Rozbudowa ul. Pądnickiej w rejonie skrzyżowania z ul. Bratysławską - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Rozbudowa ul. Pądnickiej w rejonie skrzyżowania z ul. Bratysławską

    Opublikowano: 25.05.2023 15:14

    Możliwość zgłaszania uwag do 06.06.2023r.

    Orientacja-2

    3 odpowiedzi na “Rozbudowa ul. Pądnickiej w rejonie skrzyżowania z ul. Bratysławską”

    1. Maciej pisze:

      1. Proponowane rozwiązanie, będzie fałszywie sugerować geometrią, że ciąg ul. Prądnickiej ma pierwszeństwo, a na ww. skrzyżowaniu jest łamane pierwszeństwo z północnej części ul. Prądnickiej w ul. Bratysławską. Proszę o zaprojektowanie kompleksowe nowego skrzyżowania, np. mini-ronda (z wyspą przejezdną) co poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu.
      2. Jeżeli nie mini-rondo to po prostu zjazd z posesji na jezdnię z nakazem skrętu w prawo. Po co projektować takie karkołomne drogi serwisowe z zjazdem do jednej posesji? W takim rozwiązaniu wyspa kanalizująca będzie non-stop zajęta przez zaparkowane nielegalnie pojazdy – zamiast brukować tą wyspę to należy wykonać w jej miejscu zieleniec i posadzić tam drzewa.
      3. Projektowany chodnik powinien uwzględniać zachowanie istniejącej zieleni wysokiej wzdłuż ulicy.

    2. Kamil Bieniek pisze:

      Zjazd i jednia serwisowa jak na drodze krajowej. Co to jest za budynek, który jest projektowany, że zaproponowano takie rozwiązanie?

      Tak czy inaczej, projektowany układ jest nieuzasadniony pod względem komunikacyjnym, pogarsza warunki poruszania się pieszo i powoduje niepotrzebną wycinkę drzew. Ponadto nowa geometria sugeruje pierwszeństwo przejazdu w relacji prostej Prądnicka-Prądnicka, zamiast obecnego łamanego pierwszeństwa Bratysławska-Prądnicka.

      1. Rezygnację z jezdni serwisowej i włączenie zjazdu bezpośrednio do skrzyżowania. Wyjazd z przyległego terenu można wyposażyć w znak C-2 “nakaz jazdy w prawo”, jeśli chcemy wymóc możliwość jazdy tylko w prawo. Należy ukształtować geometrię/oznakowanie poziome tak, aby sugerowało właściwy przebieg pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu (patrz: grafika).

      2. Zachowanie obecnego prostego przebiegu chodnika oddzielonego małym pasem zieleni od jezdni. Jest to obszar o gęstej zabudowie i dużym ruchu pieszych. Nie ingerowanie lokalizację krawędzi jezdni (patrz: grafika).

      3. Zachowanie nawierzchni i niwelety chodnika na zjeździe do projektowanej inwestycji.

      4. Nie wycinanie drzew, które nie kolidują bezpośrednio z samą inwestycją. Na planie i zdjęciach satelitarnych można znaleźć dwa/trzy takie drzewa (patrz: grafika).

    3. Karol A pisze:

      Czy nie lepszym rozwiązaniem dla tego skrzyżowania byłoby zbudowanie odpowiedniego ronda ze zwykłym wjazdem z posesji,
      Alternatywnie zbudowanie separatora (jak na załączonym obrazu czerwona linia) i wjazd tylko z prawego pasa prądnickiej w biegu południe północ

      Tutaj tworzymy skomplikowana strukturę drogi,stwarzająca ryzyko włączenia się do ruchu tylko ze względu ze ktoś zaplanował już pewnie budynek i chce uzyskać wjazd w tym konkretnym miejscu

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Maksymalny rozmiar wszystkich plików łącznie to: 5 MB. Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Linki do YouTube, Facebook, Twitter i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here