1. Odkrycie krawężnika na PdP zrobić na 0 cm a nie jak teraz na 2 cm. Niektórzy piesi poruszają się na wózku, pchają wózek dla dzieci, ciągną wózek z zakupami lub walizkę – dlaczego stosując odkrycie krawężnika na 2 cm zmniejszamy im komfort poruszania się i narażamy na szybsze niszczenie kół?
2. Rozważyć przesunięcie PdP w kierunku zachodnim aby wpasować się możliwie najlepiej w istniejące “dzikie” przejście i wydeptany szlak – postarajmy się dopasować do dróg już wydeptanych, uczęszczanych przez ludzi a nie ustalać nowe. Inaczej wydamy duże pieniądze na przejście z którego ludzie nie będą korzystać. Dodatkowo przesunięcie PdP bliżej wyjazdu (a najlepiej za nim, w kierunku zachodnim) sprawi że można będzie łatwo utworzyć miejsce oczekiwania dla pieszych, między jezdnią a DDRem gdzie obecnie jest projektowany zieleniec – w obecnej propozycji nie ma na to miejsca. Kolejną korzyścią jest fakt, ze gdy PdP jest bliżej wyjazdu, paradoksalnie łatwiej będzie wyjechać i wjechać na posesje jako że pieszy przechodzący naturalnie “wstrzymuje” ruch pojazdów już będących na ulicy.
3. Zapewnić doświetlenie PdP oraz wyjazdu
4. Zaokrąglić połączenie chodnika posesji do chodnika na ulicy – nie robić połączenia pod kątem prostym!
3.
3.
1. Zaprojektowanie przejścia dla pieszych przez jezdnię w tym miejscu jest dobrym pomysłem (zwłaszcza z azylem), z racji że obecnie jest tam “dzika” ścieżka i sporo pieszych przechodzi przez ul. Puszkarską w tamtym miejscu. Jednakże przyleganie ddr do pasa ruchu na wysokości przejścia dla pieszych powoduje konieczność pokonywania przez pieszych naraz pasa ruchu i dwukierunkowej ddr. Nie jest to bezpieczne ani wygodne rozwiązanie. Między ddr a pasem ruchu powinien być obszar oczekiwania.
Można przesunąć przejście dla pieszych kawałek na zachód, bliżej nowoprojektowanego zjazdu. Będzie bardziej na trasie tej “dzikiej” ścieżki od osiedla, jak również łatwiej będzie wykształcić miejsce między ddr a jezdnią. Jeśli to nie jest możliwe, to odgiąć jezdnię bardziej w stronę południową.
2. Ddr wzdłuż ul. Puszkarskiej jest niskiej jakości. Przylega bezpośrednio do jezdni, ma dużo ostrych odgięć na zjazdach na przyległy teren oraz mocno poniszczoną nawierzchnię (dawniej normą było poruszanie się po niej pojazdów dostawczych i ciężarowych podczas budów biurowców) – jak na załączonych grafikach. Powinna się doczekać kiedyś przebudowy i odsunięcia od jezdni tak, aby oddzielić ją od jezdni zieleńcem, co było w zarzuconym obecnie projekcie pn. “Budowa ścieżki rekreacyjnej pieszo-rowerowej Podgórze Duchackie – etap VI” (link poniżej).
Teraz należy wykorzystać okazję i objąć zakresem również przebudowę chodnika i ddr chociażby na odcinku od planowanej inwestycji do przystanku przy wjeździe do zajezdni autobusowej (ok. 200m), odsuwając chodnik i ddr od jezdni i oddzielając je od jezdni chociażby minimalnym zieleńcem (najlepiej z możliwością nasadzenia drzew lub krzewów). Poprawi to wygodę i bezpieczeństwo korzystania z ddr i chodnika, poprawi estetykę przestrzeni, jak również uniemożliwi parkowanie na ddr (a przez to uniknie się konieczności montażu słupków).
Brak parkingu dla os. niepełnosprawnych, rowerów.
brak sygnalizacji na PDP, oświetlenia PDP CP DDR
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
1. Odkrycie krawężnika na PdP zrobić na 0 cm a nie jak teraz na 2 cm. Niektórzy piesi poruszają się na wózku, pchają wózek dla dzieci, ciągną wózek z zakupami lub walizkę – dlaczego stosując odkrycie krawężnika na 2 cm zmniejszamy im komfort poruszania się i narażamy na szybsze niszczenie kół?
