Połączenie rowerowe ul. Krupniczej z ul. Ingardena - ZTP Kraków

  • Audyty zamknięte

    Połączenie rowerowe ul. Krupniczej z ul. Ingardena

    Opublikowano: 6.10.2021 13:29

    Przebudowa istniejących dróg publicznych w graniach istniejących pasów drogowych w zakresie budowy połączenia ul. Krupniczej z ul. Ingardena poprzez wyznaczenie przejazdów rowerowych

    Plan sytuacyjny:

    2.0_Plan sytuacyjny

    Plan orientacyjny:

    1.0_Orientacja

    Przekroje typowe:

    3.0_Przekroje typowe

    Opis techniczny:

    03_Opis techniczny

    3 odpowiedzi na “Połączenie rowerowe ul. Krupniczej z ul. Ingardena”

    1. Marcin Hyła pisze:

      Linie zatrzymań P-14 na pasie ruchu dla rowerów należy wyznaczyć w odległości 0,5 m od przejścia dla pieszych, nie 2,0 m jak dla samochodów (przepis obowiązuje od 2015 roku, poza tym określa to Zarządzenie PMK nr 3113/2018). Znaki P-27 (“kierunek i tor ruchu roweru”) należy umieszczać dalej od krawdzi jezdni (patrz w/w Zarządzenie) a na odcinku przed wykształceniem pasa ruchu zarówno w Krupniczej jak Ingardena należy zastosować je w osi pasa ruchu. Same przejścia dla pieszych przez wloty Ingardena i Krupniczej mogą mieć 2,5 m szerokości (przez Aleje zwężenie niewskazane!). Drogę dla rowerów należy oznaczyć znakami pionowymi C-13 (skrzyżowanie odwołuje drogę dla rowerów więc C-13a zbędne!), nad sygnalizatorem dla rowerzystów dodatkowo przed wjazdami na przejazd z drogi dla rowerów niezbędne umieszczenie znaków A-7 mini na wypadek awarii sygnalizacji. Konieczne jest uzupełnienie oznakowania na wlotach o tabliczki “nie dotyczy rowerów” pod znakami nakazu C-2 na wylotach Krupniczej i Ingardena. Przy okazji “off topic” – analogiczne korekty wypadałoby wprowadzić przy kinie Kijów (C-13, A-7), a skrzyżowanie ul. Ingardena z Oleandry po niedawnych zmianach (łamane pierwszeństwo) jest nieczytelne.

    2. sjodl pisze:

      1. Proszę o nieprojektowanie krawężnika (nawet obniżonego) w poprzek ruchu rowerowego i wykonanie przejazdów ‘na gładko’.
      2. Proszę o zaprojektowanie podpórek/stojaków dla rowerzystów oczekujących na zielone światło na DDR.
      3. Proszę o zaprojektowanie linii segregacyjnej, oddzielającej rowerzystów jadących w przeciwnych kierunkach, w ciągu DDR.
      4. Przed miejscem przecięcia się DDR i chodnika, proszę o stosowne oznakowanie dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, że zbliżają się do przejścia sugerowanego (pasy naprowadzające, kostka integracyjna).
      5. Jeśli światło zielone dla ruchu w poprzek ATW będzie wzbudzane przez rowerzystów, proszę o zastosowanie automatycznej ich detekcji i nieprojektowanie guzików je wzbudzających.

    3. Boris pisze:

      Ze względu na bardzo duży ruch pieszy w tym rejonie i kolizję na przecięciu chodnik/DDR proponowałbym korektę przebiegu chodnika na wprost oraz wykonanie drugiego przejścia dla pieszych przez Aleje. Wówczas piesi mogliby swobodnie poruszać się po obu stronach Krupniczej/Ingardena.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *