Rozbudowa ul. Łuczanowickiej - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Rozbudowa ul. Łuczanowickiej

    Opublikowano: 24.07.2023 15:58

    Dokumentacja po uwagach Audytu – 21.09.2023

    204_OR_1

    204_Luczanowicka_OR

    7 odpowiedzi na “Rozbudowa ul. Łuczanowickiej”

    1. Kamil Bieniek pisze:

      UWAGI DO DOKUMENTACJI PO POPRAWKACH Z DNIA 21.09.2023:
      ——————————————————————————————–
      1. Na północno-wschodnim odcinku ulicy, który idzie przez puste pola – odsunąć chodnik od jezdni i wyprostować jego przebieg.
      2. Przy skrzyżowaniu z ul. Lubocką, od strony szkoły: wyprostować szykanę chodnika (patrz: grafika).
      3. Na wszystkich zjazdach zachować również i nawierzchnię chodnika.

    2. adam pisze:

      nadal brak przystanku MPK obustronnego przy skrzyżowaniu

    3. Maciej pisze:

      Poprawiony projekt wygląda już dużo lepiej – proszę tylko o uporządkowanie przez Projektanta oznaczeń na planie i rozwiązań technicznych zjazdów. W legendzie wydzielono “nawierzchnię zjazdu z kostki” i “nawierzchnię zjazdu przez chodnik”. Czy należy przez to rozumieć, że będzie na zjazdach zachowana ciągłość nawierzchni i niweleta chodników? Jeżeli tak to super. Warto jeszcze tylko uwzględnić odstąpienie od wykonywania krawężników w poprzek chodnika – skoro zjazd jest wyniesiony to po co krawężnik?

    4. Kamil Bieniek pisze:

      Projekt jest niezgodny z wiedzą i dobrymi praktykami projektowania infrastruktury pieszo-rowerowej, nie mówiąc już o Standardach infrastruktury pieszej oraz Standardach infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa, o których nie ma ani słowa w opisie technicznym. Obecnie proponowana infrastruktura będzie niefunkcjonalna i pogarszająca bezpieczeństwo ze względu na mnogość konfliktów rowerzystów z pieszymi oraz rowerzystów z pojazdami na zjazdach. Projekt nie przewiduje nawet, jak rowerzysta miałby wjechać na ten CPR. Projekt wymaga zmiany.

      1. Czy wydzielona infrastruktura rowerowa jest w ogóle tam potrzebna? Jest to ulica o niewielkim natężeniu ruchu (co nawet wskazywane jest w opisie). W takim przypadku lepiej jest prowadzić ruch rowerowy po jezdni i zrezygnować z wydzielonego CPR, o co wnoszę.

      2. Czy przystanek autobusowy na łuku to dobry pomysł? Autobus będzie mieć problem z dojazdem do krawężnika. Wnoszę o rozważenie przesunięcia przystanku w stronę ul. Lubockiej.

      3. Chodnik od strony wschodniej (tj. od strony szkoły), na odcinku między ul. Lubocką (km 0+000) a ul. Marglową (km 0+150):
      – odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (chociażby o szerokości 0,50-1,00m);
      – powinien mieć szerokość 2,50m – taka szerokość zapewnia swobodne minięcie się trzech pieszych. Ten odcinek chodnika będzie najbardziej uczęszczany ze względu na dojście do szkoły.

      4. Chodnik od strony wschodniej, na wysokości posesji o adresie ul. Marglowa 1a (działka 436/14, km 0+155 do 0+200) można lokalnie zawęzić lub zrezygnować z zieleńca w celu zmniejszenia zajętości sąsiedniej działki.

      5. Chodnik od strony wschodniej, na odcinku od końca zabudowań (km 0+200) do końca zakresu:
      – odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (najlepiej zakładający zasadzenie drzew);
      – powinien mieć szerokość 2,00m (~dwa rowery) lub 2,50 (trzech pieszych) w zależności od oceny zasadności ponoszonych kosztów przez Zamawiającego.

      6. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na wszystkich zjazdach oraz skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami dojazdowymi.

      7. Zachować istniejące drzewa w okolicy skrzyżowania z ul. Lubocką (można to osiągnąć odsuwając chodnik od jezdni, zgodnie z pkt. 3).

      8. Na zdjęciach StreetView z 2021r. oraz na zdjęciach satelitarnych z Geoportalu z 2022r. widoczne jest drzewo na wysokości km 0+040, którego nie ma na planie sytuacyjnym (patrz: grafiki). Proszę o zweryfikowanie w terenie, czy to drzewo zostało wycięte, czy może nadal tam jest, tylko nie zostało zaznaczone na planie. Jeśli tak, to proszę o rozważenie zachowania tego drzewa. Podobnie z drzewem w km km 0+200 na sąsiedniej działce.

      Podkład mapowy może być nieaktualny, gdyż np. w km 0+175 zaznaczone jest drzewo, którego już w rzeczywistości nie ma.

      Ze względu na zakres zmian projekt należy ponownie przedłożyć do audytu.

      • Kamil Bieniek pisze:

        Poprawiona jedna z grafik (brakowało linii odniesienia do opisanych drzew)

    5. adam pisze:

      Dodać przystanek MPK Lubocza Szkoła 3
      przystanek MPK Lubocza Szkoła 4 bliżej skrzyżowania i reszty przyst. MPK
      Dać podwójne wiaty MPK
      Rozdzielić osobno CP i DDR i DDR po 2 stronach jezdni

    6. Michał pisze:

      Zachować powierzchnię asfaltową CPR także na wjeździe do posesji. To wjeżdżający na posesję mają obowiązek ustępować poruszającym się CPR, a nie na odwrót a zupełnie co innego sugeruje takie zastosowanie nawierzchni.
      Po co jest projektowana jakakolwiek nawierzchnia z kostki brukowej obok CPR? Co pozytywnego przyniesie zastosowanie takiej nawierzchni? Możliwość parkowania?