Wariant 2 jest zdecydowanie lepszy. Ale rozwiązanie ze słupkami na środku jezdni jakie zastosowano na ul. Armii Krajowej w rejonie węzła z ul. Balicką, bardziej mi się podoba. A tam przecież nie ma “spowalniacza” typu rondo, tylko jest “jasna, długa, prosta………”.
Widzę, że pojawił się wariant 2 z poszerzeniem jezdni od strony zewnętrznej. Chciałbym jeszcze wnieść o rozważenie możliwości zachowania jednego lub obu drzew po zachodniej stronie, z którymi koliduje nowe przejście i przejazd, np. poprzez przesunięcie przejścia bliżej tarczy skrzyżowania.
Nowe przejście i przejazd rowerowy przez ul. Mikołajczyka w obrębie ronda Piastowskiego kosztem poprzedniej “przeprawy” jest dobrym pomysłem. Natomiast zaprojektowane azyle dla rowerzystów od strony ul. Mikołajczyka są nieakceptowalne, ponieważ samo rondo wymusza już na kierujących tramwajami, autobusami i samochodami zatrzymanie się i przepuszczanie uczestników ruchu będących na w/w rondzie. Dlatego w takiej sytuacji, długość azylu (155 cm ) pomiędzy jezdnią i torowiskiem jest delikatnie mówiąc nietrafionym pomysłem, ponieważ rower o długości około 180 cm zatrzymany przez tramwaj będzie blokował lewy pas jezdni. A jest przecież coraz więcej rowerów z przyczepkami, które są znacznie dłuższe! Dlatego zasadnym jest aby ten azyl był zdecydowanie dłuższy kosztem tego azylu ze środka jezdni. I jest to korekta zarówno w interesie rowerzystów, jak i kierowców chcących wjechać na rondo.
Z jednej strony tak, z drugiej strony rozwiązanie z azylem pomiędzy pasami ruchu jest bezpieczniejsze.
Może zamiast tego lepiej poszerzyć jezdnię od strony chodnika i/lub zwęzić azyl między pasami ruchu do szerokości 2,0m. Zaoszczędzone miejsce można wtedy przeznaczyć na poszerzenie przestrzeni między jezdnią a torowiskiem.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Wariant 2 jest zdecydowanie lepszy. Ale rozwiązanie ze słupkami na środku jezdni jakie zastosowano na ul. Armii Krajowej w rejonie węzła z ul. Balicką, bardziej mi się podoba. A tam przecież nie ma “spowalniacza” typu rondo, tylko jest “jasna, długa, prosta………”.
Widzę, że pojawił się wariant 2 z poszerzeniem jezdni od strony zewnętrznej. Chciałbym jeszcze wnieść o rozważenie możliwości zachowania jednego lub obu drzew po zachodniej stronie, z którymi koliduje nowe przejście i przejazd, np. poprzez przesunięcie przejścia bliżej tarczy skrzyżowania.
Nowe przejście i przejazd rowerowy przez ul. Mikołajczyka w obrębie ronda Piastowskiego kosztem poprzedniej “przeprawy” jest dobrym pomysłem. Natomiast zaprojektowane azyle dla rowerzystów od strony ul. Mikołajczyka są nieakceptowalne, ponieważ samo rondo wymusza już na kierujących tramwajami, autobusami i samochodami zatrzymanie się i przepuszczanie uczestników ruchu będących na w/w rondzie. Dlatego w takiej sytuacji, długość azylu (155 cm ) pomiędzy jezdnią i torowiskiem jest delikatnie mówiąc nietrafionym pomysłem, ponieważ rower o długości około 180 cm zatrzymany przez tramwaj będzie blokował lewy pas jezdni. A jest przecież coraz więcej rowerów z przyczepkami, które są znacznie dłuższe! Dlatego zasadnym jest aby ten azyl był zdecydowanie dłuższy kosztem tego azylu ze środka jezdni. I jest to korekta zarówno w interesie rowerzystów, jak i kierowców chcących wjechać na rondo.
Z jednej strony tak, z drugiej strony rozwiązanie z azylem pomiędzy pasami ruchu jest bezpieczniejsze.
Może zamiast tego lepiej poszerzyć jezdnię od strony chodnika i/lub zwęzić azyl między pasami ruchu do szerokości 2,0m. Zaoszczędzone miejsce można wtedy przeznaczyć na poszerzenie przestrzeni między jezdnią a torowiskiem.