1. Na przejeździe rowerowym i przejściu przy skrzyżowaniu ul. Czaplińskiego i ul. Wiślickiej proszę zachować nawierzchnię drogi rowerowej i chodnika (zamiast wykonywania całego przejazdu z kostki betonowej). Proszę przejazd wykonać jak kilkadziesiąt metrów dalej przy Kauflandzie.
2. Proszę na przejeździe rowerowym przy ww. skrzyżowaniu, jak również przy skrzyżowaniu z ul. Okulickiego, przewidzieć możliwość włączenia do ruchu ogólnego w ciągu ul. Czaplińskiego poprzez wyłukowanie krawędzi przejazdu od strony ulicy podporządkowanej.
3. Na zjazdach po stronie południowej proszę zachować ciągłość niwelety i nawierzchni chodnika, zgodnie z Standardami Pieszymi.
4. Chodnik po stronie południowej na odcinku od zjazdu do stacji paliw do skrzyżowania z ul. Wiślicką odsunąć od jezdni w celu ochrony zieleni wysokiej w pasie zieleni.
5. Jezdnię ul. Czaplińskiego proszę projektować zgodnie z Rozporządzeniem – jest to droga klasy L, więc jej szerokość powinna wynosić 5,5 m a nie 7 m.
6. Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Okulickiego proszę rozdzielić na drogę rowerową o szerokości 2,5m i chodnik o szerokości 2m.
7. Przejazd pieszo-rowerowy przy skrzyżowaniu ul. Okulickiego z ul. Czaplińskiego proszę wykonać jako wyniesiony z zachowaniem niwelety chodnika i drogi rowerowej oraz z uwzględnieniem geometrii zgodnej z Standardami Rowerowymi, a także z uwzględnieniem powiązań z istniejącą infrastrukturą pieszą. Przykład rozwiązania poniżej:
Projekt jest niezgodny ze Standardami infrastruktury rowerowej oraz Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa.
1. Odsunąć chodnik od jezdni i utworzyć między nimi zieleniec tam, gdzie to możliwe. Bliżej skrzyżowania z ul. Wiślicką widać drzewa zaznaczone na planie – chodnik można odgiąć tak, aby uniknąć ich wycinki (patrz: grafika).
2. Na zjazdach zachować nawierzchnię i niweletę chodnika. Domyślna szerokość chodnika powinna wynosić 2,5m.
3. Jezdnię ul. Czaplickiego zwęzić do 6m lub nawet 5,5m. To jest ulica klasy L.
4. Ciąg pieszo-rowerowy powinien mieć minimalną szerokość 4m, a tak naprawdę najlepsze byłyby chodnik oraz osobna droga dla rowerów. Rozważyć możliwość takiej zamiany.
5. Przejście i przejazd przez ul. Czaplickiego na skrzyżowaniu z ul. Okulickiego ma niedopuszczalną geometrię. Dojazd powinien być zapewniony możliwie prosty, bez ostrych łuków. Zaprojektować je jako wyniesione
1. Nie projektować CPR. Należy zaprojektować osobno DDR i chodnik dla pieszych.
2. Przejazd dla rowerów oraz przejście dla pieszych wykonać jako wyniesione.
3. Zachować niweletę na przejeździe dla rowerów oraz przejściu dla pieszych.
4. Nie projektować krawężników w poprzek przejazdu dla rowerów oraz przejścia dla pieszych.
5. Przejazd dla rowerów projektować w osi DDR bez odgięcia.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
1. Na przejeździe rowerowym i przejściu przy skrzyżowaniu ul. Czaplińskiego i ul. Wiślickiej proszę zachować nawierzchnię drogi rowerowej i chodnika (zamiast wykonywania całego przejazdu z kostki betonowej). Proszę przejazd wykonać jak kilkadziesiąt metrów dalej przy Kauflandzie.
2. Proszę na przejeździe rowerowym przy ww. skrzyżowaniu, jak również przy skrzyżowaniu z ul. Okulickiego, przewidzieć możliwość włączenia do ruchu ogólnego w ciągu ul. Czaplińskiego poprzez wyłukowanie krawędzi przejazdu od strony ulicy podporządkowanej.
3. Na zjazdach po stronie południowej proszę zachować ciągłość niwelety i nawierzchni chodnika, zgodnie z Standardami Pieszymi.
4. Chodnik po stronie południowej na odcinku od zjazdu do stacji paliw do skrzyżowania z ul. Wiślicką odsunąć od jezdni w celu ochrony zieleni wysokiej w pasie zieleni.
5. Jezdnię ul. Czaplińskiego proszę projektować zgodnie z Rozporządzeniem – jest to droga klasy L, więc jej szerokość powinna wynosić 5,5 m a nie 7 m.
6. Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Okulickiego proszę rozdzielić na drogę rowerową o szerokości 2,5m i chodnik o szerokości 2m.
7. Przejazd pieszo-rowerowy przy skrzyżowaniu ul. Okulickiego z ul. Czaplińskiego proszę wykonać jako wyniesiony z zachowaniem niwelety chodnika i drogi rowerowej oraz z uwzględnieniem geometrii zgodnej z Standardami Rowerowymi, a także z uwzględnieniem powiązań z istniejącą infrastrukturą pieszą. Przykład rozwiązania poniżej:
Projekt jest niezgodny ze Standardami infrastruktury rowerowej oraz Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa.
1. Odsunąć chodnik od jezdni i utworzyć między nimi zieleniec tam, gdzie to możliwe. Bliżej skrzyżowania z ul. Wiślicką widać drzewa zaznaczone na planie – chodnik można odgiąć tak, aby uniknąć ich wycinki (patrz: grafika).
2. Na zjazdach zachować nawierzchnię i niweletę chodnika. Domyślna szerokość chodnika powinna wynosić 2,5m.
3. Jezdnię ul. Czaplickiego zwęzić do 6m lub nawet 5,5m. To jest ulica klasy L.
4. Ciąg pieszo-rowerowy powinien mieć minimalną szerokość 4m, a tak naprawdę najlepsze byłyby chodnik oraz osobna droga dla rowerów. Rozważyć możliwość takiej zamiany.
5. Przejście i przejazd przez ul. Czaplickiego na skrzyżowaniu z ul. Okulickiego ma niedopuszczalną geometrię. Dojazd powinien być zapewniony możliwie prosty, bez ostrych łuków. Zaprojektować je jako wyniesione
1. Nie projektować CPR. Należy zaprojektować osobno DDR i chodnik dla pieszych.
2. Przejazd dla rowerów oraz przejście dla pieszych wykonać jako wyniesione.
3. Zachować niweletę na przejeździe dla rowerów oraz przejściu dla pieszych.
4. Nie projektować krawężników w poprzek przejazdu dla rowerów oraz przejścia dla pieszych.
5. Przejazd dla rowerów projektować w osi DDR bez odgięcia.