1. Proszę o zachowanie ciągłości nawierzchni i niwelety DDR na zjazdach i przejazdach — w poprzek ruchu rowerowego nie należy projektować krawężników ani obrzeży, nawet obniżonych do h=0cm. Długotrwały komfort zapewniają tylko przejazdy i zjazdy wykonane ‘na gładko’.
2. Na etapie projektu organizacji ruchu, proszę o zaprojektowanie w ciągu wszystkich DDR linii segregacyjnej, oddzielającej rowerzystów jadących w przeciwnych kierunkach.
1. W związku z budową ronda, które ograniczy przepustowość dla ruchu tranzytowego na ul. Kobierzyńskiej należy dokładnie przeanalizować zasadność utrzymania czterech pasów ruchu na ul. Kobierzyńskiej. Proszę o rozważenie wykonania DDR i chodnika w miejscu jednego z pasów ruchu ograniczając tym samym wejście w teren zielony po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej.
2. Nowoprojektowane rondo zapewni uspokojenie ruchu na ul. Kobierzyńskiej, dlatego proszę o nieodginanie zbędnie DDR i chodnika w miejscu rezerwy pod zjazd z ul. Kobierzyńskiej po jej północnej stronie.
3. Niezbędnym jest zapewnienie możliwości wjazdu rowerzystów poruszających się wzdłuż ul. Kobierzyńskiej na nowoprojektowaną DDR po północnej stronie. Proszę o wykonanie wjazdu na DDR w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Kapelanka. Dodatkowo warto wyznaczyć na wschodnim wlocie ul. Kobierzyńskiej na to skrzyżowanie śluzę rowerową pozwalającą na skręt z trasy rowerowej numer 5 w nowoprojektowaną DDR po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej.
4. W ramach przebudowy proszę o likwidację wyspy w południowo-zachodnim narożniku skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Kapelanka zgodnie z rozdziałem 7.4 „Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa”.
5. Stwarzanie dodatkowych punktów kolizji poprzez naprzemienne przeplatanie chodnika i DDR biegnących na około ronda nie powinno mieć miejsca. Proszę o konsekwentne zaprojektowanie DDR po wewnętrznej stronie i chodnika po zewnętrznej stronie korygując odpowiednio kształt całego ronda dla zachowania odpowiednich promieni łuków na DDR.
6. Proszę o zaprojektowanie na północnym wlocie ronda przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów tak jak na pozostałych wlotach lub wykonanie ich z zachowaniem nawierzchni i niwelety chodnika i DDR.
7. Stara DDR po południowej stronie ul. Kobierzyńskiej ma nawierzchnię z kostki nie spełniającą żadnych standardów. Proszę o rozszerzenie zakresu zadania o wymianę tej nawierzchni.
Zrobić PDP i PDR na wszystkich wlotach skrzyżowań Kapelanka
Wnoszę o budowę sygnalizacji na PDP na rondzie
Wnoszę o zmianę na 2 pasmowe rondo i podwójny pas na wlocie w stronę Kapelanki
Wnoszę o zaprojektowanie ronda na przecięciu Kapelanka i Kobierzyńska
zaprojektować przystanki MPK
1. Tak jak wspomniał użytkownik o nicku “MZ”, projekt ronda – mocno będzie priorytetyzował podrzędne kierunki w stosunku do głównego ciągu, co wraz z geometrią ronda, może znacząco zmniejszyć przepustowość ul. Kobierzyńskiej (i być może zachęcić kierowców do omijania korków ul. Pychowicką, która nie jest przystosowana do przenoszenia dużego ruchu już obecnie).
2. Prawdę powiedziawszy to szkoda trochę tych drzew po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej – projekt zakłada ich wycinkę.
Wnoszę o rezygnację z budowy drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej i pozostawienia DDR tylko po południowej. Jest już obecnie tam DDR, którą można objąć projektem i dostosować do odpowiedniego standardu, a po północnej stronie zachować tylko chodnik tak, aby wkomponować drzewa w projekt. Zwracam uwagę na to, że przejście i przejazd przez ul. Kapelanka jest tylko po stronie południowej – a więc rowerzyści jadący proponowaną w tym projekcie DDR i tak musieliby dwa razy przekraczać jezdnię. Dotyczy to zarówno jazdy do ICE/Mostu Grunwaldzkiego (trasą główną nr 5 po wschodniej stronie ul. Kapelanka) czy w kierunku Ronda Matecznego (trasą łącznikową “Kobierzyńska-Rydlówka”).
Po stronie południowej jest też więcej miejsca na zmieszczenie wygodnej DDR i chodnika. Nie ma też zjazdów na posesje, z którymi mogłyby być kolizje, a przez to niepotrzebnych odgięć. W celu minimalizacji robót, krawędź chodnika można “oprzeć” o istniejącą skarpę (widoczną na planie i zrzucie ekranu z geoportalu). W razie czego można skrócić odcinek z trzema pasami ruchu na dojeździe do skrzyżowania z ul. Kapelanka, jak również zawęzić ich szerokość 3,25m (obecnie mają 3,50m) – i tak jest już tam bardzo dużo asfaltu.
Co więcej, po stronie południowej prawdopodobnie szykuje się budowa dużego kompleksu biurowo-usługowego (wg różnych zapowiedzi medialnych), co może oznaczać, że to właśnie tam będzie większa potrzeba zjazdu z DDRna przyległy teren.
