DDR wzdłuż ul. Walerego Sławka - ZTP Kraków

  • Audyty zamknięte

    DDR wzdłuż ul. Walerego Sławka

    Opublikowano: 23.12.2021 13:06

    Budowa drogi dla rowerów na odcinku ul. Walerego Sławka od skrzyżowania z ul. Kamieńskiego do skrzyżowania z ul. Puszkarską

    Opinia Audytu:

    Pobierz (DOCX, 49KB)

    Plan sytuacyjny:

    D1_KP_KRK_SLAWKA_PS

    Przekrój poprzeczny:

    D2_KP_KRK_SLAWKA_PN

    Opis techniczny:

    D0_KP_KRK_SLAWKA_OT

    3 odpowiedzi na “DDR wzdłuż ul. Walerego Sławka”

    1. Kamil Bieniek pisze:

      Prawdę powiedziawszy, droga dla rowerów z obu stron ul. Walerego Sławka wydaje się być może nieco na wyrost i wiązałaby się ze znacznym wybetonowaniem przestrzeni.

      Generalnie cała ul. Sławka powinna zostać przemyślana na nowo i przebudowana na jej całej długości. Dawniej był to obszar głównie przemysłowo-magazynowy, obecnie jest coraz gęściej zabudowana blokami mieszkalnymi. Należałoby zaprojektować ulicę uwzględniającą:
      – ruch samochodów wraz z wjazdami w osiedla;
      – ruch autobusów;
      – wygodne przystanki autobusowe (bez zatok, z możliwie szerokimi wiatami);
      – drogę dla rowerów (najlepiej chyba po stronie zachodniej, gdzie zjazdów jest mniej i wygodniej jest rowerzystom pokonać skrzyżowanie z ul. Kamieńskiego);
      – wygodne chodniki (jak tylko możliwe, to oddzielone od jezdni zieleńcem);
      – bezpieczne przejścia dla pieszych;
      – zieleń;
      – estetykę ulicy.

      W tym celu warto nie ograniczać się tylko do chodników i DDR, ale rozważyć częściową ingerencję w jezdnię, tak by po stronie zachodniej zmieściła się droga dla rowerów wraz z chodnikiem, a po stronie wschodniej chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni (z drzewami).

      Warto również zastanowić się nad okolicą skrzyżowania z ul. Kamieńskiego, zwłaszcza po stronie zachodniej, która obecnie robi za dziki parking. Być może warto przeprojektować tę okolicę, lub chociaż wyznaczyć tam miejsca postojowe, skoro i tak nic innego tam nie ma zastosowania.

    2. Maciej pisze:

      1. Proszę na zjazdach zachować również ciągłość nawierzchni chodnika, bez odróżnienia kolorystycznego i stosowania krawężnika wtopionego.
      2. Na planach sytuacyjnych brakuje oznaczeń przekrojów typowych (lokalizacja przekroi A-A, B-B, itp.).
      3. Chodnik przyległy do jezdni zabezpieczyć przed nielegalnym parkowaniem.

    3. Szymon pisze:

      Wnioskuję aby w ramach inwestycji:
      1. Wyznaczyć przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym na skrzyżowaniu ul. Sławka i ul. Kamieńskiego, na wlocie od strony ul. Wielickiej. Brak przejścia i przejazdu utrudni ruch pieszych i rowerów.
      2. Wyznaczenie pasa dla autobusów na ul. Sławka w stronę ul. Kamieńskiego. W tym kierunku występuje często zatory drogowego utrudniające ruch autobusom komunikacji miejskiej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.