Włączenie drogi dla rowerów w jezdnię ul. Reymonta (kierunek Aleje) jest niezgodne z Zarządzeniem PMK nr 3113/2018. Jest rysunek typowy, należy go zastosować 1:1 a nie jak w projekcie (patrz też uwaga niżej). Utrzymanie pasa ruchu dla rowerów w jezdni ul. Piastowskiej dla kierunku na północ prawidłowe, ale rozwiązanie na skrzyżowaniu z Reymonta – niezrozumiałe, żywcem jak z Czerwonej Książeczki do 2015 roku (!) czy skrzyżowania Świętokrzyskiej z Marszałkowską w Warszawie (to nie są dobre wzorce!). Do czasu docelowej przebudowy ul. Piastowskiej od Reymonta na północ uzasadnione jest pozostawienie (dopuszczenie) ruchu rowerów w jezdni (na pasie ruchu dla rowerów) i rezygnacja z takiego przekształcenia skrzyżowania jak w projekcie. Zjazd na drogę dla rowerów do prawoskrętu można wykształcić inaczej, a pas na wprost – uciąć przed skrzyżowaniem. W ogóle rezygnacja z przebudowy wschodniej strony skrzyżowania Piastowska/ Reymonta/ Buszka byłaby lepsza, z pozostawieniem obecnej organizacji ruchu lub wykorzystaniem rozwiązań typowych z Zarządzenia PMK nr 3113/2018 (śluzy typu 1 i 2). Reszta przebiegu w projekcie (zachodnia strona Piastowskiej, dwukierunkowa droga dla rowerów) zdumiewająco poprawna.
Proszę o rozważenie rozdzielenia ciągu pieszego od ciągu rowerowego wąskim pasem zieleni, tam gdzie to oczywiście możliwe. Taka sytuacja pozwoliłaby na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu.
W obecnej sytuacji, pomimo wyznaczonej ścieżki rowerowej na jezdni w ciągu ulicy Piastowskiej na odcinku od ul. Jana Buszka/Reymonta do ul. Mydlnickiej, znaczna większość rowerzystów korzysta z ciągu pieszego, co często prowadzi do niebezpiecznych sytuacji, zwłaszcza z młodszymi uczestnikami ruchu.
Projekt wygląda OK. Jedynie rowerzyści, którzy poruszają się ulicą Piastowską od Cichego Kącika, którzy nie chcą korzystać z DDR po południowej stronie np ze względu na cel podróży po północnej stronie, będą mieli utrudniony przejazd przez skrzyżowanie z Reymonta bo pas dla rowerów prowadzi w odbicie od jezdni i na przejazd dla rowerów, a sam pas jest oddzielony od ogólnego pasa ruchu powierzchnią wydzieloną. Proszę rozważyć utworzenie przerwy w powierzchni wydzielonej tak by był możliwy powrót do ruchu ogólnego przed tym skrzyżowaniem.
1. Wraz z budową DDR po zachodniej stronie ul. Piastowskiej należy obustronnie zlikwidować pasy dla rowerów na jezdni. Zaoszczędzoną szerokość jezdni przeznaczyć należy na wyznaczenie buspasa w kierunku północnym.
2. Obok przejścia dla pieszych w rejonie miasteczka studenckiego AGH zaprojektować także przejazd dla rowerów.
3. Skrzyżowanie z ul. Reymonta i ul. Buszka należy przeprojektować z uwzględnieniem likwidacji pasów rowerowych wzdłuż ul. Piastowskiej. Włączenie w DDR wzdłuż ul. Piastowskiej od strony ul. Buszka powinno być realizowane za pomocą łączników, podobnie jak od strony ul. Reymonta.
