Rozbudowa ul. Czaplickiego
Aktualizacja dokumentacji po uwagach Audytu – opublikowano 01.02.2024r
Możliwość zgłaszania uwag do 16.03.2023r.
Aktualizacja dokumentacji po uwagach Audytu – opublikowano 01.02.2024r
Możliwość zgłaszania uwag do 16.03.2023r.
1. Na przejeździe rowerowym i przejściu przy skrzyżowaniu ul. Czaplińskiego i ul. Wiślickiej proszę zachować nawierzchnię drogi rowerowej i chodnika (zamiast wykonywania całego przejazdu z kostki betonowej). Proszę przejazd wykonać jak kilkadziesiąt metrów dalej przy Kauflandzie.
2. Proszę na przejeździe rowerowym przy ww. skrzyżowaniu, jak również przy skrzyżowaniu z ul. Okulickiego, przewidzieć możliwość włączenia do ruchu ogólnego w ciągu ul. Czaplińskiego poprzez wyłukowanie krawędzi przejazdu od strony ulicy podporządkowanej.
3. Na zjazdach po stronie południowej proszę zachować ciągłość niwelety i nawierzchni chodnika, zgodnie z Standardami Pieszymi.
4. Chodnik po stronie południowej na odcinku od zjazdu do stacji paliw do skrzyżowania z ul. Wiślicką odsunąć od jezdni w celu ochrony zieleni wysokiej w pasie zieleni.
5. Jezdnię ul. Czaplińskiego proszę projektować zgodnie z Rozporządzeniem – jest to droga klasy L, więc jej szerokość powinna wynosić 5,5 m a nie 7 m.
6. Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Okulickiego proszę rozdzielić na drogę rowerową o szerokości 2,5m i chodnik o szerokości 2m.
7. Przejazd pieszo-rowerowy przy skrzyżowaniu ul. Okulickiego z ul. Czaplińskiego proszę wykonać jako wyniesiony z zachowaniem niwelety chodnika i drogi rowerowej oraz z uwzględnieniem geometrii zgodnej z Standardami Rowerowymi, a także z uwzględnieniem powiązań z istniejącą infrastrukturą pieszą. Przykład rozwiązania poniżej:
Projekt jest niezgodny ze Standardami infrastruktury rowerowej oraz Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa.
1. Odsunąć chodnik od jezdni i utworzyć między nimi zieleniec tam, gdzie to możliwe. Bliżej skrzyżowania z ul. Wiślicką widać drzewa zaznaczone na planie – chodnik można odgiąć tak, aby uniknąć ich wycinki (patrz: grafika).
2. Na zjazdach zachować nawierzchnię i niweletę chodnika. Domyślna szerokość chodnika powinna wynosić 2,5m.
3. Jezdnię ul. Czaplickiego zwęzić do 6m lub nawet 5,5m. To jest ulica klasy L.
4. Ciąg pieszo-rowerowy powinien mieć minimalną szerokość 4m, a tak naprawdę najlepsze byłyby chodnik oraz osobna droga dla rowerów. Rozważyć możliwość takiej zamiany.
5. Przejście i przejazd przez ul. Czaplickiego na skrzyżowaniu z ul. Okulickiego ma niedopuszczalną geometrię. Dojazd powinien być zapewniony możliwie prosty, bez ostrych łuków. Zaprojektować je jako wyniesione
1. Nie projektować CPR. Należy zaprojektować osobno DDR i chodnik dla pieszych.
2. Przejazd dla rowerów oraz przejście dla pieszych wykonać jako wyniesione.
3. Zachować niweletę na przejeździe dla rowerów oraz przejściu dla pieszych.
4. Nie projektować krawężników w poprzek przejazdu dla rowerów oraz przejścia dla pieszych.
5. Przejazd dla rowerów projektować w osi DDR bez odgięcia.