Należy poprawić komfort i bezpieczeństwo szczególnie w upalne dni kierowców MPK, pasażerów MPK, pieszych i rowerzystów i dodać do projektu budowę łazienek/toalet miejskich np przy pętli MPK Prądnik blisko ronda lub w okolicy przystanku Piaszczysta.
dodać przesiadkowy P+R w okolicy pętli Prądnik Biały MPK
dodać Kiss+R w zatokach MPK, Białoprądnickiej itp
rozważyć obsługę mieszkańców liniami 904, 937 przez przystanek i ul Białoprądnicką
Rondo zawsze się przyda, jednak uważam że potrzebne było bardziej przed powstaniem linii tramwajowej do Górki narodowej. Teraz znaczenie ronda mniejsze. Lepiej aby rondo powstało na skrzyżowaniu wyki/pachonskiego oraz (co pewnie niemożliwe) na skrzyżowaniu Sosabowskiego/pachonskiego. I nic dla rowerzystów nie będzie tam na rondzie?
W opisie technicznym jest zdanie “Na relacji ul. Zielińska – Białoprądnicka oraz Piaszczysta – Zielińska z uwagi na przejazd pojazdów wielkogabarytowych zastosowano przejezdne wybrukowania z kostki granitowej 16cm x 18cm x 16cm.”
W relacji Piaszczysta-Zielińska jeździ autobus przegubowy 144, ale nie kojarzę ruchu tego typu na relacji Zielińska – Białoprądnicka. Kiedyś jeździło tam 114, ale to było ponad 10 lat temu i przy obecnym kształcie Białoprądnickiej nie widać takiej potrzeby. Może dałoby się zmniejszyć wybrukowanie.
W relacji Zielińska-Białoprądnicka proponowane są bariery typu Olsztyńskiego, które, ze względu na wymaganą skrajnię, dodatkowo zmniejszą chodnik. Proponuję umieścić pas zieleni z krzewami pomiędzy jezdnią a chodnikiem, a przesunąć chodnik dalej od jezdni, szczególnie że po południowej stronie Białoprądnickiej projekt przesuwa go mocno na północ w stosunku do obecnej lokalizacji.
Zatokę w ulicy Tajber zlikwidować ze względu na małą ilość autobusów z niej korzystających. W zamian zrobić szeroki chodnik, oddzielony trawnikiem na odcinku od przejścia do przystanku.
Zastanowić się nad likwidacją zatoki w ulicy Zielińskiej. Tu dużo zależy od tego, czy 144 wyjeżdżające z Piaszczystej miałoby stawać tam czy nie. Chociaż zakładając, że główny ruch DW794 przeniesie się na Trasę Wolbromską, nawet stające tam regularnie 144 nie powinno powodować zbyt wielkich utrudnień, z założeniem, że przystanek uruchomiony byłby dla linii 144 po zmianie przebiegu DW794. W miejsce zatoki zaprojektować chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni z krzewami po obu stronach Zielińskiej na przebudowywanym odcinku.
Idea projektu proponująca rondo na skrzyżowaniu jest bardzo dobra, natomiast szczegółowe rozwiązania proponowane w projekcie stwarzają szereg problemów w wielu miejscach, w szczególności nie wykorzystuje w żaden sposób szansy stworzenia bardziej przyjaznej przestrzeni publicznej (przykładowo poprzez odseparowanie chodników od jezdni pasami zieleni), a nie tylko modernizacji infrastruktury drogowej. Nie zabezpiecza również w odpowiedni sposób chodników przed nielegalnym parkowaniem pojazdów, co dla lokalnych mieszkańców jest sporym problemem. Skrzyżowanie jest obecne ważnym lokalnym węzłem tras pieszych (Kościół, pętla Prądnik Biały, punkty usługowe, trasa w kierunku przystanku tramwajowego), w przyszłości będzie zyskiwał na znaczeniu z uwagi na powstające osiedla na północ w okolicy ulicy Glogera. Pozytywne lub negatywne rozwiązania projektowe w przeprowadzonej inwestycji realnie nie zmienią się w czasie najbliższych kilkudziesięciu lat, wymagają więc specjalnej uwagi. Projekt w żaden sposób nie odwołuje się do Standardów Infrastruktury Pieszej, wprowadzonej Zarządzeniem nr 3188/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 9 listopada 2021 r.
