UWAGI DO DOKUMENTACJI PO POPRAWKACH Z DNIA 21.09.2023:
——————————————————————————————–
1. Na północno-wschodnim odcinku ulicy, który idzie przez puste pola – odsunąć chodnik od jezdni i wyprostować jego przebieg.
2. Przy skrzyżowaniu z ul. Lubocką, od strony szkoły: wyprostować szykanę chodnika (patrz: grafika).
3. Na wszystkich zjazdach zachować również i nawierzchnię chodnika.
Poprawiony projekt wygląda już dużo lepiej – proszę tylko o uporządkowanie przez Projektanta oznaczeń na planie i rozwiązań technicznych zjazdów. W legendzie wydzielono “nawierzchnię zjazdu z kostki” i “nawierzchnię zjazdu przez chodnik”. Czy należy przez to rozumieć, że będzie na zjazdach zachowana ciągłość nawierzchni i niweleta chodników? Jeżeli tak to super. Warto jeszcze tylko uwzględnić odstąpienie od wykonywania krawężników w poprzek chodnika – skoro zjazd jest wyniesiony to po co krawężnik?
Projekt jest niezgodny z wiedzą i dobrymi praktykami projektowania infrastruktury pieszo-rowerowej, nie mówiąc już o Standardach infrastruktury pieszej oraz Standardach infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa, o których nie ma ani słowa w opisie technicznym. Obecnie proponowana infrastruktura będzie niefunkcjonalna i pogarszająca bezpieczeństwo ze względu na mnogość konfliktów rowerzystów z pieszymi oraz rowerzystów z pojazdami na zjazdach. Projekt nie przewiduje nawet, jak rowerzysta miałby wjechać na ten CPR. Projekt wymaga zmiany.
1. Czy wydzielona infrastruktura rowerowa jest w ogóle tam potrzebna? Jest to ulica o niewielkim natężeniu ruchu (co nawet wskazywane jest w opisie). W takim przypadku lepiej jest prowadzić ruch rowerowy po jezdni i zrezygnować z wydzielonego CPR, o co wnoszę.
2. Czy przystanek autobusowy na łuku to dobry pomysł? Autobus będzie mieć problem z dojazdem do krawężnika. Wnoszę o rozważenie przesunięcia przystanku w stronę ul. Lubockiej.
3. Chodnik od strony wschodniej (tj. od strony szkoły), na odcinku między ul. Lubocką (km 0+000) a ul. Marglową (km 0+150):
– odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (chociażby o szerokości 0,50-1,00m);
– powinien mieć szerokość 2,50m – taka szerokość zapewnia swobodne minięcie się trzech pieszych. Ten odcinek chodnika będzie najbardziej uczęszczany ze względu na dojście do szkoły.
4. Chodnik od strony wschodniej, na wysokości posesji o adresie ul. Marglowa 1a (działka 436/14, km 0+155 do 0+200) można lokalnie zawęzić lub zrezygnować z zieleńca w celu zmniejszenia zajętości sąsiedniej działki.
5. Chodnik od strony wschodniej, na odcinku od końca zabudowań (km 0+200) do końca zakresu:
– odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (najlepiej zakładający zasadzenie drzew);
– powinien mieć szerokość 2,00m (~dwa rowery) lub 2,50 (trzech pieszych) w zależności od oceny zasadności ponoszonych kosztów przez Zamawiającego.
6. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na wszystkich zjazdach oraz skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami dojazdowymi.
7. Zachować istniejące drzewa w okolicy skrzyżowania z ul. Lubocką (można to osiągnąć odsuwając chodnik od jezdni, zgodnie z pkt. 3).
8. Na zdjęciach StreetView z 2021r. oraz na zdjęciach satelitarnych z Geoportalu z 2022r. widoczne jest drzewo na wysokości km 0+040, którego nie ma na planie sytuacyjnym (patrz: grafiki). Proszę o zweryfikowanie w terenie, czy to drzewo zostało wycięte, czy może nadal tam jest, tylko nie zostało zaznaczone na planie. Jeśli tak, to proszę o rozważenie zachowania tego drzewa. Podobnie z drzewem w km km 0+200 na sąsiedniej działce.
Podkład mapowy może być nieaktualny, gdyż np. w km 0+175 zaznaczone jest drzewo, którego już w rzeczywistości nie ma.
Ze względu na zakres zmian projekt należy ponownie przedłożyć do audytu.
Dodać przystanek MPK Lubocza Szkoła 3
przystanek MPK Lubocza Szkoła 4 bliżej skrzyżowania i reszty przyst. MPK
Dać podwójne wiaty MPK
Rozdzielić osobno CP i DDR i DDR po 2 stronach jezdni
Zachować powierzchnię asfaltową CPR także na wjeździe do posesji. To wjeżdżający na posesję mają obowiązek ustępować poruszającym się CPR, a nie na odwrót a zupełnie co innego sugeruje takie zastosowanie nawierzchni.
Po co jest projektowana jakakolwiek nawierzchnia z kostki brukowej obok CPR? Co pozytywnego przyniesie zastosowanie takiej nawierzchni? Możliwość parkowania?