4. Przy skrzyżowaniu z ul. Olimpijską należy zapewnić połączenie z DDR w formie 4. wlotu skrzyżowania.
5. Należy rozważyć zasadność wyznaczenia wydzielonego lewoskrętu do inwestycji mieszkalnej lub zmniejszyć jej długość dostosowując do spodziewanych natężeń ruchu. Należy również rozważyć zasadność wydzielenia wyspy dzielącej na środkowym pasie i przeniesienia ruchu na (obecnie zamknięty) pas do prawoskrętu.
1. Proszę o usunięcie z projektu na przejazdach rowerowych na skrzyżowaniu Reymonta – Piastowska krawężników na “0” oraz ścieku z kostki. Przejazd rowerowy należy wykonać bez uskoków, krawężników i ścieków z kostki – zachować ciągłość nawierzchni asfaltowej.
2. Proszę uwzględnić możliwość przesadzeń kolidującej zieleni wysokiej, która będzie w dobrym stanie fitosanitarnym.
3. Czy projekt w jakikolwiek sposób uwzględnia przyszłą budowę linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik w ciągu tej ulicy? Dobrze by było, żeby ograniczyć roboty tracone i rozbierać po kilku latach nową drogę rowerową.
Rozważyć:
budowę DDR po obu stronach ulicy.
budowę DDR i CP o min. szer. 3m.
wydzielenie 3 pasa (sprawdzić szerokość jezdni dla 3 pasów) na jezdni dla autobusów MPK, szkolnych autokarów, karetek pogotowia i straży pożarnej ( niedaleko szpitale)
budowę przystanków MPK przy ul. Buszka na ul Piastowskiej i Reymonta (obiekty Wisły, UJ, AGH, MS AGH, basen).
budowę wiat przystankowych MPK z min 20 miejscami siedzącymi.
budowę małej architektury ( ławki, stojaki,) i nasadzeń
przeniesienie przystanku Cichy Kącik 2 na wysokość pętli tramwajowej
zrobienie pasa do lewoskrętu w Igrców dla MPK
dostosowanie wjazdu do ul Buszka dla autobusów MPK
budowę DDRów na Reymonta obok jezdni
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Włączenie drogi dla rowerów w jezdnię ul. Reymonta (kierunek Aleje) jest niezgodne z Zarządzeniem PMK nr 3113/2018. Jest rysunek typowy, należy go zastosować 1:1 a nie jak w projekcie (patrz też uwaga niżej). Utrzymanie pasa ruchu dla rowerów w jezdni ul. Piastowskiej dla kierunku na północ prawidłowe, ale rozwiązanie na skrzyżowaniu z Reymonta – niezrozumiałe, żywcem jak z Czerwonej Książeczki do 2015 roku (!) czy skrzyżowania Świętokrzyskiej z Marszałkowską w Warszawie (to nie są dobre wzorce!). Do czasu docelowej przebudowy ul. Piastowskiej od Reymonta na północ uzasadnione jest pozostawienie (dopuszczenie) ruchu rowerów w jezdni (na pasie ruchu dla rowerów) i rezygnacja z takiego przekształcenia skrzyżowania jak w projekcie. Zjazd na drogę dla rowerów do prawoskrętu można wykształcić inaczej, a pas na wprost – uciąć przed skrzyżowaniem. W ogóle rezygnacja z przebudowy wschodniej strony skrzyżowania Piastowska/ Reymonta/ Buszka byłaby lepsza, z pozostawieniem obecnej organizacji ruchu lub wykorzystaniem rozwiązań typowych z Zarządzenia PMK nr 3113/2018 (śluzy typu 1 i 2). Reszta przebiegu w projekcie (zachodnia strona Piastowskiej, dwukierunkowa droga dla rowerów) zdumiewająco poprawna.
Proszę o rozważenie rozdzielenia ciągu pieszego od ciągu rowerowego wąskim pasem zieleni, tam gdzie to oczywiście możliwe. Taka sytuacja pozwoliłaby na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych uczestników ruchu.