Proponowane zmiany:
1. Dotyczy całego projektu: wszędzie gdzie to możliwe, zamienić miejscami chodniki i pasy zieleni, w taki sposób, aby chodniki nie przylegały do jezdni, jako rozwiązanie niepreferowane wg. Standardów Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa (1.3.2 i 1.3.3.). W wielu miejscach projektant zarzucił taką możliwość, nawet gdy ma do dyspozycji miejskie działki (punkt 4).
2. Dotyczy całego projektu: zastąpienie kostki betonowej typu behaton przez bezfazowe płyty betonowe 50×50 jako materiału, z którego wykonany jest chodnik, jako bardziej komfortowych dla różnych grup użytkowników, zgodnie z Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa (2.1.2.).
3. Dotyczy całego projektu: wykorzystanie drewnianych słupków uniemożliwiających parkowanie na pasach zieleni.
4. Dotyczy chodników przy projektowanym ogrodzeniu Kościoła oraz przy Białoprądnickiej 43:
Przy ulicy Białoprądnickiej 43 projektant nie wykorzystał istniejącego śladu chodnika, a przesunął go w sposób do nowoprojektowanej jezdni, przesuwając także istniejącą skarpę na północ (sic!). Jest to rozwiązanie niezrozumiałe, zmniejszające komfort pieszych oraz cementuje możliwość nielegalnego parkowania na chodniku, co ma często miejsce z uwagi na lokale usługowe w budynku.
<> Rozwiązanie proponowane przy Białoprądnickiej 43 – maksymalne wykorzystanie działek gminnych lub Skarbu Państwa (i tak wykorzystanych w projekcie) poprzez umiejscowienie pasów zieleni przy jezdni wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki) oraz poprowadzeniem chodników częściowo po ich istniejącym śladzie.
<> Rozwiązanie proponowane przy nowoprojektowanym ogrodzeniu Kościoła – rezygnacja z pasa zieleni przy ogrodzeniu i przesunięcie go od strony jezdni (np. poprzez podwyższenie cokołu ogrodzenia) wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki).
5. Dotyczy projektowanej zatoki autobusowej przy ulicy Tajber:
Projektant zaproponował zatokę autobusową przystanku „Piaszczysta” z chodnikiem o szerokości 2,5m i wiatą przystankową, która dodatkowo zmniejsza jego szerokość (sic!). Jest to niewygodne i niebezpieczne rozwiązanie generujące konflikty.
Zgodnie z Standami Infrastruktury Pieszej Punkt 2.3. 1. proponuje się rezygnacje z zatoki przystankowej z uwagi na jej ograniczone wykorzystanie (ok. 4 kursów autobusów aglomeracyjnych na godzinę w porannym szczycie komunikacyjnym) oraz uspokojenie ruchu. Rezygnacja z zatoki jest możliwa z uwagi na przeniesienie się zdecydowanej części ruchu na Trasę Wolbromską (dalsza część zostanie przeniesienia również wraz z ukończeniem ostatniego etapu Trasy Wolbromskiej – obwodnicy Zielonek). Dzięki zaoszczędzonemu miejscu, można stworzyć szeroki chodnik przy wiacie przystankowej, odseparować chodniki od jezdni po obu stronach ulicy Tajber, wprowadzić na części z nich szpalery drzew (także w obrębie przystanku poprzez specjalnie przygotowane miejsca w chodniku). Przystanek powinien zostać zlokalizowany w jezdni.
<> Rozwiązanie proponowane zamiast zatoki autobusowej – projektowany przystanek autobusowy w obrębie jezdni, pasy zieleni wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki), szpalery drzew.
6. Dotyczy projektowanej zatoki autobusowej przy ulicy Zielińskiej:
Projektant zaproponował zatokę autobusową przystanku „Piaszczysta” z chodnikiem o szerokości 2,5m i wiatą przystankową, która dodatkowo zmniejsza jego szerokość (sic!). Jest to niewygodne i niebezpieczne rozwiązanie generujące konflikty.
