W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać
zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Więcej informacji
Uwaga ogólna:
Czy proponowana budowa chodnika jest wspólna z koncepcją budowy Trasy Pychowickiej? Tam również można znaleźć przedstawiony powyżej odcinek jednak z zupełnie innym wyglądem:
https://ztp.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/01/465_syt_drogi_poprzeczne_2_2_1.pdf
Czy inwestor czyli m. Kraków jest w stanie skoordynować te 2 inwestycje?
Uwagi do projektu:
1. Proszę o zaprojektowanie chodnika o jednej szerokości – obecnie waha się ona od 1,5 do 2,6 m.
Czy projektowane latarnie są umieszone na chodniku? Jeśli tak to dodatkowo zawężą one jego szerokość użytkową.
2. Załączone przekroje nie pokazują miejsc ‘charakterystycznych’, tj. zawężonego chodnika, zjazdów indywidualnych czy projektowanego przejścia dla pieszych – proszę o uzupełnienie dokumentacji.
3. Obydwa przekroje pokazują, że projektowany chodnik będzie ciut poniżej niwelety jezdni oddzielony od niej poboczem oraz korytkiem muldowym. Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne dla pieszych? Może warto rozważyć poszerzenie chodnika do samej jezdni z zastosowaniem krawężnika (ad. pkt 1)?
4. Proszę o zachowanie ciągłości i niwelety chodnika na zjazdach indywidualnych.
Zmienić nawierzchnię chodnika z kostki Behaton na płyty betonowe 50×50 lub choćby kostkę Holland. Zmienić barwę nawierzchni zjazdów z czerwonej na neutralną. Wypadków od tego nie przybędzie. Naprawdę, skończcie już robić z Krakowa Kaliningrad. Myśl i estetyka azjatycka, postsowiecka. Czy drobne zmiany podejścia do ładu na wzór zachodni tak wiele kosztują?