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
UWAGI DO DOKUMENTACJI PO POPRAWKACH Z DNIA 21.09.2023:
——————————————————————————————–
1. Na północno-wschodnim odcinku ulicy, który idzie przez puste pola – odsunąć chodnik od jezdni i wyprostować jego przebieg.
2. Przy skrzyżowaniu z ul. Lubocką, od strony szkoły: wyprostować szykanę chodnika (patrz: grafika).
3. Na wszystkich zjazdach zachować również i nawierzchnię chodnika.
nadal brak przystanku MPK obustronnego przy skrzyżowaniu
Poprawiony projekt wygląda już dużo lepiej – proszę tylko o uporządkowanie przez Projektanta oznaczeń na planie i rozwiązań technicznych zjazdów. W legendzie wydzielono “nawierzchnię zjazdu z kostki” i “nawierzchnię zjazdu przez chodnik”. Czy należy przez to rozumieć, że będzie na zjazdach zachowana ciągłość nawierzchni i niweleta chodników? Jeżeli tak to super. Warto jeszcze tylko uwzględnić odstąpienie od wykonywania krawężników w poprzek chodnika – skoro zjazd jest wyniesiony to po co krawężnik?
Projekt jest niezgodny z wiedzą i dobrymi praktykami projektowania infrastruktury pieszo-rowerowej, nie mówiąc już o Standardach infrastruktury pieszej oraz Standardach infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa, o których nie ma ani słowa w opisie technicznym. Obecnie proponowana infrastruktura będzie niefunkcjonalna i pogarszająca bezpieczeństwo ze względu na mnogość konfliktów rowerzystów z pieszymi oraz rowerzystów z pojazdami na zjazdach. Projekt nie przewiduje nawet, jak rowerzysta miałby wjechać na ten CPR. Projekt wymaga zmiany.
1. Czy wydzielona infrastruktura rowerowa jest w ogóle tam potrzebna? Jest to ulica o niewielkim natężeniu ruchu (co nawet wskazywane jest w opisie). W takim przypadku lepiej jest prowadzić ruch rowerowy po jezdni i zrezygnować z wydzielonego CPR, o co wnoszę.
2. Czy przystanek autobusowy na łuku to dobry pomysł? Autobus będzie mieć problem z dojazdem do krawężnika. Wnoszę o rozważenie przesunięcia przystanku w stronę ul. Lubockiej.
3. Chodnik od strony wschodniej (tj. od strony szkoły), na odcinku między ul. Lubocką (km 0+000) a ul. Marglową (km 0+150):
– odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (chociażby o szerokości 0,50-1,00m);
– powinien mieć szerokość 2,50m – taka szerokość zapewnia swobodne minięcie się trzech pieszych. Ten odcinek chodnika będzie najbardziej uczęszczany ze względu na dojście do szkoły.
4. Chodnik od strony wschodniej, na wysokości posesji o adresie ul. Marglowa 1a (działka 436/14, km 0+155 do 0+200) można lokalnie zawęzić lub zrezygnować z zieleńca w celu zmniejszenia zajętości sąsiedniej działki.
5. Chodnik od strony wschodniej, na odcinku od końca zabudowań (km 0+200) do końca zakresu:
– odsunąć od jezdni tworząc zieleniec (najlepiej zakładający zasadzenie drzew);
– powinien mieć szerokość 2,00m (~dwa rowery) lub 2,50 (trzech pieszych) w zależności od oceny zasadności ponoszonych kosztów przez Zamawiającego.
6. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na wszystkich zjazdach oraz skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami dojazdowymi.
7. Zachować istniejące drzewa w okolicy skrzyżowania z ul. Lubocką (można to osiągnąć odsuwając chodnik od jezdni, zgodnie z pkt. 3).
8. Na zdjęciach StreetView z 2021r. oraz na zdjęciach satelitarnych z Geoportalu z 2022r. widoczne jest drzewo na wysokości km 0+040, którego nie ma na planie sytuacyjnym (patrz: grafiki). Proszę o zweryfikowanie w terenie, czy to drzewo zostało wycięte, czy może nadal tam jest, tylko nie zostało zaznaczone na planie. Jeśli tak, to proszę o rozważenie zachowania tego drzewa. Podobnie z drzewem w km km 0+200 na sąsiedniej działce.
Podkład mapowy może być nieaktualny, gdyż np. w km 0+175 zaznaczone jest drzewo, którego już w rzeczywistości nie ma.
Ze względu na zakres zmian projekt należy ponownie przedłożyć do audytu.
Poprawiona jedna z grafik (brakowało linii odniesienia do opisanych drzew)
Dodać przystanek MPK Lubocza Szkoła 3
przystanek MPK Lubocza Szkoła 4 bliżej skrzyżowania i reszty przyst. MPK
Dać podwójne wiaty MPK
Rozdzielić osobno CP i DDR i DDR po 2 stronach jezdni
Zachować powierzchnię asfaltową CPR także na wjeździe do posesji. To wjeżdżający na posesję mają obowiązek ustępować poruszającym się CPR, a nie na odwrót a zupełnie co innego sugeruje takie zastosowanie nawierzchni.
Po co jest projektowana jakakolwiek nawierzchnia z kostki brukowej obok CPR? Co pozytywnego przyniesie zastosowanie takiej nawierzchni? Możliwość parkowania?