Zgodnie z Standami Infrastruktury Pieszej Punkt 2.3. 1. proponuje się rezygnacje z zatoki przystankowej z uwagi na jej ograniczone wykorzystanie (obecnie przystanek nie istnieje, ale można przewidywać ok. 4 kursów autobusów aglomeracyjnych na godzinę w porannym szczycie komunikacyjnym oraz ok. 4 autobusów linii 144 na godzinę – łącznie autobus średnio co 9 min w porannego czasie szczytu komunikacyjnego) oraz uspokojenie ruchu. Rezygnacja z zatoki jest możliwa z uwagi na przeniesienie się zdecydowanej części ruchu na Trasę Wolbromską (dalsza część zostanie przeniesienia również wraz z ukończeniem ostatniego etapu Trasy Wolbromskiej – obwodnicy Zielonek). Dzięki zaoszczędzonemu miejscu, można stworzyć szeroki chodnik przy wiacie przystankowej, odseparować chodniki od jezdni po obu stronach ulicy Zielińskiej, wprowadzić na części z nich drzewa wysokie (np. poprzez specjalne miejsca w chodniku w obrębie przystanku). Przystanek powinien zostać zlokalizowany w jezdni.
Powyższe rozwiązanie powinno częściowo zabezpieczyć chodniki przed nielegalnym parkowaniem klientów apteki całodobowej oraz sklepu, z którymi zmagają się okoliczni mieszkańcy w weekendy i w godzinach wieczornych. Jest to najbardziej narażone miejsce na problem nielegalnego parkowania na terenie inwestycji.
Rysunek 4. Rozwiązanie proponowane zamiast zatoki autobusowej – projektowany przystanek autobusowy w obrębie jezdni, pasy zieleni wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki), wprowadzenie drzew.
Dodatkowo załączam rysunek całej inwestycji z uwzględnieniem wszystkich powyższych uwag.
Zatoki autobusowe są w tym miejscu niepotrzebne. Zamiast zatoki bardziej przydałyby się drzewa. Rondo mogłoby też mieć wydzieloną infrastrukturę rowerową.
Akurat nie ma za bardzo do czego dowiązać tej infrastruktury, więc byłby to tylko wjazd na DDR na czas objazdu ronda, co przy jednopasmowym rondzie jest generowaniem większej ilości konfliktów niż przejazd w ruchu ogólnym.
Co do zatok i drzew, zdecydowanie się zgadzam.
Wnioskuję o utylizację tego projektu w całości, gdyż jest to stary projekt, który jest w sprzeczności do obecnego wyglądu tej okolicy jak i obecnych potrzeb mieszkańców.
Przystanki budować przy samym rondzie + azyle na PDP – przesiadki MPK
zbudować rondo 2-pasmowe i przybliżyć PDP bliżej ronda
dodać :
przystanek na Piaszczystej i Białoprądnickiej
nasadzenia drzew krzewów itp
CP na ul Tajber i Piaszczystej po 2 stronach
CP min szer 2,5m
DDR
oświetlenie
2 zabudowane szczelne przed deszczem wiaty MPK,
4xławki i barierosiedziska na peronach MPK
pas MPK na przystanek na Białoprądnickiej pasy 3×2,55m=7,65m
2 pasy na Zielińskiej do Pachońskiego (razem 3 pasy x 2,75m=8,25m)
przystanki MPK przy skrzyżowaniu Zielińska i Pachońskiego dla 144 (dodać do projektu)
zatoki dać o szer. 2,55m
poszerzyć perony MPK i CP
Rozważyć rezygnację z zatok autobusowych w ogóle. Na tym odcinku jeżdżą raptem 4 kursy na godzinę. Do tego powstała obok Trasa Wolbromska, która po ukończeniu będzie głównym ciągiem dla ruchu samochodowego na tym kierunku. Starą drogę można nieco uspokoić, albo chociaż poprawić warunki dla pasażerów.
Obecnie w projekcie przystanki i chodniki na ich wysokości są bardzo ciasne (1,00m między wiatą a krawędzią zatoki).
