycznie przybywa inwestycji mieszkalnych, kolejne są planowe, im więcej mieszkańców tym większa będzie presja na ograniczenie hałasu. Szkoda pieniędzy na budowę toru który wcześniej czy później zostanie zamknięty.
Wnoszę o całkowita zmianę lokalizacji takiego obiektu. To jest niedopuszczalne aby generujący tak ogromny hałas obiekt byl zlokalizowany w sąsiedztwie budynków mieszkalnych
Popieram. Tor może mieć limity hałasu silnika, ale na pisk opon nie ma limitu. Najbliższe zabudowania są 500 metrów od lokalizacji.
Konieczna jest zmiana lokalizacji toru ze względu na bliskie sąsiedztwo osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych.
Proszę o rozważenie zmiany lokalizacji toru ze względu na bliskie sąsiedztwo osiedli, domów jednorodzinnych oraz terenów rekreacyjnych.
Wnoszę o rozważenie zmiany lokalizacji toru gdyż w bliskim sąsiedztwie znajdują się osiedla, domy jednorodzinne oraz biurowce. Poziom generowanego hałasu może być nie do zaakceptowania dla mieszkańców. Taki tor powinien znajdować się na obrzeżach miasta. Mówimy o Strefie Czystego Transportu, a budujemy tor 5-6 km od ścisłego centrum Krakowa.
W 100% popieram. Również ze względu na bliskość Zalewu Bagry, który jest i powinien być strefą wypoczynkową dla mieszkańców… Ta lokalizacja to jakieś nieporozumienie.
proszę o rozważenie zmiany lokalizacji toru, lub jak najmocniejsze wyizolowanie dźwiękowe toru i okolic oraz wykonanie infrastruktury drogowej, która uniemożliwi rozpędzanie się na “rozgrzewkę” przed wjazdem na tor. W związku z premiowaniem podróży SKA potencjalnie zachodzi możliwość wzmożonego ruchu pieszych w tym obszarze
Wnosimy o zajęcie się tematem pobliskiej oczyszczalni ścieków , problem zanieczyszczenia powietrza oraz pobliskich wód jakie generuje ta oczyszczania jest wysoce problematyczny . Odór docierający na pobliskie osiedla ( biezanow nowy złocień rzaka Prokocim
) jest często nie do zniesienia . Wnosimy i prosimy o pilne podjęcie tematu .
Czytam te komentarze i załamuję ręce!
Rozumiem rozwój infrastruktury (nawet tej rowerowej), ale kto przy zdrowych zmysłach najpierw dojedzie rowerem w przemysłową cześć Krakowa, będzie jechał tymi kocimi łbami, które są w okolicznych ulicach by potem wyjechać na CPR albo i DDR na odcinku kilkuset metrów aby sobie pojeździć w sąsiedztwie oczyszczalni ścieków? Idealny pomysł na weekendowy wypad z rodziną na rower… Dla nieświadomych – Kraków ma przygotowane piękne ścieżki i całe trasy rowerowe w Krakowie a pchanie na siłę tego w rejonie bocznicy kolejowej, w rejonie stricte przemysłowym to zbędne marnotrawienie publicznych pieniędzy w ramach fanaberii paru aktywistów.
Inny komentarz odnośnie ” jazdy wyczynowej” świadczy o zerowej wiedzy tego człowieka w tym zakresie.
Natomiast montaż progów zwalniających aby odcinek prostej nie był traktowany jako “rozgrzewka” jest jak najbardziej zasadny.
Bezwzględnie wykonać jakieś bariery akustyczne wokół terenu toru. W niedalekiej odległości znajduje się wiele domów i osiedli, dźwięk z takiego toru będzie się łatwo niósł na wiele setek metrów. Dlaczego takie miejsce powstaje tak blisko gospodarstw domowych? Proszę dołożyć wszelkich starań aby wyeliminować negatywny wpływ toru na okolicę.
Proszę o rozpatrzenie totalnej zmiany miejsca pod tor, ze względu na bliskość zabudowań mieszkalnych.
W jaki sposób jest planowane zabezpieczenie przed hałasem od tego typu obiektu. W bliskiej odległości są zabudowania jednorodzinne i wielorodzinne
Proponujemy zmianę trasy dojazdu do nowoprojektowanego toru motocyklowo- samochodowego w rejonie ul. Kosiarzy, tak aby przebiegała wyłącznie przez ul. Magazynową, zgodnie z załączonym zdjęciem (zdjęcie przedstawi 2 warianty).
