Rozbudowa odcinka ul. Konopnickiej - ZTP Kraków

  • Audyty zamknięte

    Rozbudowa odcinka ul. Konopnickiej

    Opublikowano: 8.10.2015 10:17

    Projekt po wprowadzeniu uwag audytu

    Pobierz (PDF, 4.6MB)

    Opinia audytu

    Pobierz (DOC, 81KB)

    Pobierz (PDF, 4.21MB)

    4 odpowiedzi na “Rozbudowa odcinka ul. Konopnickiej”

    1. PawelS pisze:

      Nie jestem pewien, czy dobrze czytam ten plan sytuacyjny, ale jeśli w ciągu Konopnickiej powstanie dodatkowe skrzyżowanie, to należy zadbać aby nie wpłynęło ono negatywnie na całe miasto poprzez pogorszenie jakości komunikacji zbiorowej i rowerowej. Możliwymi rozwiązaniami przynajmniej częściowo kompensującymi dodatkowe skrzyżowanie będą a) buspas pomiędzy Orawską a Rondem Matecznym po obydwu stronach Konopnickiej, aby autobusy komunikacji zbiorowej mogły ominąć korki b) rowerzyści powinni również zachować możliwość nieopóźnionego przejazdu poprzez np. budowę tuneli takich jak po wschodniej stronie Ronda Grunwaldzkiego, od strony Wisły.

      Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby podniesienie poziomu Konopnickiej i przepuszczenie Orawskiej pod spodem, w podobny sposób jak obecnie Barska łączy się z Ludwinowską. To utrzymywałoby podobny standard rozwiązań w tej części miasta i likwidowałoby potrzebę utworzenia skrzyżowania w ciągu Konopnickiej.

    2. Nipsu pisze:

      Dlaczego osiedlowa ulica ma projektowaną ddr? Przecież to nie będzie droga tranzytowa o podwyższonej prędkości. Tam powinny być co najwyżej pasy rowerowe, albo brak infrastruktury – jazda w ruchu ogólnym. Ktoś znów wybiega przed szereg…

    3. Kubuś Puchatek pisze:

      1. Ze względu na klasę drogi (ul. Konopnickiej), duże natężenie ruchu, oraz niewielką odległość od Ronda Matecznego, zamiast skrzyżowania zaprojektować zjazd i wyjazd na prawoskręty.
      2. Droga dojazdowa do budynków: zmniejszyć szerokość jezdni z 6 do 5 m (§ 15 ust. 1 RMTiGM)
      3. Zrezygnować ze ścieżki rowerowej wzdłuż drogi dojazdowej do budynku – ruch poprawadzić po jezdni. Zaprojektować dodatkowe elementy uspokojenia ruchu.
      4. Zachować ciągłość chodnika na zjazdach

    4. Tadek KRK pisze:

      Ten plan sytuacyjny to tylko wycinek większej całości. Stąd uwagi i pytania:
      1. DDR wzdłuż drogi osiedlowej na południe od osiedla – dokąd ma prowadzić? Czy wzdłuż/przez tereny uzdrowiska, aż do ul. Wadowickiej? Jeżeli tak, to raczej nie ma sensu budowa DDR wzdłuż ul. Konopnickiej – wygodniej i bezpieczniej będzie jechać z drugiej strony uzdrowiska. Kolejną sprawą jest szerokość – jeśli ma to być połączenie Wadowickiej/Kamieńskiego z ul. Konopnickiej, to zasadne byłoby ze względu na duży ruch rowerowy zbudowanie szerszej DDR (minimum 3 metry).
      2. Przebieg DDR wzdłuż Wilgi. Czy nie byłoby zasadne, zamiast budowy DDR w proponowanym kształcie, zbudowanie DDR z uwzględnieniem przejścia pod ul. Konopnickiej przy korycie rzeki. Przy takim rozwiązaniu z jednej strony można by nawiązać do DDR pomiędzy Brożka a Rydlówką, a z drugiej do Bulwaru Podolskiego, tworząc w ten sposób długi odcinek DDR bez kolizji z innymi uczestnikami ruchu. Biorąc pod uwagę znaczenie – skomunikowanie południowego Krakowa z centrum – szerokość powinna wynieść minimum 3 metry. Proponowane rozwiązanie – z przejazdem rowerowym przez ul. Konopnickiej – nie ma żadnej kontynuacji w infrastrukturze rowerowej na terenie Podgórza.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *