Przebudowa ul. Mikołajczyka w rejonie ronda Piastowskiego - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Przebudowa ul. Mikołajczyka w rejonie ronda Piastowskiego

    Opublikowano: 23.05.2023 16:28

    Możliwość zgłaszania uwag do 23.06.06

    23.05.30 uzupełnienie dokumentacji o wariant 2

    4 odpowiedzi na “Przebudowa ul. Mikołajczyka w rejonie ronda Piastowskiego”

    1. Wojciech Stolarz pisze:

      Wariant 2 jest zdecydowanie lepszy. Ale rozwiązanie ze słupkami na środku jezdni jakie zastosowano na ul. Armii Krajowej w rejonie węzła z ul. Balicką, bardziej mi się podoba. A tam przecież nie ma “spowalniacza” typu rondo, tylko jest “jasna, długa, prosta………”.

    2. Kamil Bieniek pisze:

      Widzę, że pojawił się wariant 2 z poszerzeniem jezdni od strony zewnętrznej. Chciałbym jeszcze wnieść o rozważenie możliwości zachowania jednego lub obu drzew po zachodniej stronie, z którymi koliduje nowe przejście i przejazd, np. poprzez przesunięcie przejścia bliżej tarczy skrzyżowania.

    3. Wojciech Stolarz pisze:

      Nowe przejście i przejazd rowerowy przez ul. Mikołajczyka w obrębie ronda Piastowskiego kosztem poprzedniej “przeprawy” jest dobrym pomysłem. Natomiast zaprojektowane azyle dla rowerzystów od strony ul. Mikołajczyka są nieakceptowalne, ponieważ samo rondo wymusza już na kierujących tramwajami, autobusami i samochodami zatrzymanie się i przepuszczanie uczestników ruchu będących na w/w rondzie. Dlatego w takiej sytuacji, długość azylu (155 cm ) pomiędzy jezdnią i torowiskiem jest delikatnie mówiąc nietrafionym pomysłem, ponieważ rower o długości około 180 cm zatrzymany przez tramwaj będzie blokował lewy pas jezdni. A jest przecież coraz więcej rowerów z przyczepkami, które są znacznie dłuższe! Dlatego zasadnym jest aby ten azyl był zdecydowanie dłuższy kosztem tego azylu ze środka jezdni. I jest to korekta zarówno w interesie rowerzystów, jak i kierowców chcących wjechać na rondo.

      • Kamil Bieniek pisze:

        Z jednej strony tak, z drugiej strony rozwiązanie z azylem pomiędzy pasami ruchu jest bezpieczniejsze.

        Może zamiast tego lepiej poszerzyć jezdnię od strony chodnika i/lub zwęzić azyl między pasami ruchu do szerokości 2,0m. Zaoszczędzone miejsce można wtedy przeznaczyć na poszerzenie przestrzeni między jezdnią a torowiskiem.