Zarząd Transportu Publicznego zajmuje się m.in. planowaniem transportu zbiorowego, nadzorem kontroli biletów w Komunikacji Miejskiej w Krakowie, rozwojem strefy płatnego parkowania, budową Systemu Informacji Miejskiej oraz prowadzeniem polityki rowerowej i pieszej.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie jest przyjaznym i otwartym urzędem zajmującym się szeroko pojętą mobilnością oraz przestrzenią. Na co dzień kontakt z ZTP możliwy jest za pomocą adresu e-mail sekretariat@ztp.krakow.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z dyspozytornią. Informujemy, że od 1 września 2021 r. nastąpi zmiana numeru dyspozytorni telefonicznej Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. Dotychczasowy numer dyspozytorni: 12 616 75 55 zostanie wyłączony w zakresie obsługi transportu i zastąpi go nowy: 12 616 86 69. Przypominamy, że na dyspozytornię ZTP można dzwonić w przypadku zgłoszenia:
- korekty w rozkładach jazdy,
- skargi o nadśpieszenie, opóźnienie bądź braku kursu pojazdu KMK,
- zgłoszenie usterki w pojeździe KMK,
- skargi na prowadzących pojazdy KMK,
- skargi na źle działającą/niedziałającą klimatyzację/ogrzewanie w pojazdach KMK,
- rzeczy zagubionych w pojazdach KMK,
- uszkodzeń infrastruktury oraz czystości przystanków,
- obsługi Parkingów Park&Ride.
ZTP dba o to, by przewozy w Komunikacji Miejskiej gwarantowały odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Sprawdza, czy przewoźnicy dotrzymują zapisów umowy pod względem czystości oraz jakości przewozu. Spośród innych zarządców transportu z innych miast ZTP wyróżnia zakres obowiązków, którymi są: planowanie transportu zbiorowego, nadzór nad kontrolą biletów w Komunikacji Miejskiej w Krakowie, rozwój strefy płatnego parkowania, budowa Systemu Informacji Miejskiej oraz prowadzenie Polityki rowerowej i pieszej.