Rozbudowa ul. Łuczanowickiej - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Rozbudowa ul. Łuczanowickiej

    Opublikowano: 24.07.2023 15:58

    Aktualizacja dokumentacji z uwzględnieniem realizacji postulatu społeczności lokalnej (drogi dla pieszych i rowerów) – 29.12.2023

    Opinia Audytu dla dokumentacji z 21.09.2023

    Dokumentacja po uwagach Audytu – 21.09.2023

    204_OR_1

    204_Luczanowicka_OR

    10 odpowiedzi na “Rozbudowa ul. Łuczanowickiej”

    1. adam pisze:

      Zarezerwowac miejce pod brakujący przystanek MPK Lubocza Szkoła 3 dla linii 160

    2. JS pisze:

      Absolutnie nie realizować wariantu z CPR. Wykonać tylko chodnik.
      Tego typu CPR o długości 500m łączący nic z niczym absolutnie nie ma sensu. Powoduje tylko pogłębienie konfliktów kierowca-rowerzysta oraz pieszy-rowerzysta. Dodatkowo powoduje zwiększenie zagrożenia rowerzystów jadących w kierunku “do Krakowa” ponieważ muszą oni dwukrotnie przekraczać jezdnię.

      W celu uspokojenia ruchu na drodze rozważyć montaż dodatkowych progów wyspowych “poduszkowych” tak jak to zostało zrobione podczas przebudowy ul. Klasztornej

    3. Kamil Bieniek pisze:

      UWAGI DO DOKUMENTACJI Z DNIA 29.12.2023 (WARIANT SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ):
      ——————————————————————————————–

      Trochę zaskakuje powrót do koncepcji wydzielonego ciągu pieszo-rowerowego. Jaka była argumentacja społeczności lokalnej o takie rozwiązanie? Jak już wspomniane było przy pierwszym audycie, jest to ulica o niewielkim natężeniu ruchu (co nawet wskazywane było w opisie). Prowadzenie CPR w tym przypadku oznacza powrót do konfliktów pieszych i rowerzystów, dodatkowych punktów kolizji na zjazdach i skrzyżowaniach, nieintuicyjnego prowadzenia ruchu rowerowego na skrzyżowaniu z ul. Lubocką oraz nadmiernej wycinki drzew i wybetonowaniu przestrzeni. Ponadto na północnym końcu opracowania nie zostało przewidziany sposób wjazdu/zjazdu rowerzystów z CPR z/na jezdnię.

      W związku z powyższym wnoszę o powrót do poprzedniego wariantu z dnia 21.09.2023. Jeśli budowa CPR jest konieczna, to wnoszę o jego budowę na odcinku od skrzyżowania z ul. Grzegorza z Sanoka (na planie oznaczona jako KDD w km 0+199,74) na północ – tj. na odcinku bez zabudowań po stronie wschodniej, z następującymi uwagami:
      a) dowiązanie do skrzyżowania z ul. Grzegorza z Sanoka jako czwarty wlot;
      b) odsunięcie CPR od jezdni i wykształcenie między nimi zieleńca;
      c) wyprostować przebieg CPR wokół przystanku autobusowego;
      d) zaproponować nawiązanie do jezdni zgodne ze standardami na końcu opracowania;
      e) rozważyć wydłużenie zakresu projektu – skoro budujemy CPR w obszarze podmiejskim, to dobrze by było, by ten CPR jednak łączył coś sobą – np. zakłady przemysłowe zlokalizowane kawałek dalej albo i Łuczanowice.

      Ponadto wciąż obowiązują uwagi złożone do poprzednich wersji projektu.

      Ze względu na zakres zmian proszę o ponowne przedstawienie projektu do audytu – chyba, że będzie powrót do poprzedniej wersji projektu z dnia 21.09.2023

    4. Kamil Bieniek pisze:

      UWAGI DO DOKUMENTACJI PO POPRAWKACH Z DNIA 21.09.2023:
      ——————————————————————————————–
      1. Na północno-wschodnim odcinku ulicy, który idzie przez puste pola – odsunąć chodnik od jezdni i wyprostować jego przebieg.
      2. Przy skrzyżowaniu z ul. Lubocką, od strony szkoły: wyprostować szykanę chodnika (patrz: grafika).
      3. Na wszystkich zjazdach zachować również i nawierzchnię chodnika.