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Należy poprawić komfort i bezpieczeństwo szczególnie w upalne dni kierowców MPK, pasażerów MPK, pieszych i rowerzystów i dodać do projektu budowę łazienek/toalet miejskich np przy pętli MPK Prądnik blisko ronda lub w okolicy przystanku Piaszczysta.
dodać przesiadkowy P+R w okolicy pętli Prądnik Biały MPK
dodać Kiss+R w zatokach MPK, Białoprądnickiej itp
rozważyć obsługę mieszkańców liniami 904, 937 przez przystanek i ul Białoprądnicką
Rondo zawsze się przyda, jednak uważam że potrzebne było bardziej przed powstaniem linii tramwajowej do Górki narodowej. Teraz znaczenie ronda mniejsze. Lepiej aby rondo powstało na skrzyżowaniu wyki/pachonskiego oraz (co pewnie niemożliwe) na skrzyżowaniu Sosabowskiego/pachonskiego. I nic dla rowerzystów nie będzie tam na rondzie?
W opisie technicznym jest zdanie “Na relacji ul. Zielińska – Białoprądnicka oraz Piaszczysta – Zielińska z uwagi na przejazd pojazdów wielkogabarytowych zastosowano przejezdne wybrukowania z kostki granitowej 16cm x 18cm x 16cm.”
W relacji Piaszczysta-Zielińska jeździ autobus przegubowy 144, ale nie kojarzę ruchu tego typu na relacji Zielińska – Białoprądnicka. Kiedyś jeździło tam 114, ale to było ponad 10 lat temu i przy obecnym kształcie Białoprądnickiej nie widać takiej potrzeby. Może dałoby się zmniejszyć wybrukowanie.
W relacji Zielińska-Białoprądnicka proponowane są bariery typu Olsztyńskiego, które, ze względu na wymaganą skrajnię, dodatkowo zmniejszą chodnik. Proponuję umieścić pas zieleni z krzewami pomiędzy jezdnią a chodnikiem, a przesunąć chodnik dalej od jezdni, szczególnie że po południowej stronie Białoprądnickiej projekt przesuwa go mocno na północ w stosunku do obecnej lokalizacji.
Zatokę w ulicy Tajber zlikwidować ze względu na małą ilość autobusów z niej korzystających. W zamian zrobić szeroki chodnik, oddzielony trawnikiem na odcinku od przejścia do przystanku.
Zastanowić się nad likwidacją zatoki w ulicy Zielińskiej. Tu dużo zależy od tego, czy 144 wyjeżdżające z Piaszczystej miałoby stawać tam czy nie. Chociaż zakładając, że główny ruch DW794 przeniesie się na Trasę Wolbromską, nawet stające tam regularnie 144 nie powinno powodować zbyt wielkich utrudnień, z założeniem, że przystanek uruchomiony byłby dla linii 144 po zmianie przebiegu DW794. W miejsce zatoki zaprojektować chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni z krzewami po obu stronach Zielińskiej na przebudowywanym odcinku.
Z uwagi na ograniczenia w przesyle plików, rysunek z uwzglednieniem wszystkich zmian załączam tutaj
Idea projektu proponująca rondo na skrzyżowaniu jest bardzo dobra, natomiast szczegółowe rozwiązania proponowane w projekcie stwarzają szereg problemów w wielu miejscach, w szczególności nie wykorzystuje w żaden sposób szansy stworzenia bardziej przyjaznej przestrzeni publicznej (przykładowo poprzez odseparowanie chodników od jezdni pasami zieleni), a nie tylko modernizacji infrastruktury drogowej. Nie zabezpiecza również w odpowiedni sposób chodników przed nielegalnym parkowaniem pojazdów, co dla lokalnych mieszkańców jest sporym problemem. Skrzyżowanie jest obecne ważnym lokalnym węzłem tras pieszych (Kościół, pętla Prądnik Biały, punkty usługowe, trasa w kierunku przystanku tramwajowego), w przyszłości będzie zyskiwał na znaczeniu z uwagi na powstające osiedla na północ w okolicy ulicy Glogera. Pozytywne lub negatywne rozwiązania projektowe w przeprowadzonej inwestycji realnie nie zmienią się w czasie najbliższych kilkudziesięciu lat, wymagają więc specjalnej uwagi. Projekt w żaden sposób nie odwołuje się do Standardów Infrastruktury Pieszej, wprowadzonej Zarządzeniem nr 3188/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 9 listopada 2021 r.
