DDR w tym rejonie zdecydowanie jest potrzebna – póki co mam wrażenie, że zupełnie się tego nie zauważa. Osiedla się rozbudowują, usług coraz więcej, dojazd do wałów Wisły i wydostanie się z tego póki co niedrożnego układu drogowego to czasem wyzwanie.
MPZP mówi jednak o DDR na ulicy na Załęczu, która jak rozumiem, dopiero będzie rozbudowywana. Dlaczego zatem tej krótki fragment, obecnie budowany, nie posiada DDR? Jeśli plan budowy drogi rowerowej na ul. Na Załęczu został porzucony, to powinna powstać na innej drodze – chociażby tej.
Projekt jest niezgodny ze Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa i wymaga dogłębnych poprawek. Pomijając już kwestie formalne, rozwiązania techniczne nie przystają od strony funkcjonalnej ani estetycznej do obszaru przeznaczonego pod intensywną zabudowę miejską.
1. Ulica klasy L od strony zachodniej, która jest objęta opracowaniem “Budowa drogi KDL1 w rejonie ul. Galicyjskiej w Krakowie” (https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audyt/budowa-drogi-kdl1-w-rejonie-ul-galicyjskiej-w-krakowie), ma przewidziany przystanek autobusowy. Czy w takim razie po nowoprojektowanej ulicy jest przewidywany ruch autobusów komunikacji miejskiej? Jeśli nie było takiej analizy, to należy ją koniecznie przeprowadzić. Jeśli przewidywana będzie tam możliwość trasowania linii, to jezdnia powinna mieć 6,00m szerokości oraz zaprojektowane powinny być przystanki autobusowe (bez zatok i z zasadzonymi przy nich drzewami dającymi cień pasażerom).
2. Chodniki powinny mieć szerokość min. 2,50m – jest to szerokość, która zapewnia swobodne minięcie się trzech pieszych i powinny być obustronne.
3. Chodniki powinny koniecznie być odsunięte od jezdni i oddzielone od niej zieleńcem. Poprawia to komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych, uniemożliwia parkowanie na chodniku oraz poprawia estetykę przestrzeni. Zieleniec po północnej stronie ulicy (tj. od strony przewidywanej pod zabudowę mieszkaniową wg MPZP) powinien koniecznie przewidywać szpaler drzew między jezdnią a chodnikiem.
4. Należy zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.
5. Rozważyć wyposażenie nowoprojektowanych skrzyżowań w wyspy azylu.
Ze względu na zakres uwag koniecznych do wprowadzenia należy poprawioną dokumentację przedłożyć ponownie do audytu.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
DDR w tym rejonie zdecydowanie jest potrzebna – póki co mam wrażenie, że zupełnie się tego nie zauważa. Osiedla się rozbudowują, usług coraz więcej, dojazd do wałów Wisły i wydostanie się z tego póki co niedrożnego układu drogowego to czasem wyzwanie.
MPZP mówi jednak o DDR na ulicy na Załęczu, która jak rozumiem, dopiero będzie rozbudowywana. Dlaczego zatem tej krótki fragment, obecnie budowany, nie posiada DDR? Jeśli plan budowy drogi rowerowej na ul. Na Załęczu został porzucony, to powinna powstać na innej drodze – chociażby tej.
Rozważyć budowę DDR, chodnika po obu stronach i zabezpieczenia chodników i DDR przed parkowaniem.
Projekt jest niezgodny ze Standardami Infrastruktury Pieszej Miasta Krakowa i wymaga dogłębnych poprawek. Pomijając już kwestie formalne, rozwiązania techniczne nie przystają od strony funkcjonalnej ani estetycznej do obszaru przeznaczonego pod intensywną zabudowę miejską.
1. Ulica klasy L od strony zachodniej, która jest objęta opracowaniem “Budowa drogi KDL1 w rejonie ul. Galicyjskiej w Krakowie” (https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audyt/budowa-drogi-kdl1-w-rejonie-ul-galicyjskiej-w-krakowie), ma przewidziany przystanek autobusowy. Czy w takim razie po nowoprojektowanej ulicy jest przewidywany ruch autobusów komunikacji miejskiej? Jeśli nie było takiej analizy, to należy ją koniecznie przeprowadzić. Jeśli przewidywana będzie tam możliwość trasowania linii, to jezdnia powinna mieć 6,00m szerokości oraz zaprojektowane powinny być przystanki autobusowe (bez zatok i z zasadzonymi przy nich drzewami dającymi cień pasażerom).
2. Chodniki powinny mieć szerokość min. 2,50m – jest to szerokość, która zapewnia swobodne minięcie się trzech pieszych i powinny być obustronne.
3. Chodniki powinny koniecznie być odsunięte od jezdni i oddzielone od niej zieleńcem. Poprawia to komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych, uniemożliwia parkowanie na chodniku oraz poprawia estetykę przestrzeni. Zieleniec po północnej stronie ulicy (tj. od strony przewidywanej pod zabudowę mieszkaniową wg MPZP) powinien koniecznie przewidywać szpaler drzew między jezdnią a chodnikiem.
4. Należy zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.
5. Rozważyć wyposażenie nowoprojektowanych skrzyżowań w wyspy azylu.
Ze względu na zakres uwag koniecznych do wprowadzenia należy poprawioną dokumentację przedłożyć ponownie do audytu.
Rozważyć budowę DDR, chodnika po 2 stronach, drogi z przejazdem dla MPK, przystanków MPK do galerii handlowych.