W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać
zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Więcej informacji
Uwaga “zerowa”:
0. Czy aby na pewno budowa skrzyżowania w tym miejscu jest konieczna? Z tego “kwartału” jest możliwy wyjazd poprzez skrzyżowanie za przystankiem “Cmentarz Podgórski” 250m dalej, lub poprzez względnie nową ul. Prokocimską i Dworcową. Z rozmów z osobami związanymi z tym miejscem (w tym radnymi dzielnicowymi) wydaje się, że bardziej przydatne by było skrzyżowanie i przejście na wysokości ul. Jerozolimskiej.
Uwagi do samego projektu:
1. Jeśli już decydujemy się na budowę nowego skrzyżowania na ul. Wielickiej, to konieczne jest również zaprojektowanie przejścia dla pieszych oraz przejazd dla rowerów przez ul. Wielicką. Niedopuszczalne jest robić nowy osygnalizowany wyjazd i jednocześnie pomijać pieszych (i rowerzystów).
2. Rozważyć włączenie do nowego skrzyżowania również ul. Ludową po drugiej (tj. zachodniej) stronie ul. Wielickiej.
3. Na nowoprojektowanej bocznej ulicy zwęzić jezdnię do 5-6m (7,00m nie jest uzasadniona tamże), chodniki poszerzyć do 2,50m (szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trzech pieszych), chyba że oznaczałoby to konieczność wycinki drzew.
4. Zachować istniejące drzewa w maksymalnej możliwej liczbie, zwłaszcza od strony bloków mieszkalnych. Są do dość stare i dorodne okazy, które warto zachować i stanowią zieleń izolacyjną dla tychże bloków (patrz: grafika).
5. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.
Ze względu na istotną zmianę w postaci konieczności dodania przejścia i przejazdu przez ul. Wielicką, projekt powinien zostać ponownie wyłożony do audytu.
1. Czy przewidziane jest uniemożliwienie parkowania na chodnikach oraz zieleńcach? Pobliski UMK jest sporym generatorem ruchu, zaś jego parking nierzadko jest zajęty w całości. Proszę zatem o zastosowanie elementów infrastruktury uniemożliwiających parkowanie na chodnikach oraz zieleńcach.
2. Proszę o zachowanie ciągłości i niwelety chodnika na wyjeździe z drogi przed budynkiem UMK w ul. Ludową.
3. Proszę o wyznaczenie przejścia dla pieszych oraz przejazdu dla rowerów w poprzek ul. Wielickiej w obrębie planowanego skrzyżowania.
4. Czy na projektowanym odc. ul Ludowej konieczne są pasy ruchu o szerokości 3,5 m? Wg obowiązującego MPZP jest to droga publiczna klasy dojazdowej więc nie ma uzasadnienia stosowania tak szerokich pasów ruchu.
1. Należy uwzględnić kontraruch rowerowy na jednokierunkowym odcinku przebudowywanej drogi w celu umożliwienia ruchu rowerowego z CPR wzdłuż ul. Wielickiej w kierunku wschodnim w stronę ul. Prokocimskiej.
2. Należy wyznaczyć miejsca postojowe na jezdni lub wyznaczyć zatokę postojową przy jednoczesnym zawężeniu szerokości jezdni do minimalnych wartości.
3. Należy wyznaczyć przejście dla pieszych na skrzyżowaniu po jego wschodniej stronie. Rozważyć możliwość wyznaczenie także po stronie zachodniej.
4. Rozważyć umożliwienie wyjazdu z osiedla mieszkaniowego także w kierunku wschodnim rozważając 2 warianty. Poprzez wjazd sąsiedniego osiedla w wyniku likwidacji wygrodzenia na drodze wewnętrznej lub poprzez zmianę odcinka między wyjazdem z osiedla a skrzyżowaniem na dwukierunkowy.
Popieram zmianę odcinka między wyjazdem z osiedla a nowym skrzyżowaniem z Ludowej na dwukierunkowy.
1. Wnioskuję o umożliwienie przejazdu rowerów przez nowe skrzyżowanie w poprzek ul. Wielickiej, przez dodanie 4 wlotu skrzyżowania jako wjazd na ciąg pieszo-rowerowy po wschodniej stronie ul. Wielickiej.
2. Wnioskuję o wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ul, Wielicką na nowym skrzyżowaniu. Brak możliwości przejścia przez jezdnię jest skrajnie niekorzystnym rozwiązaniem dla pieszych. Mieszkańcy bloków wzdłuż ul. Wielickiej nie będą mieć możliwości przekroczenia jezdni pieszo.
Dodać DDR, CP, PDP PDR, sygnalizację na ludowej 2 wjazd, organizację ruchu
dodać do skrzyżowania 2 wjazd z ludowej
skrzyżowanie z Wielicką i 2. wjazdem z Ludowej dać w formie ronda
nie zwężać drogi z Prokocimską
usunąć zwężenie jezdni
złagodzić łuki wjazdu z Ludowej