W piątek, 31 stycznia br., zostaną uruchomione nowe urządzenia do sprzedaży biletów krótkookresowych. W przeciwieństwie do dotychczasowych automatów, e-Biletomaty nie będą drukować biletów, tylko automatycznie je skasują i przypiszą je w bezpieczny sposób do środka płatniczego pasażera.

Chcąc kupić bilet, wystarczy zbliżyć do urządzenia kartę płatniczą, telefon lub zegarek z funkcją płatności. Urządzenie przypisuje zakupiony bilet do konkretnej karty płatniczej lub w przypadku urządzeń elektronicznych do wirtualnej karty w systemie sprzedaży biletów, szyfrując go w sposób zapewniający bezpieczeństwo transakcji. Bilet nie jest zapisywany na nośniku, którym kupowaliśmy bilet a jedynie przypisany zostaje w Systemie.

Proces zakupu nie różni się znacząco od dotychczasowego. Najpierw wybieramy rodzaj biletu spośród dostępnych opcji. Można kupić bilety krótkookresowe z wyłączeniem 70 minutowego m.in. bilet 20-minutowy, 7-dniowy lub jednoprzejazdowy dla grupy do 20 osób.

Po wybraniu odpowiedniego biletu należy przeprowadzić transakcję. Wystarczy zbliżyć do urządzenia kartę płatniczą, telefon lub zegarek z funkcją płatności. Po dokonaniu płatności zwróć uwagę na komunikat wyświetlony na ekranie – jeśli jest zielony, oznacza to, że transakcja zakończyła się pomyślnie.

W przypadku niepowodzenia, czyli czerwonego komunikatu, z twojego konta nie została pobrana żadna kwota, musisz spróbować jeszcze raz.

Jeśli podróżujesz KMK i nie pamiętasz, kiedy kupiłeś bilet oraz jak długo jest jeszcze ważny, możesz w każdej chwili to sprawdzić na urządzeniu. Wystarczy na ekranie głównym wybrać opcję „Sprawdź swoje bilety” w prawym dolnym rogu, a następnie zbliżyć kartę, telefon lub zegarek. Po chwili na ekranie pojawi się informacja o twoim bilecie.
Weryfikacja biletu podczas kontroli odbywa się poprzez przyłożenie karty do czytnika kontrolerskiego. Kontroler nie ma dostępu do jej danych – karta służy jedynie do potwierdzenia posiadania biletu identyfikując przypisany do nośnika Pasażera bilet w systemie sprzedaży. Pamiętaj numer Twojej karty w procesie zakupu zostaje w bezpieczny sposób zaszyfrowany.
Obecnie urządzenia są zamontowane wyłącznie w 151 pojazdach Mobilisa. W najbliższych miesiącach planowane jest zainstalowanie łącznie 760 urządzeń w pozostałych autobusach oraz części tramwajów miejskiego przewoźnika.