    5. adam pisze:

      nadal brak przystanku MPK obustronnego przy skrzyżowaniu

    6. Maciej pisze:

      Poprawiony projekt wygląda już dużo lepiej – proszę tylko o uporządkowanie przez Projektanta oznaczeń na planie i rozwiązań technicznych zjazdów. W legendzie wydzielono “nawierzchnię zjazdu z kostki” i “nawierzchnię zjazdu przez chodnik”. Czy należy przez to rozumieć, że będzie na zjazdach zachowana ciągłość nawierzchni i niweleta chodników? Jeżeli tak to super. Warto jeszcze tylko uwzględnić odstąpienie od wykonywania krawężników w poprzek chodnika – skoro zjazd jest wyniesiony to po co krawężnik?

    7. Kamil Bieniek pisze:

      Projekt jest niezgodny z wiedzą i dobrymi praktykami projektowania infrastruktury pieszo-rowerowej, nie mówiąc już o Standardach infrastruktury pieszej oraz Standardach infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa, o których nie ma ani słowa w opisie technicznym. Obecnie proponowana infrastruktura będzie niefunkcjonalna i pogarszająca bezpieczeństwo ze względu na mnogość konfliktów rowerzystów z pieszymi oraz rowerzystów z pojazdami na zjazdach. Projekt nie przewiduje nawet, jak rowerzysta miałby wjechać na ten CPR. Projekt wymaga zmiany.

      1. Czy wydzielona infrastruktura rowerowa jest w ogóle tam potrzebna? Jest to ulica o niewielkim natężeniu ruchu (co nawet wskazywane jest w opisie). W takim przypadku lepiej jest prowadzić ruch rowerowy po jezdni i zrezygnować z wydzielonego CPR, o co wnoszę.

      2. Czy przystanek autobusowy na łuku to dobry pomysł? Autobus będzie mieć problem z dojazdem do krawężnika. Wnoszę o rozważenie przesunięcia przystanku w stronę ul. Lubockiej.

      3. Chodnik od strony wschodniej (tj. od strony szkoły), na odcinku między ul. Lubocką (km 0+000) a ul. Marglową (km 0+150):
      – odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (chociażby o szerokości 0,50-1,00m);
      – powinien mieć szerokość 2,50m – taka szerokość zapewnia swobodne minięcie się trzech pieszych. Ten odcinek chodnika będzie najbardziej uczęszczany ze względu na dojście do szkoły.

      4. Chodnik od strony wschodniej, na wysokości posesji o adresie ul. Marglowa 1a (działka 436/14, km 0+155 do 0+200) można lokalnie zawęzić lub zrezygnować z zieleńca w celu zmniejszenia zajętości sąsiedniej działki.

      5. Chodnik od strony wschodniej, na odcinku od końca zabudowań (km 0+200) do końca zakresu:
      – odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (najlepiej zakładający zasadzenie drzew);
      – powinien mieć szerokość 2,00m (~dwa rowery) lub 2,50 (trzech pieszych) w zależności od oceny zasadności ponoszonych kosztów przez Zamawiającego.

      6. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na wszystkich zjazdach oraz skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami dojazdowymi.

      7. Zachować istniejące drzewa w okolicy skrzyżowania z ul. Lubocką (można to osiągnąć odsuwając chodnik od jezdni, zgodnie z pkt. 3).

      8. Na zdjęciach StreetView z 2021r. oraz na zdjęciach satelitarnych z Geoportalu z 2022r. widoczne jest drzewo na wysokości km 0+040, którego nie ma na planie sytuacyjnym (patrz: grafiki). Proszę o zweryfikowanie w terenie, czy to drzewo zostało wycięte, czy może nadal tam jest, tylko nie zostało zaznaczone na planie. Jeśli tak, to proszę o rozważenie zachowania tego drzewa. Podobnie z drzewem w km km 0+200 na sąsiedniej działce.

      Podkład mapowy może być nieaktualny, gdyż np. w km 0+175 zaznaczone jest drzewo, którego już w rzeczywistości nie ma.

      Ze względu na zakres zmian projekt należy ponownie przedłożyć do audytu.

      • Kamil Bieniek pisze:

        Poprawiona jedna z grafik (brakowało linii odniesienia do opisanych drzew)

    8. adam pisze:

      Dodać przystanek MPK Lubocza Szkoła 3
      przystanek MPK Lubocza Szkoła 4 bliżej skrzyżowania i reszty przyst. MPK
      Dać podwójne wiaty MPK
      Rozdzielić osobno CP i DDR i DDR po 2 stronach jezdni

    9. Michał pisze:

      Zachować powierzchnię asfaltową CPR także na wjeździe do posesji. To wjeżdżający na posesję mają obowiązek ustępować poruszającym się CPR, a nie na odwrót a zupełnie co innego sugeruje takie zastosowanie nawierzchni.
      Po co jest projektowana jakakolwiek nawierzchnia z kostki brukowej obok CPR? Co pozytywnego przyniesie zastosowanie takiej nawierzchni? Możliwość parkowania?