Aktualnie planowana droga przebiega przez przejazd kolejowy wykorzystywany przez Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” sp. z o.o. i w związku z tym przez przejazd przejeżdżają kilkukrotnie w ciągu dnia długie zestawy kolejowe. Planowany przejazd samochodowy kat. D zwiększa niebezpieczeństwo wypadku kolejowego (duża ilość pojazdów w przypadku organizacji imprez na torze) oraz utrudnienia w dojeździe służb ratunkowych (blokada przejazdu) a także w przypadku zagrożenia może utrudnić przeprowadzenie ewakuacji z toru motocyklowo- samochodowego.
Proponowana trasa dojazdowa ul. Magazynową omija opisany powyżej przejazd kolejowy, eliminując tym samym wskazane zagrożenia, a ponadto jest bardziej korzystna dla pasażerów komunikacji miejskiej, ponieważ u wylotu ul. Magazynowej zlokalizowany jest przystanek autobusowy.
Pomysł jest dobry o ile rozładujecie ruch z ulicy półłanki i nad drwiną.
Nie wiem czy macie świadomość co tam się dzieje w godzinach popołudniowych jak ludzie chcą wyjechać z rybitw, magazynów, złocienia, dodatkowo tiry wyjeżdzają z magazynów a droga jest wąska. jeden wielki Korek w stronę głównej drogi “Tadeusza śliwiaka”.
Wnoszę o rozpatrzenie budowy minironda zamiast skrzyżowania – umożliwi bezpieczne zawrócenie z miejsc parkingowych na zatoce postojowej.
1. Ze względu na charakter obiektu niestety możemy spodziewać się odwiedzających, którzy będą traktować tę pustą i prostą drogę jako “rozgrzewkę” przed jazdą po torze i poruszać się po niej w sposób nieodpowiedzialny i niebezpieczny. W związku z tym wnoszę o wprowadzenie dodatkowych szykan tak, aby zbyt szybka jazda na tym odcinku nie była możliwa. Rozważyć montaż progów zwalniających. Uspokajający charakter mogą mieć też drzewa posadzone wzdłuż jezdni.
2. Chodnik powinien mieć min. 2,5m szerokości (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych). Powinien również być odsunięty od jezdni oraz i oddzielony od niego zieleńcem z drzewami. Zapewnią cień, jak również mogą być osłoną dla pieszych.
3. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.
4. Na skrzyżowaniu z drogą dojazdową bezpośrednio do toru zaprojektować węższe wloty – powinny mieć maksymalnie 3,5m. Zaprojektować azyl również na wlocie od tej wspomnianej drogi dojazdowej. Rozważyć zaprojektowanie tego skrzyżowania jako wyniesione w całości.
5. Na drodze dojazdowej bezpośrednio do toru – jezdnia powinna mieć szerokość max. 6,00m, tak jak projektowana droga. Również zapewnić szerokość chodnika 2,5m oraz oseparowanie od jezdni zieleńcami.
6. Jazda wyczynowa po torze cechuje się zazwyczaj dużym hałasem (od silnika i pisku opon), który potrafi się nieść na duże odległości. Rozważyć metody przeciwdziałania temu, np. obudowanie toru przeciwdźwiękowym wałem ziemnym, lube ekranami pochłaniającymi.
Charakter obiektu niebprzewiduje wyczynowej jazdg oraz nie przewiduje chałasu ponad natiralny ruch uliczny.
Proponuję wybrać się na najbliższy tor przy ul. Rzepakowej przy okazji jednego z wydarzeń aby zrozumieć że ryk silników nie jest zwykłym ruchem ulicznym a następnie sprawdzenie w jak dużych odległościach jest on uciążliwy.
Ale jak? Progi zainstalują żeby powoli jeździć? Tor to tor… do dechy 🙂
Rozważyć budowę :
obustronną DDR o szer. 3m
obustronny CP o szer. 3m
toalet i małej architektury dla niechronionych uczestników ruchu stojaki, ławki itd
obustronnych przystanków MPK dla niechronionych uczestników ruchu i pracowników, zatok i wiat, ławek
dostosowanie ulic dla autobusów MPK i wjazdów do Danałówka i Magazynowa
dojścia DDR i CP z przystanku Kraków Prokocim SKA i Kraków Bieżanów PKP SKA i ul. Półłanki
dojazdu z ul Magazynowej i Danałówka
Nie przewiduje się nadmienego ruchu pieszego w w.w. obszarze. Uzbrajanie drogi o taką architekturę jest marnowaniem środków.