Rozważyć dostosowanie al Modrzewiowej, Jeleniowej Świerkowej do przejazdu autobusów MPK, budowę zatok i ławek, wiat przystankowych dla pacjentów przy KCR, budowę DDR.
1. Czy jezdnia musi mieć szerokość aż 6,50m? W przekroju drogi mamy deficyt miejsca. Opis techniczny wskazuje na potrzebę przejazdu autobusu (autokaru?) i jego zawrócenia na zjeździe (?) “zgodnie z przedstawioną analizą przejezdności”. Proszę o dołączenie do strony z audytami tejże analizy, gdyż nie pozwala to w pełni ocenić projektu.
Jeśli rzeczony projekt zawracania dotyczyć będzie “trójkątowania” – czy aby na pewno będzie to rozwiązanie bezpieczne dla tego miejsca? Możemy spodziewać się ryzyka zastawiania wjazdu przez parkujące samochody oraz koncentracji ruchu pieszego w obrębie zjazdu i dojścia do KCR (dla których cofający autobus jest zagrożeniem).
Wnoszę o rozważenie zwężenia projektowanego przekroju jezdni do 6,00m (jest to szerokość odpowiednia dla przejazdu autobusów komunikacji miejskiej) przynajmniej na odcinku, który nie jest przewidziany do przejazdu autobusów/autokarów.
2. Rozważyć, czy chodnik po zachodniej stronie (tzn. po drugiej stronie ulicy niż KCR) jest na pewno konieczny. Tak wąski chodnik będzie notorycznie zastawiany przez parkujące samochody (na Google Street View widać, że jest tu duża presja parkingowa), tj. będzie wymagał zamontowania słupków, co jeszcze zwęzi szerokość użyteczną chodnika. Moim zdaniem lepiej mieć zamiast tego wygodny i dostatecznie szeroki chodnik tylko od strony KCR niż dwa zbyt wąskie.
Wnoszę w takim razie o zastąpienie chodnika po zachodniej stronie poboczem o szerokości 0,50-0,75m i przesunięcie osi jezdni w tamtą stronę.
3. Chodnik po wschodniej stronie (tj. po stronie KCR) powinien mieć min. 2,5m szerokości – jest to szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych. W obszarze przystanku autobusowego właściwie powinien być szerszy. Wyprostować jego przebieg na wysokości zakrętu. patrz: grafika). W miejscach oddzielenia od jezdni utworzyć małe zieleńce.
W obszarze wokół zatoki autobusowej wprowadzić ławki (ew. wiatę), aby zapewnić komfort oczekującym pasażerom.
4. Wnoszę o rozważenie rozszerzenia zakresu o istniejący zjazd do KCR i utworzenia tam wyniesionego przejścia (ciągłości nawierzchni i niwelety chodnika).
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Rozważyć dostosowanie al Modrzewiowej, Jeleniowej Świerkowej do przejazdu autobusów MPK, budowę zatok i ławek, wiat przystankowych dla pacjentów przy KCR, budowę DDR.
1. Czy jezdnia musi mieć szerokość aż 6,50m? W przekroju drogi mamy deficyt miejsca. Opis techniczny wskazuje na potrzebę przejazdu autobusu (autokaru?) i jego zawrócenia na zjeździe (?) “zgodnie z przedstawioną analizą przejezdności”. Proszę o dołączenie do strony z audytami tejże analizy, gdyż nie pozwala to w pełni ocenić projektu.
Jeśli rzeczony projekt zawracania dotyczyć będzie “trójkątowania” – czy aby na pewno będzie to rozwiązanie bezpieczne dla tego miejsca? Możemy spodziewać się ryzyka zastawiania wjazdu przez parkujące samochody oraz koncentracji ruchu pieszego w obrębie zjazdu i dojścia do KCR (dla których cofający autobus jest zagrożeniem).
Wnoszę o rozważenie zwężenia projektowanego przekroju jezdni do 6,00m (jest to szerokość odpowiednia dla przejazdu autobusów komunikacji miejskiej) przynajmniej na odcinku, który nie jest przewidziany do przejazdu autobusów/autokarów.
2. Rozważyć, czy chodnik po zachodniej stronie (tzn. po drugiej stronie ulicy niż KCR) jest na pewno konieczny. Tak wąski chodnik będzie notorycznie zastawiany przez parkujące samochody (na Google Street View widać, że jest tu duża presja parkingowa), tj. będzie wymagał zamontowania słupków, co jeszcze zwęzi szerokość użyteczną chodnika. Moim zdaniem lepiej mieć zamiast tego wygodny i dostatecznie szeroki chodnik tylko od strony KCR niż dwa zbyt wąskie.
Wnoszę w takim razie o zastąpienie chodnika po zachodniej stronie poboczem o szerokości 0,50-0,75m i przesunięcie osi jezdni w tamtą stronę.
3. Chodnik po wschodniej stronie (tj. po stronie KCR) powinien mieć min. 2,5m szerokości – jest to szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych. W obszarze przystanku autobusowego właściwie powinien być szerszy. Wyprostować jego przebieg na wysokości zakrętu. patrz: grafika). W miejscach oddzielenia od jezdni utworzyć małe zieleńce.
W obszarze wokół zatoki autobusowej wprowadzić ławki (ew. wiatę), aby zapewnić komfort oczekującym pasażerom.
4. Wnoszę o rozważenie rozszerzenia zakresu o istniejący zjazd do KCR i utworzenia tam wyniesionego przejścia (ciągłości nawierzchni i niwelety chodnika).