W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać
zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Więcej informacji
Ja bym zmniejszył trochę geometrię samej wyspy na środku. Taka duża wyspa na środku właśnie zmniejszy przepustowość (szczególnie utrudni przejazd ciężarówkom i autobusom, których tam sporo.
No albo jak już to rondo turbinowe.
Moim zdaniem należałoby stworzyć rondo turbinowe. Aktualnie przez to skrzyżowanie jeździ dużo samochód, aby ułatwić im przejazd powinno powstać w tym miejscu rondo turbinowe
1. Chodniki projektować po prostej ścieżce, najlepiej o szerokości 2,50m (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych). Odsunąć od jezdni tam, gdzie to możliwe i oddzielić od niej zieleńcem. Możliwe odgięcia lub lokalne zwężenia w celu ochrony drzew.
2. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach. Rozważyć niewielkie wydłużenie zakresu po stronie wschodniej, aby utworzyć wyniesiony chodnik poprzez zjazd do bloków na działce 293/6.
3. Projekt zakłada niestety wycinkę sporej liczby drzew wokół skrzyżowania. Przeanalizować możliwość zmian, np. zmniejszenia średnicy ronda w celu ochrony drzewa nr 2 (jeśli nadal zachowana będzie przejezdność dla autobusów), lub możliwość wkomponowania drzewa nr 1 w wyspę centralną. Rząd drzew nr 4 można spróbować zachować poprzez odsunięcie chodnika od jezdni (jak na grafice). Drzewa nr 3, 5 i 6 nie mają kolizji z inwestycją, ale uważać na nie.
Brak na tym węźle przesiadkowym przystanków MPK
zrobić szersze chodniki pod przystanki MPK
dać sygnalizację na PDP
Skoro zakres przebudowy zakłada zmianę skrzyżowania na rondo to w jakim celu ma być stosowana sygnalizacja na przejściach?
żeby przypadkiem biedapiesi nie naruszyli świętej przepustowości