1. Proponowane rozwiązanie, będzie fałszywie sugerować geometrią, że ciąg ul. Prądnickiej ma pierwszeństwo, a na ww. skrzyżowaniu jest łamane pierwszeństwo z północnej części ul. Prądnickiej w ul. Bratysławską. Proszę o zaprojektowanie kompleksowe nowego skrzyżowania, np. mini-ronda (z wyspą przejezdną) co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu.
2. Jeżeli nie mini-rondo to po prostu zjazd z posesji na jezdnię z nakazem skrętu w prawo. Po co projektować takie karkołomne drogi serwisowe z zjazdem do jednej posesji? W takim rozwiązaniu wyspa kanalizująca będzie non-stop zajęta przez zaparkowane nielegalnie pojazdy – zamiast brukować tą wyspę to należy wykonać w jej miejscu zieleniec i posadzić tam drzewa.
3. Projektowany chodnik powinien uwzględniać zachowanie istniejącej zieleni wysokiej wzdłuż ulicy.
Zjazd i jednia serwisowa jak na drodze krajowej. Co to jest za budynek, który jest projektowany, że zaproponowano takie rozwiązanie?
Tak czy inaczej, projektowany układ jest nieuzasadniony pod względem komunikacyjnym, pogarsza warunki poruszania się pieszo i powoduje niepotrzebną wycinkę drzew. Ponadto nowa geometria sugeruje pierwszeństwo przejazdu w relacji prostej Prądnicka-Prądnicka, zamiast obecnego łamanego pierwszeństwa Bratysławska-Prądnicka.
1. Rezygnację z jezdni serwisowej i włączenie zjazdu bezpośrednio do skrzyżowania. Wyjazd z przyległego terenu można wyposażyć w znak C-2 “nakaz jazdy w prawo”, jeśli chcemy wymóc możliwość jazdy tylko w prawo. Należy ukształtować geometrię/oznakowanie poziome tak, aby sugerowało właściwy przebieg pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu (patrz: grafika).
2. Zachowanie obecnego prostego przebiegu chodnika oddzielonego małym pasem zieleni od jezdni. Jest to obszar o gęstej zabudowie i dużym ruchu pieszych. Nie ingerowanie lokalizację krawędzi jezdni (patrz: grafika).
3. Zachowanie nawierzchni i niwelety chodnika na zjeździe do projektowanej inwestycji.
4. Nie wycinanie drzew, które nie kolidują bezpośrednio z samą inwestycją. Na planie i zdjęciach satelitarnych można znaleźć dwa/trzy takie drzewa (patrz: grafika).
Czy nie lepszym rozwiązaniem dla tego skrzyżowania byłoby zbudowanie odpowiedniego ronda ze zwykłym wjazdem z posesji,
Alternatywnie zbudowanie separatora (jak na załączonym obrazu czerwona linia) i wjazd tylko z prawego pasa prądnickiej w biegu południe północ
Tutaj tworzymy skomplikowana strukturę drogi,stwarzająca ryzyko włączenia się do ruchu tylko ze względu ze ktoś zaplanował już pewnie budynek i chce uzyskać wjazd w tym konkretnym miejscu
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
1. Proponowane rozwiązanie, będzie fałszywie sugerować geometrią, że ciąg ul. Prądnickiej ma pierwszeństwo, a na ww. skrzyżowaniu jest łamane pierwszeństwo z północnej części ul. Prądnickiej w ul. Bratysławską. Proszę o zaprojektowanie kompleksowe nowego skrzyżowania, np. mini-ronda (z wyspą przejezdną) co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu.
2. Jeżeli nie mini-rondo to po prostu zjazd z posesji na jezdnię z nakazem skrętu w prawo. Po co projektować takie karkołomne drogi serwisowe z zjazdem do jednej posesji? W takim rozwiązaniu wyspa kanalizująca będzie non-stop zajęta przez zaparkowane nielegalnie pojazdy – zamiast brukować tą wyspę to należy wykonać w jej miejscu zieleniec i posadzić tam drzewa.
3. Projektowany chodnik powinien uwzględniać zachowanie istniejącej zieleni wysokiej wzdłuż ulicy.
Zjazd i jednia serwisowa jak na drodze krajowej. Co to jest za budynek, który jest projektowany, że zaproponowano takie rozwiązanie?
Tak czy inaczej, projektowany układ jest nieuzasadniony pod względem komunikacyjnym, pogarsza warunki poruszania się pieszo i powoduje niepotrzebną wycinkę drzew. Ponadto nowa geometria sugeruje pierwszeństwo przejazdu w relacji prostej Prądnicka-Prądnicka, zamiast obecnego łamanego pierwszeństwa Bratysławska-Prądnicka.
1. Rezygnację z jezdni serwisowej i włączenie zjazdu bezpośrednio do skrzyżowania. Wyjazd z przyległego terenu można wyposażyć w znak C-2 “nakaz jazdy w prawo”, jeśli chcemy wymóc możliwość jazdy tylko w prawo. Należy ukształtować geometrię/oznakowanie poziome tak, aby sugerowało właściwy przebieg pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu (patrz: grafika).
2. Zachowanie obecnego prostego przebiegu chodnika oddzielonego małym pasem zieleni od jezdni. Jest to obszar o gęstej zabudowie i dużym ruchu pieszych. Nie ingerowanie lokalizację krawędzi jezdni (patrz: grafika).
3. Zachowanie nawierzchni i niwelety chodnika na zjeździe do projektowanej inwestycji.
4. Nie wycinanie drzew, które nie kolidują bezpośrednio z samą inwestycją. Na planie i zdjęciach satelitarnych można znaleźć dwa/trzy takie drzewa (patrz: grafika).
Czy nie lepszym rozwiązaniem dla tego skrzyżowania byłoby zbudowanie odpowiedniego ronda ze zwykłym wjazdem z posesji,
Alternatywnie zbudowanie separatora (jak na załączonym obrazu czerwona linia) i wjazd tylko z prawego pasa prądnickiej w biegu południe północ
Tutaj tworzymy skomplikowana strukturę drogi,stwarzająca ryzyko włączenia się do ruchu tylko ze względu ze ktoś zaplanował już pewnie budynek i chce uzyskać wjazd w tym konkretnym miejscu