Wielowariantowa koncepcja rozbudowy ul. Gaik - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Wielowariantowa koncepcja rozbudowy ul. Gaik

    Opublikowano: 25.02.2022 10:57

    Opinia Audytu:

    Pobierz (DOCX, 49KB)

     

    Plany sytuacyjne:

    GA_K_DR_01.1 - Sytuacja - cz.1
    GA_K_DR_01.2 - Sytuacja - cz.2
    GA_K_DR_01.3 - Sytuacja - cz.3
    GA_K_DR_01.4 - Sytuacja - cz.4
    GA_K_DR_01.4a - Sytuacja (skrzyż. Gaik - Łokietka)

    Przekroje typowe:

    GA_K_DR_02.1 - Przekroje typowe

    Opis techniczny:

    GA_K_DR_01.0 - Opis techniczny

    2 odpowiedzi na “Wielowariantowa koncepcja rozbudowy ul. Gaik”

    1. Maciej pisze:

      1. Według nazwy projektu koncepcja przebudowy ul. Gaik miała być wielowariantowa. Do oceny przedstawiono tylko jeden wariant (poza skrzyżowaniem z ul. Łokietka). Co z pozostałymi? Jakie inne warianty przygotował Wykonawca? Może zasadnym byłoby przeanalizowanie wszystkich rozwiązań w ramach audytu lub też opisanie w dokumentacji dlaczego przedstawia się jeden wariant?
      2. Droga serwisowa wzdłuż ul. Jasnogórskiej stanowi obecnie ciąg pieszo-rowerowy, więc należy przeanalizować zasadność budowy włączenia drogi serwisowej w jezdnię nowego przebiegu ul. Gaik. Może wystarczy tylko wpiąć “drogę serwisową” w układ dróg rowerowych i chodników przy nowym rondzie?
      3. Proszę zaprojektować geometrię dróg rowerowych i chodników po obwiedni ronda, bez zbędnego odginania ciągów pieszych i rowerowych.
      4. Włączenie ruchu rowerowego w ul. Ojcowską należy zrealizować tak jak dla wlotu ul. Gaik – jako jednokierunkowe drogi rowerowe. Proponowane rozwiązanie będzie tworzyć niebezpieczny i kolizyjny punkt dla rowerzystów na końcu drogi rowerowej i łuku drogi.
      5. Czy starodroże ul. Gaik będzie jeszcze pełnić jakąś funkcję? Wzdłuż starego przebiegu nie widać nigdzie zjazdów publicznych/indywidualnych. Skoro nie będzie zjazdów to należy istniejacy fragment drogi zlikwidować a teren zazielenić.
      6. Proszę o analizę możliwości budowy infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Gaik na odcinku od Ojcowskiej do pętli w km ok. 0+550. Na tym fragmencie nie ma wielu zabudowań wzdłuż jezdni, więc zasadnym byłoby wykonanie drogi rowerowej lub pasów rowerowych wzdłuż ul. Gaik. Wzdłuż dalszego odcinka ul. Gaik należy na etapie organizacji ruchu zaplanować urządzenia BRD zapewniające bezpieczeństwo ruchu rowerowego (np. progi wyspowe lub szykany).
      7. Wariant skrzyżowania ul. Gaik i Łokietka z wydzielonym lewoskrętem z Łokietka w ul. Gaik będzie niebezpieczny dla pieszych (przejście przez 3 pasy ruchu). Należy w projekcie przewidzieć sygnalizację świetlną lub skorygować projekt.

    2. Marcin Obara pisze:

      1. Bardzo dobrym pomysłem jest przesunięcie wlotów ul. Gaik i Ojcowskiej w jeden punkt ul. Jasnogórskiej i zorganizowanie tam ronda. Natomiast kompletnie niezrozumiałe jest prowadzenie drogi serwisowej jako osobnej od DDR w tym miejscu. Obecnie po stronie wschodniej ul. Jasnogórskiej jest prowadzona DDR/CPR, miejscami po drogach serwisowych. W stanie istniejącym taka sytuacja ma miejsce właśnie między wlotami ulic Ojcowskiej i Gaik. Jest to też bardzo problematyczne miejsce, bo droga serwisowa jest tam szeroko wykorzystywana przez kierowców, więc rowerzyści poruszają się na tym odcinku teoretycznie bezpiecznej infrastruktury pomiędzy dużą liczbą samochodów. Zmiana układu drogowego na proponowany spowoduje (to zdecydowany plus!), że samochody nie będą korzystały z drogi serwisowej. W związku z tym prowadzenie jej obok DDR jest pozbawione sensu.
      2. Czy na rondzie na ul. Jasnogórskiej przewiduje się sygnalizację świetlną? Przejście dla pieszych (i przejazd rowerowy) przez dwa i więcej pasów ruchu to klasyka rozwiązań niebezpiecznych dla pieszych. Stosowanie sygnalizacji świetlnej na tego typu przejściach jest jednoznacznie nakazane przez instrukcję WR-D-41-3 – rozdział 10.1 – z szczególnym uwzględnieniem sekcji (2) i (5).
      3. Bardzo przydałoby się rondo na skrzyżowaniu ul. Gaik i Łokietka – jest tam bardzo ciasno i może być to trudne w realizacji ale na pewno bardzo poprawiłoby to bezpieczeństwo w tym miejscu.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Maksymalny rozmiar wszystkich plików łącznie to: 5 MB. Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Linki do YouTube, Facebook, Twitter i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here