Rozbudowa ul. Słońskiego oraz ul. Ćwikłowej - ZTP Kraków

  • Audyty zamknięte

    Rozbudowa ul. Słońskiego oraz ul. Ćwikłowej

    Opublikowano: 16.12.2021 09:24

    Opinia Audytu:

    Pobierz (DOCX, 45KB)

    Plany sytuacyjne zamienne w związku ze zmianami rozwiązań wysokościowych:

    Ćwikłowa_Plan sytuacyjny_A
    Słońskiego_Plan sytuacyjny_A

    Plan sytuacyjny:

    Ćwikłowa_Plan sytuacyjny
    Słońskiego_Plan sytuacyjny

    Przekroje typowe:

    Przekrój A-A
    Przekrój B-B

    Opis techniczny:

    Słońskiego_Opis

    5 odpowiedzi na “Rozbudowa ul. Słońskiego oraz ul. Ćwikłowej”

    1. Piotr Rząsa pisze:

      1. Inwestycja powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, żeby zapewniać bezpieczeństwo dla bardzo dużej liczby pieszych, którzy będą z niej korzystać – ludzi idących do kościoła, do szkoły i na spacery w stronę terenów zielonych. Dodatkowo poruszać się tam będzie spora liczba dzieci na rowerach w stronę szkoły i boiska (już tak było, kiedy było nieformalne połączenie gruntową ścieżką, która obecnie jest zamknięta). Przy tej szerokości ulicy kierowcy “spieszący się” odwieźć dziecko rano do szkoły czy jakkolwiek inaczej mogą powodować niebezpieczeństwo – zwłaszcza w pobliżu skrzyżowania z ul. Bażanki, gdzie kończy się chodnik.
      Z tego powodu wnioskuję o uwzględnienie w projekcie elementów uspokojenia ruchu – najlepiej wyniesione skrzyżowanie z ul. Bażanki i ul. Ćwikłową, które nie pozwolą na rozwijanie zbyt dużej prędkości i uspokoi ruch w kluczowych miejscach.
      2. Niezależnie od powyższego należy rozważyć czy proponowana szerokość ulicy jest niezbędna – obie ulice które łączy ul. Słońskiego są raczej węższe (ul. Skalica i ul. Ćwikłowa) i pewnie z czasem po rozbudowie układu drogowego powinny stać się jednokierunkowe na większych fragmentach niż obecnie. Pytanie czy w takim razie ul Słońskiego też nie powinna być projektowana jako jednokierunkowa
      3. Na terenie planowanej inwestycji są duże zmiany wysokości terenu. W części miejsc zaplanowano mury oporowe. Proponuję ograniczenie ich do niezbędnego minimum i wykonanie naturalnych skarp.

    2. Jakub Puchacz pisze:

      1. Jeśli planowana rozbudowa ulic ma dojść do skutku to proszę o wprowadzenie środków uspokojenia ruchu, a w szczególności zaprojektowanie wyniesionych tarcz wszystkich skrzyżowań. Jest to szczególnie istotne tam, gdzie chodnik nagle się urywa (notabene miejsce na poszerzenie jezdni się znalazło).
      2. Jak już jest budowany chodnik (w ramach rozbudowy ulicy) to czemu tylko z jednej strony?

    3. Wojciech Cyprys pisze:

      Projektowana ulica Słońskiego na odcinku od ul. Bażanki do Ćwikłowej jest zdecydowanie przewymiarowana i nie odpowiada na potrzeby lokalnej społeczności. Według stanu istniejącego ul. Słońskiego posiada jezdnię o szerokość 3,4m i brak chodnika. Nie ma możliwości poszerzenia obecnego fragmentu ulicy w przyszłości z uwagi na zwartą zabudowę. Nie ma zatem logicznego uzasadnienia dla budowy dwukrotnie szerszej drugiej części ulicy – z jezdnią o szerokości 5m i chodnikiem o szerokości 2m (+ pobocze 0,75m). Ponadto nagłe zwężenie w połowie ulicy będzie stanowiło zagrożenie dla pieszych poruszających się od ul. Ćwikłowej w kierunku ul. Skalica. Piesi będą zmuszeni zejść z kończącego się chodnika na jezdnię, która dodatkowo będzie zwężała się również dla samochodów (z 5m do 3,4m).

      W projekcie brakuje także ścieżki rowerowej lub pasa pieszo-rowerowego, co z uwagi na dużą część dzieci dojeżdżających do szkoły rowerem / hulajnogą, jest rażącym pominięciem lokalnych potrzeb w zaproponowanym projekcie.

      Ulica Słońskiego powinna zostać zaprojektowana przede wszystkim pod kątem ruchu pieszo-rowerowego, dając dostęp mieszkańcom do szkoły, kościoła, boiska, itp., a w drugiej kolejności pod kątem uspokojonego ruchu samochodowego. Idealnym rozwiązaniem mogłaby być strefa zamieszkania na całym odcinku ul. Słońskiego i Ćwikłowej, dająca pierwszeństwo pieszym i rowerzystom, a jednocześnie dopuszczająca ruch samochodowy.

    4. Maciej Konopiński pisze:

      Moim zdaniem projekt jest przeskalowany jak na panujące tam warunki. Ulica Ćwikłowa w pobliżu szkoły jest wąską jednokierunkową drogą i tworzenie dwóch pasów ruchu na tym fragmencie w zasadzie nie wiadomo czemu miałoby służyć . Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie jednokierunkowego ruchu od Tynieckiej w stronę Skalicy lub zmiana kierunku na od Skalicy do Tynieckiej (takie rozwiązanie uniemożliwiłoby używanie w przyszłości wykorzystanie ul. Ćwikłowej z dalszym przejazdem przez ul. Na Leszczu i łącznik Sodowa-Norymberska jako alternatywy do omijania korka na skrzyżowaniu Tynieckiej i Norymberskiej). W miejscu planowanego drugiego pasa powinna powstać dwukierunkowa ścieżka rowerowa 1,5m co pozwoliłoby zwęzić drogę, a umożliwiłoby dzieciom uczącym się w szkole bezpieczny dojazd. W okresie od wiosny do jesieni do szkoły przyjeżdża kilkadziesiąt dzieci na rowerach. Ustanowienie tam ścieżki rowerowej prawdopodobnie zwiększyłoby tę liczbę. Innym rozwiązaniem byłoby zrobienie ciągu pieszo-rowerowego, co dodatkowo pozwoliłoby zmniejszyć skalę inwestycji. O wykorzystaniu kostki behaton to aż szkoda słów. Jest to ekonomiczne rozwiązanie ale na prawdę nie stać nas na nic bardziej estetycznego???

    5. Patrycja pisze:

      Mam takie pytanie, co to jest za droga zaznaczona na różowo? Przecież to nie jest przedłużenie ulicy Słońskiego.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.