Przebudowa ul. Puszkarskiej w związku z obsługą komunikacyjną budynku mieszkalnego wielorodzinnego - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Przebudowa ul. Puszkarskiej w związku z obsługą komunikacyjną budynku mieszkalnego wielorodzinnego

    Opublikowano: 5.09.2024 12:56

    Możliwość zgłaszania uwag do 18.09.2024 r.

    4 odpowiedzi na “Przebudowa ul. Puszkarskiej w związku z obsługą komunikacyjną budynku mieszkalnego wielorodzinnego”

    1. Dawid pisze:

      1. Odkrycie krawężnika na PdP zrobić na 0 cm a nie jak teraz na 2 cm. Niektórzy piesi poruszają się na wózku, pchają wózek dla dzieci, ciągną wózek z zakupami lub walizkę – dlaczego stosując odkrycie krawężnika na 2 cm zmniejszamy im komfort poruszania się i narażamy na szybsze niszczenie kół?
      2. Rozważyć przesunięcie PdP w kierunku zachodnim aby wpasować się możliwie najlepiej w istniejące “dzikie” przejście i wydeptany szlak – postarajmy się dopasować do dróg już wydeptanych, uczęszczanych przez ludzi a nie ustalać nowe. Inaczej wydamy duże pieniądze na przejście z którego ludzie nie będą korzystać. Dodatkowo przesunięcie PdP bliżej wyjazdu (a najlepiej za nim, w kierunku zachodnim) sprawi że można będzie łatwo utworzyć miejsce oczekiwania dla pieszych, między jezdnią a DDRem gdzie obecnie jest projektowany zieleniec – w obecnej propozycji nie ma na to miejsca. Kolejną korzyścią jest fakt, ze gdy PdP jest bliżej wyjazdu, paradoksalnie łatwiej będzie wyjechać i wjechać na posesje jako że pieszy przechodzący naturalnie “wstrzymuje” ruch pojazdów już będących na ulicy.
      3. Zapewnić doświetlenie PdP oraz wyjazdu
      4. Zaokrąglić połączenie chodnika posesji do chodnika na ulicy – nie robić połączenia pod kątem prostym!
      3.
      3.

    2. Kamil Bieniek pisze:

      1. Zaprojektowanie przejścia dla pieszych przez jezdnię w tym miejscu jest dobrym pomysłem (zwłaszcza z azylem), z racji że obecnie jest tam “dzika” ścieżka i sporo pieszych przechodzi przez ul. Puszkarską w tamtym miejscu. Jednakże przyleganie ddr do pasa ruchu na wysokości przejścia dla pieszych powoduje konieczność pokonywania przez pieszych naraz pasa ruchu i dwukierunkowej ddr. Nie jest to bezpieczne ani wygodne rozwiązanie. Między ddr a pasem ruchu powinien być obszar oczekiwania.

      Można przesunąć przejście dla pieszych kawałek na zachód, bliżej nowoprojektowanego zjazdu. Będzie bardziej na trasie tej “dzikiej” ścieżki od osiedla, jak również łatwiej będzie wykształcić miejsce między ddr a jezdnią. Jeśli to nie jest możliwe, to odgiąć jezdnię bardziej w stronę południową.

      2. Ddr wzdłuż ul. Puszkarskiej jest niskiej jakości. Przylega bezpośrednio do jezdni, ma dużo ostrych odgięć na zjazdach na przyległy teren oraz mocno poniszczoną nawierzchnię (dawniej normą było poruszanie się po niej pojazdów dostawczych i ciężarowych podczas budów biurowców) – jak na załączonych grafikach. Powinna się doczekać kiedyś przebudowy i odsunięcia od jezdni tak, aby oddzielić ją od jezdni zieleńcem, co było w zarzuconym obecnie projekcie pn. “Budowa ścieżki rekreacyjnej pieszo-rowerowej Podgórze Duchackie – etap VI” (link poniżej).

      Teraz należy wykorzystać okazję i objąć zakresem również przebudowę chodnika i ddr chociażby na odcinku od planowanej inwestycji do przystanku przy wjeździe do zajezdni autobusowej (ok. 200m), odsuwając chodnik i ddr od jezdni i oddzielając je od jezdni chociażby minimalnym zieleńcem (najlepiej z możliwością nasadzenia drzew lub krzewów). Poprawi to wygodę i bezpieczeństwo korzystania z ddr i chodnika, poprawi estetykę przestrzeni, jak również uniemożliwi parkowanie na ddr (a przez to uniknie się konieczności montażu słupków).

      Budowa ścieżki rekreacyjnej pieszo-rowerowej Podgórze Duchackie – etap VI

      3. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjeździe.

      4. Zaprojektować wygodne i funkcjonalne dojście piesze do budynków. 1,50m jednak jest zbyt małą szerokością dla chodnika.

      • Kamil Bieniek pisze:

        Poniżej grafiki obrazujące komentarz. W oryginalnym komentarzu nie wczytały się obrazy.

    3. adam pisze:

      Brak parkingu dla os. niepełnosprawnych, rowerów.
      brak sygnalizacji na PDP, oświetlenia PDP CP DDR