Budowa kładki nad potokiem Rzewny wraz z budową ciągu dla pieszych
Budowa kładki nad potokiem Rzewny wraz z budową ciągu dla pieszych od ul. Żywieckiej Bocznej do przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I
Opinia Audytu:
Plan sytuacyjny:
K.01Profile podłużne:
K.02aK.02b
Przekroje i detale:
K.03K.04
Plan orientacyjny:
K.00Opis techniczny:
4. Opis techniczny PAB - Borek Fałęcki_Park SolvayProjekt konstrukcyjny kładki:
KB-01KB-02
KB-03
4. Opis techniczny PAB audyt kładka
1. Proszę o rozważenie poszerzenia ciągu do szerokości umożliwiającej prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego, lub chociaż poszerzenie samej kładki, żeby w przyszłości można było dostosować sam ciąg relatywnie niewielkim kosztem.
2. Pomost z blachy – nawet ryflowanej – jest rozwiązaniem bardzo niekorzystnym dla użytkowników ze względu na potencjalną śliskość zimą. Jest to szczególnie istotne w przypadku projektowanej kładki, bo z projektu nie wynika, żeby miała jakikolwiek spadek podłużny albo poprzeczny. Sugeruję zastąpienie blachy dyliną drewnianą lub deskami kompozytowymi. Warto tu jako przykład wskazać kładkę przez Białuchę między ul. Jazową a Narutowicza na Prądniku Białym – kładka o bardzo podobnych wymiarach – gdzie w czasie remontu w 2017 roku zamieniono nawierzchnię z ażurowych krat stalowych (i tak lepszych od blachy jeżeli chodzi o śliskość ze względu na większą chropowatość, zdecydowanie lepsze odprowadzanie wody i mniejsze możliwości osadzanie się gołoledzi) na pomost drewniany – właśnie z powodu zgłaszanych przez mieszkańców problemów ze śliskością.