Proszę o uwzględnienie w planie dodatkowego chodnika/ścieżki rowerowej od strony ogródków działkowych, który umożliwi połączenie DDR na Kapelance z DRR wzdłuż Wilgi.
Proszę o przenalizowanie, czy w ramach inwestycji mogłaby zostać poprawiona widoczność sygnalizatora dla rowerzystów jadących od strony ul. Grota-Roweckiego na przejeździe tramwajowym. Problem zgłaszany od lat. Był już w tym miejscu poważny wypadek. Konieczny wydaje się drugi sygnalizator, widoczny dla rowerzystów z daleka.
W projekcie nie widzę wymaganego Zarządzeniem Prezydenta Krakowa nr 3113/2018 wyokrąglenia styku drogi dla rowerów z jezdnią ul. Kobierzyńskiej. Detal, ale w ul. Kobierzyńskiej ruch rowerowy jest dozwolony i część użytkowników będzie chciała skręcić w prawo (dalej jest niestety droga dla rowerów i pieszych, ale na wlocie mamy osobno przejazd i przejście i zalążek drogi dla rowerów – stąd uwaga). Jak rozumiem zakres zadania nie obejmuje strony południowej ale tam też taka korekta by się przydała. Oczywiście należy pilnować wysokości uskoku (krawężnika) żeby nie dochodziło do wypadków jak pod ICE czy na północnym końcu ul. Rakowickiej. Na tym skrzyżowaniu były zgłaszane liczne problemy z pracą sygnalizacji (długość czerwonego sygnału dla rowerzystów), poszerzenie wlotu może problem pogłębić – czy to było analizowane?
Ponadto sugeruję wykorzystanie okazji i wprowadzenie “okienek” na drzewa na peronie przystanku tramwajowego w stronę Ruczaju. Jest to szeroki peron (~6-7m), warto wprowadzić tam zieleń wysoką w celu poprawy komfortu pasażerów oczekujących na tym przystanku.
1. Proszę dostosować przejazd rowerowy i przejście dla pieszych do wymogów „Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa” oraz “Wytycznych projektowania infrastruktury dla rowerów”:
a) zakresem prac proszę objąć cały przejazd rowerowy (również stronę południową),
b) odstąpić od projektowania krawężnika wtopionego (h = 0 cm) – przejazd powinien być bez krawężników i bez ścieku przykrawężnikowego z kostki granitowej.
c) na przejściu dla pieszych zastosować krawężnik obniżony do h= 1cm z pasem ostrzegawczym, bez stosowania ścieku przykrawężnikowego.
2. Proszę zachować istniejące drzewo w narożniku działki, które będzie znajdować się bliżej rozbudowanej jezdni ul. Kobierzyńskiej.
3. Proszę zaprojektować chodnik wzdłuż projektowanego prawoskrętu do końca zakresu inwestycji (do zjazdu).
4. Zjazd proszę zaprojektować jako wyniesiony z zachowaniem ciągłości niwelety oraz nawierzchni chodnika.
Uczulam na naiwność postulatu aby stosować _sprzeczne_ ze sobą “wytyczne” i standardy. Hochsztaplerskie wytyczne rządowe zawierają niedopuszczalne błędy i powinny być uchylone. Na laiku robią takie wrażenie że aż laik postuluje ich stosowanie, ale rezultat będzie odwrotny niż oczekiwany. Np. zgodnie z załączonym rysunkiem na styku jezdni i drogi dla rowerów będzie stała kałuża – o ile nie zapewni się pochylenia podłużnego o którym nie ma mowy. Sam wpust deszczowy nie wystarczy, zaś proponowane na rysunku pochylenie 6% przy oblodzeniu to pomysł na wpuszczanie rowerzystów na jezdnię na czerwonym świetle czego autor tych “wytycznych” ani jego zespół naukowy nie wiedzieli). Zarządzenie Prezydenta Krakowa nr 3113/2018 (standardy rowerowe) jest wolne od takich szkolnych błędów. Trzeba uważać co się postuluje, strzelanie w stopę zawsze przynosi rezultaty więc lepiej nie strzelać.
Brak na Kobierzyńskiej przystanków MPK na czas remontów i objazdów
brak P.d.Pieszych z Kobierzyńskiej przez Kapelankę od str. północnej
ściąć wyspę żeby z nowego pasa jeździć na wprost
Rozważyć budowę :
PDP
obustronną DDR o szer. 3m
obustronny CP o szer. 3m
obustronnych przystanków MPK dla niechronionych uczestników ruchu lub rezerwę terenową
dostosowanie ulic dla autobusów MPK (droga do zajezdni MPK)
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Proszę o uwzględnienie w planie dodatkowego chodnika/ścieżki rowerowej od strony ogródków działkowych, który umożliwi połączenie DDR na Kapelance z DRR wzdłuż Wilgi.
