Budowa kładki nad potokiem Rzewny wraz z budową ciągu dla pieszych - ZTP Kraków

  • Audyty otwarte

    Budowa kładki nad potokiem Rzewny wraz z budową ciągu dla pieszych

    Opublikowano: 3.11.2021 11:37

    Budowa kładki nad potokiem Rzewny wraz z budową ciągu dla pieszych od ul. Żywieckiej Bocznej do przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I

    Plan sytuacyjny:

    K.01

    Profile podłużne:

    K.02a
    K.02b

    Przekroje i detale:

    K.03
    K.04

    Plan orientacyjny:

    K.00

    Opis techniczny:

    4. Opis techniczny PAB - Borek Fałęcki_Park Solvay

    Projekt konstrukcyjny kładki:

    KB-01
    KB-02
    KB-03
    4. Opis techniczny PAB audyt kładka

    Jedna odpowiedź do “Budowa kładki nad potokiem Rzewny wraz z budową ciągu dla pieszych”

    1. Marcin Obara pisze:

      1. Proszę o rozważenie poszerzenia ciągu do szerokości umożliwiającej prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego, lub chociaż poszerzenie samej kładki, żeby w przyszłości można było dostosować sam ciąg relatywnie niewielkim kosztem.
      2. Pomost z blachy – nawet ryflowanej – jest rozwiązaniem bardzo niekorzystnym dla użytkowników ze względu na potencjalną śliskość zimą. Jest to szczególnie istotne w przypadku projektowanej kładki, bo z projektu nie wynika, żeby miała jakikolwiek spadek podłużny albo poprzeczny. Sugeruję zastąpienie blachy dyliną drewnianą lub deskami kompozytowymi. Warto tu jako przykład wskazać kładkę przez Białuchę między ul. Jazową a Narutowicza na Prądniku Białym – kładka o bardzo podobnych wymiarach – gdzie w czasie remontu w 2017 roku zamieniono nawierzchnię z ażurowych krat stalowych (i tak lepszych od blachy jeżeli chodzi o śliskość ze względu na większą chropowatość, zdecydowanie lepsze odprowadzanie wody i mniejsze możliwości osadzanie się gołoledzi) na pomost drewniany – właśnie z powodu zgłaszanych przez mieszkańców problemów ze śliskością.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *