Przebudowa odcinka ul. Cienistej w zakresie budowy chodnika i przebudowy zjazdu - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Przebudowa odcinka ul. Cienistej w zakresie budowy chodnika i przebudowy zjazdu

    Opublikowano: 30.08.2023 10:04

    2 odpowiedzi na “Przebudowa odcinka ul. Cienistej w zakresie budowy chodnika i przebudowy zjazdu”

    1. mp pisze:

      Ulica znajduje się w strefie ograniczonej prędkości TEMPO 30, jednak kierowcy nie przestrzegają tego ograniczenia mimo dokładnego oznakowania poziomego i pionowego z każdego kierunku.

      Na dłuższym odcinku, wzdłuż zabudowy jednorodzinnej droga pozbawiona jest chodnika, ponadto kierowcy wykorzystują ją do robienia skrótu na linii Kocmyrzowska – Okulickiego. Po remoncie nawierzchni zamontowano progi, które zupełnie nie zdają rezultatu ograniczenia prędkości. Mieszkańcy poddaję także w wątpliwość dotychczasowe lokalizacje progów.

      Proponuję montaż WYNIESIENIA SINUSOIDALNEGO mnie więcej w połowie posesji nr 22 i 28 przy ul. Cienistej z uwagi na budowę chodnik aby ułatwić bezpieczne przejście przez jezdnię do projektowanej nieruchomości. W oparciu o coraz powszechniejsze stosowane w innych miastach betonowe prefabrykowane progi zwalniające. Podkreślę słowo betonowe.

      We wrześniu br. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wprowadził je jako standard przy realizacji nowych inwestycji drogowych natomiast Wrocław sinusoidalne progi odlewane stosuje od 2014 roku.
      Fachowcy tak piszą o tym rozwiązaniu: „Pierwsze sinusoidalne progi spowalniające w Polsce powstały w 2009 r. w tzw. miasteczku holenderskim w Puławach. Jednak praktyka pokazała, że progi wybudowane przez układanie kostki, podobnie jak ścieżki z kostki nie trzymają parametrów, szybko się odkształcają i uszkadzają. Dopiero odlanie betonu w specjalnie zaprojektowanej formie gwarantuje należytą dokładność i trwałość wykonania.”

      Plusy takiego rozwiązania:
      + ograniczenie hałasu podczas przejazdu
      + łagodny przejazd, nie powodujący uszkodzeń pojazdu
      + beton klasy C35/45
      + produkt mrozoodporny
      + trwałe rozwiązanie na lata
      + wymuszenie na pojazdach ograniczenia prędkości do 30 km/h

      Przykład betonowego progu : https://www.betard.pl/produkty/prog-zwalniajacy/

    2. JS pisze:

      1. nawierzchnię chodnika wykonać z bezfazowych płyt chodnikowych i wymiarze 30×30 lub 50×50 – nie stosować kostki brukowej betonowej

      2. zachować niweletę na całym remontowanym odcinku chodnika

      3. Nie montować krawężników w poprzek chodnika