W audycie z 2018 dla przebudowy tego skrzyżowania został zaproponowany inny przekrój drogi, który oprócz pasa do prawoskrętu i bezpiecznika, dodawał również ścieżkę rowerową i chodnik. Proszę o sprawdzenie takiego rozwiązania, które w dalszej przyszłości pozwoliłoby połączyć ścieżką rowerową wzdłuż Kobierzyńskiej, ścieżki rowerowe na ul. Kapelanka i planowane wzdłuż rzeki Wilgi.
Stary audyt: https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audyt/przebudowa-i-rozbudowa-skrzyzowania-ul-kobierzynskiej-z-ul-kapelanka-o-pas-prawoskretu-w-ul-kobierzynska
Proszę o przenalizowanie, czy w ramach inwestycji mogłaby zostać poprawiona widoczność sygnalizatora dla rowerzystów jadących od strony ul. Grota-Roweckiego na przejeździe tramwajowym. Problem zgłaszany od lat. Był już w tym miejscu poważny wypadek. Konieczny wydaje się drugi sygnalizator, widoczny dla rowerzystów z daleka.
W projekcie nie widzę wymaganego Zarządzeniem Prezydenta Krakowa nr 3113/2018 wyokrąglenia styku drogi dla rowerów z jezdnią ul. Kobierzyńskiej. Detal, ale w ul. Kobierzyńskiej ruch rowerowy jest dozwolony i część użytkowników będzie chciała skręcić w prawo (dalej jest niestety droga dla rowerów i pieszych, ale na wlocie mamy osobno przejazd i przejście i zalążek drogi dla rowerów – stąd uwaga). Jak rozumiem zakres zadania nie obejmuje strony południowej ale tam też taka korekta by się przydała. Oczywiście należy pilnować wysokości uskoku (krawężnika) żeby nie dochodziło do wypadków jak pod ICE czy na północnym końcu ul. Rakowickiej. Na tym skrzyżowaniu były zgłaszane liczne problemy z pracą sygnalizacji (długość czerwonego sygnału dla rowerzystów), poszerzenie wlotu może problem pogłębić – czy to było analizowane?
Popieram wnioski pana Macieja.
Ponadto sugeruję wykorzystanie okazji i wprowadzenie “okienek” na drzewa na peronie przystanku tramwajowego w stronę Ruczaju. Jest to szeroki peron (~6-7m), warto wprowadzić tam zieleń wysoką w celu poprawy komfortu pasażerów oczekujących na tym przystanku.
1. Proszę dostosować przejazd rowerowy i przejście dla pieszych do wymogów „Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa” oraz “Wytycznych projektowania infrastruktury dla rowerów”:
a) zakresem prac proszę objąć cały przejazd rowerowy (również stronę południową),
b) odstąpić od projektowania krawężnika wtopionego (h = 0 cm) – przejazd powinien być bez krawężników i bez ścieku przykrawężnikowego z kostki granitowej.
c) na przejściu dla pieszych zastosować krawężnik obniżony do h= 1cm z pasem ostrzegawczym, bez stosowania ścieku przykrawężnikowego.
2. Proszę zachować istniejące drzewo w narożniku działki, które będzie znajdować się bliżej rozbudowanej jezdni ul. Kobierzyńskiej.
3. Proszę zaprojektować chodnik wzdłuż projektowanego prawoskrętu do końca zakresu inwestycji (do zjazdu).
4. Zjazd proszę zaprojektować jako wyniesiony z zachowaniem ciągłości niwelety oraz nawierzchni chodnika.
Uczulam na naiwność postulatu aby stosować _sprzeczne_ ze sobą “wytyczne” i standardy. Hochsztaplerskie wytyczne rządowe zawierają niedopuszczalne błędy i powinny być uchylone. Na laiku robią takie wrażenie że aż laik postuluje ich stosowanie, ale rezultat będzie odwrotny niż oczekiwany. Np. zgodnie z załączonym rysunkiem na styku jezdni i drogi dla rowerów będzie stała kałuża – o ile nie zapewni się pochylenia podłużnego o którym nie ma mowy. Sam wpust deszczowy nie wystarczy, zaś proponowane na rysunku pochylenie 6% przy oblodzeniu to pomysł na wpuszczanie rowerzystów na jezdnię na czerwonym świetle czego autor tych “wytycznych” ani jego zespół naukowy nie wiedzieli). Zarządzenie Prezydenta Krakowa nr 3113/2018 (standardy rowerowe) jest wolne od takich szkolnych błędów. Trzeba uważać co się postuluje, strzelanie w stopę zawsze przynosi rezultaty więc lepiej nie strzelać.
Brak na Kobierzyńskiej przystanków MPK na czas remontów i objazdów
brak P.d.Pieszych z Kobierzyńskiej przez Kapelankę od str. północnej
ściąć wyspę żeby z nowego pasa jeździć na wprost
Rozważyć budowę :
PDP
obustronną DDR o szer. 3m
obustronny CP o szer. 3m
obustronnych przystanków MPK dla niechronionych uczestników ruchu lub rezerwę terenową
dostosowanie ulic dla autobusów MPK (droga do zajezdni MPK)