Proponowane zmiany:
1. Dotyczy całego projektu: wszędzie gdzie to możliwe, zamienić miejscami chodniki i pasy zieleni, w taki sposób, aby chodniki nie przylegały do jezdni, jako rozwiązanie niepreferowane wg. Standardów Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa (1.3.2 i 1.3.3.). W wielu miejscach projektant zarzucił taką możliwość, nawet gdy ma do dyspozycji miejskie działki (punkt 4).
2. Dotyczy całego projektu: zastąpienie kostki betonowej typu behaton przez bezfazowe płyty betonowe 50×50 jako materiału, z którego wykonany jest chodnik, jako bardziej komfortowych dla różnych grup użytkowników, zgodnie z Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa (2.1.2.).
3. Dotyczy całego projektu: wykorzystanie drewnianych słupków uniemożliwiających parkowanie na pasach zieleni.
4. Dotyczy chodników przy projektowanym ogrodzeniu Kościoła oraz przy Białoprądnickiej 43:
Przy ulicy Białoprądnickiej 43 projektant nie wykorzystał istniejącego śladu chodnika, a przesunął go w sposób do nowoprojektowanej jezdni, przesuwając także istniejącą skarpę na północ (sic!). Jest to rozwiązanie niezrozumiałe, zmniejszające komfort pieszych oraz cementuje możliwość nielegalnego parkowania na chodniku, co ma często miejsce z uwagi na lokale usługowe w budynku.
<> Rozwiązanie proponowane przy Białoprądnickiej 43 – maksymalne wykorzystanie działek gminnych lub Skarbu Państwa (i tak wykorzystanych w projekcie) poprzez umiejscowienie pasów zieleni przy jezdni wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki) oraz poprowadzeniem chodników częściowo po ich istniejącym śladzie.
<> Rozwiązanie proponowane przy nowoprojektowanym ogrodzeniu Kościoła – rezygnacja z pasa zieleni przy ogrodzeniu i przesunięcie go od strony jezdni (np. poprzez podwyższenie cokołu ogrodzenia) wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki).
5. Dotyczy projektowanej zatoki autobusowej przy ulicy Tajber:
Projektant zaproponował zatokę autobusową przystanku „Piaszczysta” z chodnikiem o szerokości 2,5m i wiatą przystankową, która dodatkowo zmniejsza jego szerokość (sic!). Jest to niewygodne i niebezpieczne rozwiązanie generujące konflikty.
Zgodnie z Standami Infrastruktury Pieszej Punkt 2.3. 1. proponuje się rezygnacje z zatoki przystankowej z uwagi na jej ograniczone wykorzystanie (ok. 4 kursów autobusów aglomeracyjnych na godzinę w porannym szczycie komunikacyjnym) oraz uspokojenie ruchu. Rezygnacja z zatoki jest możliwa z uwagi na przeniesienie się zdecydowanej części ruchu na Trasę Wolbromską (dalsza część zostanie przeniesienia również wraz z ukończeniem ostatniego etapu Trasy Wolbromskiej – obwodnicy Zielonek). Dzięki zaoszczędzonemu miejscu, można stworzyć szeroki chodnik przy wiacie przystankowej, odseparować chodniki od jezdni po obu stronach ulicy Tajber, wprowadzić na części z nich szpalery drzew (także w obrębie przystanku poprzez specjalnie przygotowane miejsca w chodniku). Przystanek powinien zostać zlokalizowany w jezdni.
<> Rozwiązanie proponowane zamiast zatoki autobusowej – projektowany przystanek autobusowy w obrębie jezdni, pasy zieleni wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki), szpalery drzew.
6. Dotyczy projektowanej zatoki autobusowej przy ulicy Zielińskiej:
Projektant zaproponował zatokę autobusową przystanku „Piaszczysta” z chodnikiem o szerokości 2,5m i wiatą przystankową, która dodatkowo zmniejsza jego szerokość (sic!). Jest to niewygodne i niebezpieczne rozwiązanie generujące konflikty.
