Z uwagi na to, że przebudowywana ulica jest drogą dojazdową, znajdującą się w strefie TEMPO 30, proponuję utworzenie namiastki woonerfa:
1. Stworzyć ciąg pieszo-jezdny: w miejsce projektowanego chodnika – wykonać ogrodzony zieleniec (z niskopienną roślinnością); pozostawić jedynie zjazdy do bram.
2. Cały zakres opracowania objąć strefą zamieszkania.
3. Na skrzyżowaniu z ul. Strumyk zastosować mini rondo lub wyniesioną tarczę skrzyżowania.
4. Na wjazdach w ulicę Dolnomłyńską zaprojektować przewężenia jezdni (5,0m -> 3,5m) np. w Hm 0+07 i Hm 2+70, które pozwolą uzyskać efekt “bramy”.
5. Rozważyć zastosowanie szykany (fizycznej lub przez wyznaczenie np. 2 miejsc postojowych) w rejonie budynku nr 7 oraz nr 15.
6. Rozważyć możliwość równomiernego rozłożenia wlotów skrzyżowania z drogą klasy L (np. przesunięcie zjazdu do garaży na ten sam hektometr co wlot planowanej ulicy)
Powyższe zmiany poprawią bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu oraz estetykę ulicy, a także obniżą koszty inwestycji.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Chodnik w rejonie połączenia ulic Wysockiej i Dolnomłyńskiej poprowadzić bezpośrednio przy jezdni.
Z uwagi na to, że przebudowywana ulica jest drogą dojazdową, znajdującą się w strefie TEMPO 30, proponuję utworzenie namiastki woonerfa:
1. Stworzyć ciąg pieszo-jezdny: w miejsce projektowanego chodnika – wykonać ogrodzony zieleniec (z niskopienną roślinnością); pozostawić jedynie zjazdy do bram.
2. Cały zakres opracowania objąć strefą zamieszkania.
3. Na skrzyżowaniu z ul. Strumyk zastosować mini rondo lub wyniesioną tarczę skrzyżowania.
4. Na wjazdach w ulicę Dolnomłyńską zaprojektować przewężenia jezdni (5,0m -> 3,5m) np. w Hm 0+07 i Hm 2+70, które pozwolą uzyskać efekt “bramy”.
5. Rozważyć zastosowanie szykany (fizycznej lub przez wyznaczenie np. 2 miejsc postojowych) w rejonie budynku nr 7 oraz nr 15.
6. Rozważyć możliwość równomiernego rozłożenia wlotów skrzyżowania z drogą klasy L (np. przesunięcie zjazdu do garaży na ten sam hektometr co wlot planowanej ulicy)
Powyższe zmiany poprawią bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu oraz estetykę ulicy, a także obniżą koszty inwestycji.
Załączono projekt z VeloRudawy 😉
Pomyłka już naprawiona:)