Remont ul. Basztowej
Opinia audytu
II Audyt
Opinia audytu z dnia 7.08.2015 r.
Wariant A:
Wariant B:
Termin składania uwag w formie komentarzy: 6.08.2015 r.
Opinia audytu
II Audyt
Opinia audytu z dnia 7.08.2015 r.
Wariant A:
Wariant B:
Termin składania uwag w formie komentarzy: 6.08.2015 r.
1. Myślę, że warto połączyć pojedyncze drzewa w dłuższe pasy zieleni w podobnej formie jak na wyremontowanym fragmencie ul. Podwale.
2. Przebieg trasy rowerowej jest lepszy w wariancie gdzie biegnie ona w pasie autobusowym.
3. Przy NBP nie powinno być parkowania skośnego, a równoległe.
4. Powinna być możliwość przejazdu ścieżką rowerową na wprost z pl. Matejki w Planty. Na projekcie jest tam projektowane wygrodzenie oraz nieobniżony krawężnik.
5. Wlot ul. Zacisze mógłby być węższy. Czy jest tam projektowane wyniesienie skrzyżowania lub przejścia dla pieszych?
6. Skręt w lewo powinien odbywać się z pasa do ruchu samochodowego a nie z PAT.
Odnośnie Sławkowskiej:
– rozważyć zawężenie przekroju ul. Sławkowskiej z 7,0m (jak dla drogi zbiorczej) na 5,0m (jak dla drogi dojazdowej); zwłaszcza że ww. ulica znajduje się w strefie zamieszkania
– zastosować promienie łuków <8m, np. R=4m (skręt w prawo wykonują tylko rowery)
– na długości przejścia dla pieszych zastosować inny rodzaj nawierzchni – kontrastujący z jezdnią
– w przypadku braku możliwości zawężenia jezdni – zastosować zawężenia w rejonie przejść dla pieszych (rys.) – (skrócenie drogi pieszym + lepsza widoczność przejścia; dodatkowo efekt "bramy" na wjeździe w Sławkowską)
Jeszcze parę uwag:
– zawęzić wlot ul. Zacisze (7,3m->3,0m)
– zabezpieczyć przed nielegalnym parkowaniem (słupki, stojaki rowerowe) rejon przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Basztowej z ul. Zacisze, a także w rejonie Placu Matejki (po obu stronach)
– skośne zatoki postojowe ograniczają widoczność w rejonie przejścia dla pieszych przy Placu Matejki
– wszystkie zatoki postojowe (jeśli nie da się ich usunąć) zabezpieczyć słupkami, by wymusić parkowanie zgodne z geometrią zatoki
Esowanie DDR przy dworcu głównym w wariancie 2 jest absurdalne — tworzą się trzy niebezpieczne miejsca: raz DDR wchodzi w miejsce obecnego chodnika po stronie zachodniej, dwa — pojawia się punkt kolizyjny z pieszymi wychodzącymi z przejścia podziemnego. Trzy — DDR przebiega potem tuż przy obmurowaniu przejścia podziemnego, co stwarza ryzyko kolizji oraz być może narusza skrajnię DDR.
W tym miejscu lepszy jest wariant 1. Natomiast w wariancie 2 lepiej rozwiązano wylot ul. Sławkowskiej.
Zgadzam się z opinią o miejscach postojowych przy NBP — nie powinno być tam ukośnego parkownia, dla pieszych zostaje bardzo mało miejsca!
Nie da się usunąć tych miejsc postojowych? Zwłaszcza pod NBP? I czy
drzewa muszą być takimi “samotnymi wyspami” – nie można ich połączyć w
dłuższy pas zieleni?