Rozbudowa skrzyżowania ul. Zawiłej z ul. Kobierzyńską - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Rozbudowa skrzyżowania ul. Zawiłej z ul. Kobierzyńską

    Opublikowano: 20.11.2023 10:26

    6 odpowiedzi na “Rozbudowa skrzyżowania ul. Zawiłej z ul. Kobierzyńską”

    1. Mariusz Matyjaszczyk pisze:

      Ja bym zmniejszył trochę geometrię samej wyspy na środku. Taka duża wyspa na środku właśnie zmniejszy przepustowość (szczególnie utrudni przejazd ciężarówkom i autobusom, których tam sporo.
      No albo jak już to rondo turbinowe.

    2. Małgorzata pisze:

      Moim zdaniem należałoby stworzyć rondo turbinowe. Aktualnie przez to skrzyżowanie jeździ dużo samochód, aby ułatwić im przejazd powinno powstać w tym miejscu rondo turbinowe

    3. Kamil Bieniek pisze:

      1. Chodniki projektować po prostej ścieżce, najlepiej o szerokości 2,50m (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych). Odsunąć od jezdni tam, gdzie to możliwe i oddzielić od niej zieleńcem. Możliwe odgięcia lub lokalne zwężenia w celu ochrony drzew.

      2. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach. Rozważyć niewielkie wydłużenie zakresu po stronie wschodniej, aby utworzyć wyniesiony chodnik poprzez zjazd do bloków na działce 293/6.

      3. Projekt zakłada niestety wycinkę sporej liczby drzew wokół skrzyżowania. Przeanalizować możliwość zmian, np. zmniejszenia średnicy ronda w celu ochrony drzewa nr 2 (jeśli nadal zachowana będzie przejezdność dla autobusów), lub możliwość wkomponowania drzewa nr 1 w wyspę centralną. Rząd drzew nr 4 można spróbować zachować poprzez odsunięcie chodnika od jezdni (jak na grafice). Drzewa nr 3, 5 i 6 nie mają kolizji z inwestycją, ale uważać na nie.

    4. adam pisze:

      Brak na tym węźle przesiadkowym przystanków MPK
      zrobić szersze chodniki pod przystanki MPK
      dać sygnalizację na PDP

      • Boris pisze:

        Skoro zakres przebudowy zakłada zmianę skrzyżowania na rondo to w jakim celu ma być stosowana sygnalizacja na przejściach?