W obecnej sytuacji, pomimo wyznaczonej ścieżki rowerowej na jezdni w ciągu ulicy Piastowskiej na odcinku od ul. Jana Buszka/Reymonta do ul. Mydlnickiej, znaczna większość rowerzystów korzysta z ciągu pieszego, co często prowadzi do niebezpiecznych sytuacji, zwłaszcza z młodszymi uczestnikami ruchu.
Projekt wygląda OK. Jedynie rowerzyści, którzy poruszają się ulicą Piastowską od Cichego Kącika, którzy nie chcą korzystać z DDR po południowej stronie np ze względu na cel podróży po północnej stronie, będą mieli utrudniony przejazd przez skrzyżowanie z Reymonta bo pas dla rowerów prowadzi w odbicie od jezdni i na przejazd dla rowerów, a sam pas jest oddzielony od ogólnego pasa ruchu powierzchnią wydzieloną. Proszę rozważyć utworzenie przerwy w powierzchni wydzielonej tak by był możliwy powrót do ruchu ogólnego przed tym skrzyżowaniem.
1. Wraz z budową DDR po zachodniej stronie ul. Piastowskiej należy obustronnie zlikwidować pasy dla rowerów na jezdni. Zaoszczędzoną szerokość jezdni przeznaczyć należy na wyznaczenie buspasa w kierunku północnym.
2. Obok przejścia dla pieszych w rejonie miasteczka studenckiego AGH zaprojektować także przejazd dla rowerów.
3. Skrzyżowanie z ul. Reymonta i ul. Buszka należy przeprojektować z uwzględnieniem likwidacji pasów rowerowych wzdłuż ul. Piastowskiej. Włączenie w DDR wzdłuż ul. Piastowskiej od strony ul. Buszka powinno być realizowane za pomocą łączników, podobnie jak od strony ul. Reymonta.
4. Przy skrzyżowaniu z ul. Olimpijską należy zapewnić połączenie z DDR w formie 4. wlotu skrzyżowania.
5. Należy rozważyć zasadność wyznaczenia wydzielonego lewoskrętu do inwestycji mieszkalnej lub zmniejszyć jej długość dostosowując do spodziewanych natężeń ruchu. Należy również rozważyć zasadność wydzielenia wyspy dzielącej na środkowym pasie i przeniesienia ruchu na (obecnie zamknięty) pas do prawoskrętu.
1. Proszę o usunięcie z projektu na przejazdach rowerowych na skrzyżowaniu Reymonta – Piastowska krawężników na “0” oraz ścieku z kostki. Przejazd rowerowy należy wykonać bez uskoków, krawężników i ścieków z kostki – zachować ciągłość nawierzchni asfaltowej.
2. Proszę uwzględnić możliwość przesadzeń kolidującej zieleni wysokiej, która będzie w dobrym stanie fitosanitarnym.
3. Czy projekt w jakikolwiek sposób uwzględnia przyszłą budowę linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik w ciągu tej ulicy? Dobrze by było, żeby ograniczyć roboty tracone i rozbierać po kilku latach nową drogę rowerową.
Rozważyć:
budowę DDR po obu stronach ulicy.
budowę DDR i CP o min. szer. 3m.
wydzielenie 3 pasa (sprawdzić szerokość jezdni dla 3 pasów) na jezdni dla autobusów MPK, szkolnych autokarów, karetek pogotowia i straży pożarnej ( niedaleko szpitale)
budowę przystanków MPK przy ul. Buszka na ul Piastowskiej i Reymonta (obiekty Wisły, UJ, AGH, MS AGH, basen).
budowę wiat przystankowych MPK z min 20 miejscami siedzącymi.
budowę małej architektury ( ławki, stojaki,) i nasadzeń
przeniesienie przystanku Cichy Kącik 2 na wysokość pętli tramwajowej
zrobienie pasa do lewoskrętu w Igrców dla MPK
dostosowanie wjazdu do ul Buszka dla autobusów MPK
budowę DDRów na Reymonta obok jezdni