2. Rozważyć przesunięcie PdP w kierunku zachodnim aby wpasować się możliwie najlepiej w istniejące “dzikie” przejście i wydeptany szlak – postarajmy się dopasować do dróg już wydeptanych, uczęszczanych przez ludzi a nie ustalać nowe. Inaczej wydamy duże pieniądze na przejście z którego ludzie nie będą korzystać. Dodatkowo przesunięcie PdP bliżej wyjazdu (a najlepiej za nim, w kierunku zachodnim) sprawi że można będzie łatwo utworzyć miejsce oczekiwania dla pieszych, między jezdnią a DDRem gdzie obecnie jest projektowany zieleniec – w obecnej propozycji nie ma na to miejsca. Kolejną korzyścią jest fakt, ze gdy PdP jest bliżej wyjazdu, paradoksalnie łatwiej będzie wyjechać i wjechać na posesje jako że pieszy przechodzący naturalnie “wstrzymuje” ruch pojazdów już będących na ulicy.
3. Zapewnić doświetlenie PdP oraz wyjazdu
4. Zaokrąglić połączenie chodnika posesji do chodnika na ulicy – nie robić połączenia pod kątem prostym!
3.
3.
1. Zaprojektowanie przejścia dla pieszych przez jezdnię w tym miejscu jest dobrym pomysłem (zwłaszcza z azylem), z racji że obecnie jest tam “dzika” ścieżka i sporo pieszych przechodzi przez ul. Puszkarską w tamtym miejscu. Jednakże przyleganie ddr do pasa ruchu na wysokości przejścia dla pieszych powoduje konieczność pokonywania przez pieszych naraz pasa ruchu i dwukierunkowej ddr. Nie jest to bezpieczne ani wygodne rozwiązanie. Między ddr a pasem ruchu powinien być obszar oczekiwania.
Można przesunąć przejście dla pieszych kawałek na zachód, bliżej nowoprojektowanego zjazdu. Będzie bardziej na trasie tej “dzikiej” ścieżki od osiedla, jak również łatwiej będzie wykształcić miejsce między ddr a jezdnią. Jeśli to nie jest możliwe, to odgiąć jezdnię bardziej w stronę południową.
2. Ddr wzdłuż ul. Puszkarskiej jest niskiej jakości. Przylega bezpośrednio do jezdni, ma dużo ostrych odgięć na zjazdach na przyległy teren oraz mocno poniszczoną nawierzchnię (dawniej normą było poruszanie się po niej pojazdów dostawczych i ciężarowych podczas budów biurowców) – jak na załączonych grafikach. Powinna się doczekać kiedyś przebudowy i odsunięcia od jezdni tak, aby oddzielić ją od jezdni zieleńcem, co było w zarzuconym obecnie projekcie pn. “Budowa ścieżki rekreacyjnej pieszo-rowerowej Podgórze Duchackie – etap VI” (link poniżej).
Teraz należy wykorzystać okazję i objąć zakresem również przebudowę chodnika i ddr chociażby na odcinku od planowanej inwestycji do przystanku przy wjeździe do zajezdni autobusowej (ok. 200m), odsuwając chodnik i ddr od jezdni i oddzielając je od jezdni chociażby minimalnym zieleńcem (najlepiej z możliwością nasadzenia drzew lub krzewów). Poprawi to wygodę i bezpieczeństwo korzystania z ddr i chodnika, poprawi estetykę przestrzeni, jak również uniemożliwi parkowanie na ddr (a przez to uniknie się konieczności montażu słupków).
3. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjeździe.
4. Zaprojektować wygodne i funkcjonalne dojście piesze do budynków. 1,50m jednak jest zbyt małą szerokością dla chodnika.
Poniżej grafiki obrazujące komentarz. W oryginalnym komentarzu nie wczytały się obrazy.
Brak parkingu dla os. niepełnosprawnych, rowerów.
brak sygnalizacji na PDP, oświetlenia PDP CP DDR