W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać
zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Więcej informacji
1. W miejscu przekroju B-B nie ma ścieżki rowerowej. Jest to ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego (oznakowany B-1 + “nie dotyczy” (dawne T-22)). W tym miejscu rzeczywiście brakuje mu odpowiedniego oznakowania, lecz jest ono widoczne w innych częściach tego ciagu – np przy przecięciu ulic Grażyny i Turystycznej. Proszę więc o uzupełnienie oznakowania, analogiczne do pozostałej części ciągu. Ewentualnie można go zamienić w DDR, tylko co z oznakowaniem na dalszym jego odcinku i przejściami dla pieszych przez ww. ulice? – pytanie bardziej do ZTP niż Projektanta.
2. Włączenie, przy założeniu, że to ścieżka rowerowa, w ul. Legnicką poprawne, natomiast ze względu na to, że ciąg jest pieszo-rowerowy a nie rowerowy, proszę o rozważenie, jak będzie prowadzony ruch pieszy z tego ciągu przez ul. Nad Strugą w kierunku al. 29 Listopada – może przejście dla pieszych i dowiązanie do nowego chodnika po południowej stronie ul. Nad Strugą zaczynającego się za wiaduktem?
3. Po wschodniej stronie projektowanego ronda jest obecnie droga gruntowa o niewiadomym statusie prawnym. Teren wokół tej drogi (między drzewami) służy za dziki parking – szczególnie w ostatnich miesiącach, kiedy ul. Jabłonna była dwukierunkowa i usunięto z niej parkowanie. W związku z tym proszę albo o uwzględnienie wlotu tej drogi w rondzie (podejrzewam, że może być to skomplikowane pod względem prawnym i nieuzasadnione pod względem technicznym) albo o odpowiednie zabezpieczenie tej części krawędzi ronda, np. barierami, przed kierowcami, którzy będą chcieli zrobić sobie tam dziki wjazd – doświadczenie uczy, że może mieć to miejsce.
Wnoszę o:
1. Wyprostowanie chodnika wokół ronda, o ile nie wiązać się to będize z dodatkową wycinką zieleni. Nie ma potrzeby by chodnik “zawijał się” po kształcie obwiedni.
2. Poszerzenie szerokości chodnika do 2,5m. Lokalne zwężenia mogą być, jeśli wiązać się to będzie z ochroną zieleni przed wycinką.
3. Zachowanie nawierzchni i niwelety chodnika na zjazdach oraz na przecięciu ze ścieżką rowerową.
4. Wyprostowanie trasy pieszej w okolicy podwójnego zjazdu.
5. Rozważenie nasadzenia drzew lub krzewów na większych zieleńcach w obrębie drogi.