Przebudowa chodnika w celu dostosowania do ruchu pieszego i rowerowego przy ul. Boruty-Spiechowicza
Przebudowa chodnika w celu dostosowania do ruchu pieszego i rowerowego przy ul. Boruty-Spiechowicza po stronie os. Handlowego od ul. Andersa do al. Jana Pawła II w granicy istniejącego pasa drogowego na działkach nr 100, 101, 159 obr. 51 – Nowa Huta.
Ostateczna wersja projektu
Opinia audytu:
Termin składania uwag w formie komentarzy: 22.08.2015
Projektant zapewnia, ze problematyczna kwestia odwodnienia w rejonach wyniesionych przejazdow rowerowych przez drogi wewnetrzne zostanie rozwiazana z pozytywnym wyniekiem dla bezpieczenstwa ruchu pieszych i rowerzystow
Zespół audytowy wnioskuje o doprojektowanie “4 wlotu” skrzyżowania, czyli podlaczenia projektowanej drogi dla rowerow z ul. Wisniowy sad. Natomiast polaczenie DDR z “parkiem” po stronie os. kolorowego zespol sugeruje wykonac przejazdem rowerowym polaczonym jednostronnie z przejsciem dla pieszych.
– nie stosować promieni łuków mniejszych niż 4 m (zgodnie z standardami technicznymi dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa)
– rozważyć zmianę szerokości DDR i chodnika – odpowiednio 2,5 i 3,5 m.
Projektant tłumaczy, że z powodu rosnącego, starego drzewa jest problem z zaprojektowaniem ddr o minimalnym promieniu skrętu 4 m i uchronieniu drzewa przed wycinką. Projektant zapewnia jednak, że podejmie wysiłek dochowania minimalnego promienia
Nie stosować krawężników ani obrzeży na wjazdach prostopadle do DDR, zastosować obrzeże wzdłuż DDR, a prostopadle do wjazdu.
Drogę dla rowerów w miejscach zaznaczonych jako czerwone wykonać z masy bitumicznej w kolorze czerwonym układanej
mechanicznie. Nie stosować czerwonej farby do pomalowania czarnej masy!
Należy zachować ciągłości ddr z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym na przecięciu z drogami wewnętrznymi (km 0+044,24, km 0+136,86). Na planie sytuacyjnym przedstawić domiary do przeszkód punktowych (latarni, reklam), które pozwolą na weryfikację czy została zachowana skrajnia.