Zgodnie z Standami Infrastruktury Pieszej Punkt 2.3. 1. proponuje się rezygnacje z zatoki przystankowej z uwagi na jej ograniczone wykorzystanie (obecnie przystanek nie istnieje, ale można przewidywać ok. 4 kursów autobusów aglomeracyjnych na godzinę w porannym szczycie komunikacyjnym oraz ok. 4 autobusów linii 144 na godzinę – łącznie autobus średnio co 9 min w porannego czasie szczytu komunikacyjnego) oraz uspokojenie ruchu. Rezygnacja z zatoki jest możliwa z uwagi na przeniesienie się zdecydowanej części ruchu na Trasę Wolbromską (dalsza część zostanie przeniesienia również wraz z ukończeniem ostatniego etapu Trasy Wolbromskiej – obwodnicy Zielonek). Dzięki zaoszczędzonemu miejscu, można stworzyć szeroki chodnik przy wiacie przystankowej, odseparować chodniki od jezdni po obu stronach ulicy Zielińskiej, wprowadzić na części z nich drzewa wysokie (np. poprzez specjalne miejsca w chodniku w obrębie przystanku). Przystanek powinien zostać zlokalizowany w jezdni.
Powyższe rozwiązanie powinno częściowo zabezpieczyć chodniki przed nielegalnym parkowaniem klientów apteki całodobowej oraz sklepu, z którymi zmagają się okoliczni mieszkańcy w weekendy i w godzinach wieczornych. Jest to najbardziej narażone miejsce na problem nielegalnego parkowania na terenie inwestycji.
Rysunek 4. Rozwiązanie proponowane zamiast zatoki autobusowej – projektowany przystanek autobusowy w obrębie jezdni, pasy zieleni wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem (czerwone kropki), wprowadzenie drzew.
Dodatkowo załączam rysunek całej inwestycji z uwzględnieniem wszystkich powyższych uwag.
Zatoki autobusowe są w tym miejscu niepotrzebne. Zamiast zatoki bardziej przydałyby się drzewa. Rondo mogłoby też mieć wydzieloną infrastrukturę rowerową.
Akurat nie ma za bardzo do czego dowiązać tej infrastruktury, więc byłby to tylko wjazd na DDR na czas objazdu ronda, co przy jednopasmowym rondzie jest generowaniem większej ilości konfliktów niż przejazd w ruchu ogólnym.
Co do zatok i drzew, zdecydowanie się zgadzam.
Wnioskuję o utylizację tego projektu w całości, gdyż jest to stary projekt, który jest w sprzeczności do obecnego wyglądu tej okolicy jak i obecnych potrzeb mieszkańców.
Przystanki budować przy samym rondzie + azyle na PDP – przesiadki MPK
zbudować rondo 2-pasmowe i przybliżyć PDP bliżej ronda
dodać :
przystanek na Piaszczystej i Białoprądnickiej
nasadzenia drzew krzewów itp
CP na ul Tajber i Piaszczystej po 2 stronach
CP min szer 2,5m
DDR
oświetlenie
2 zabudowane szczelne przed deszczem wiaty MPK,
4xławki i barierosiedziska na peronach MPK
pas MPK na przystanek na Białoprądnickiej pasy 3×2,55m=7,65m
2 pasy na Zielińskiej do Pachońskiego (razem 3 pasy x 2,75m=8,25m)
przystanki MPK przy skrzyżowaniu Zielińska i Pachońskiego dla 144 (dodać do projektu)
zatoki dać o szer. 2,55m
poszerzyć perony MPK i CP
Trafne uwagi!
Rozważyć rezygnację z zatok autobusowych w ogóle. Na tym odcinku jeżdżą raptem 4 kursy na godzinę. Do tego powstała obok Trasa Wolbromska, która po ukończeniu będzie głównym ciągiem dla ruchu samochodowego na tym kierunku. Starą drogę można nieco uspokoić, albo chociaż poprawić warunki dla pasażerów.
Obecnie w projekcie przystanki i chodniki na ich wysokości są bardzo ciasne (1,00m między wiatą a krawędzią zatoki).