Ponadto, DDRobecnie nie ma kontynuacji w stronę ul. Grota-Roweckiego, więc nie ma z tej strony preferencji czy wybrać stronę północną czy południową. Po stronie południowej jednak jest też więcej wolnego miejsca na zmieszczenie wygodnej DDRi chodnika.
3. Zachowując drzewa, można stworzyć kawałek urządzonej zieleni w narożnikach skrzyżowania (w północno-zachodnim oraz południowo-wschodnim), może nawet park kieszonkowy – jest dość miejsca na terenie działki należącej do miasta. Taki obszar przyda się na przyszłość – wg doniesień medialnych na terenie marketu jest planowany kompleks biurowo-usługowy, a więc można się spodziewać tutaj znaczącej liczby pieszych idących od przystanku tramwajowego i użytkowników terenu.
4. Jeśli zmiany zostaną uwzględnione, proszę o ponownie przekazanie projektu do audytu.
Proszę o dostosowanie projektu w celu “załatania dziury” w infrastrukturze rowerowej, która powstanie po prowadzeniu tych dwóch projektów oddzielnie. Dodatkowo, wnoszę o umieszczenie w projekcie śluz rowerowych w ul. Pychowickiej, gdyż ta ulica jest(i będzie) jednym z głównych ciągów rowerowych łączących Chmieleniec/Czerwone Maki z centrum miasta.
Rozbudowanie wyjazdu z nowopowstającego osiedla w takiej formie jest nieuzasadnione, zwłaszcza porównując ten wyjazd z wyjazdem w ciągu ul. Pychowickiej. Wnoszę także o zmiany w samej geometrii ronda, w tym, zmniejszenie samej powierzchni “biszkopta”. W obecnej chwili zbyt mocno orientuje się na mniej obciążone kierunki poprzeczne, w stosunku do głównego kierunku w ciągu ul. Kobierzyńskiej. Ilość zawijasów w projekcie może znacząco zmniejszyć przepustowość na tym kierunku.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
1. Proszę o zachowanie ciągłości nawierzchni i niwelety DDR na zjazdach i przejazdach — w poprzek ruchu rowerowego nie należy projektować krawężników ani obrzeży, nawet obniżonych do h=0cm. Długotrwały komfort zapewniają tylko przejazdy i zjazdy wykonane ‘na gładko’.
2. Na etapie projektu organizacji ruchu, proszę o zaprojektowanie w ciągu wszystkich DDR linii segregacyjnej, oddzielającej rowerzystów jadących w przeciwnych kierunkach.
1. W związku z budową ronda, które ograniczy przepustowość dla ruchu tranzytowego na ul. Kobierzyńskiej należy dokładnie przeanalizować zasadność utrzymania czterech pasów ruchu na ul. Kobierzyńskiej. Proszę o rozważenie wykonania DDR i chodnika w miejscu jednego z pasów ruchu ograniczając tym samym wejście w teren zielony po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej.
2. Nowoprojektowane rondo zapewni uspokojenie ruchu na ul. Kobierzyńskiej, dlatego proszę o nieodginanie zbędnie DDR i chodnika w miejscu rezerwy pod zjazd z ul. Kobierzyńskiej po jej północnej stronie.
3. Niezbędnym jest zapewnienie możliwości wjazdu rowerzystów poruszających się wzdłuż ul. Kobierzyńskiej na nowoprojektowaną DDR po północnej stronie. Proszę o wykonanie wjazdu na DDR w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Kapelanka. Dodatkowo warto wyznaczyć na wschodnim wlocie ul. Kobierzyńskiej na to skrzyżowanie śluzę rowerową pozwalającą na skręt z trasy rowerowej numer 5 w nowoprojektowaną DDR po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej.
4. W ramach przebudowy proszę o likwidację wyspy w południowo-zachodnim narożniku skrzyżowania ul. Kobierzyńskiej z ul. Kapelanka zgodnie z rozdziałem 7.4 „Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa”.
5. Stwarzanie dodatkowych punktów kolizji poprzez naprzemienne przeplatanie chodnika i DDR biegnących na około ronda nie powinno mieć miejsca. Proszę o konsekwentne zaprojektowanie DDR po wewnętrznej stronie i chodnika po zewnętrznej stronie korygując odpowiednio kształt całego ronda dla zachowania odpowiednich promieni łuków na DDR.
6. Proszę o zaprojektowanie na północnym wlocie ronda przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów tak jak na pozostałych wlotach lub wykonanie ich z zachowaniem nawierzchni i niwelety chodnika i DDR.
7. Stara DDR po południowej stronie ul. Kobierzyńskiej ma nawierzchnię z kostki nie spełniającą żadnych standardów. Proszę o rozszerzenie zakresu zadania o wymianę tej nawierzchni.
Zrobić PDP i PDR na wszystkich wlotach skrzyżowań Kapelanka
Wnoszę o budowę sygnalizacji na PDP na rondzie
Wnoszę o zmianę na 2 pasmowe rondo i podwójny pas na wlocie w stronę Kapelanki
Wnoszę o zaprojektowanie ronda na przecięciu Kapelanka i Kobierzyńska
zaprojektować przystanki MPK
1. Tak jak wspomniał użytkownik o nicku “MZ”, projekt ronda – mocno będzie priorytetyzował podrzędne kierunki w stosunku do głównego ciągu, co wraz z geometrią ronda, może znacząco zmniejszyć przepustowość ul. Kobierzyńskiej (i być może zachęcić kierowców do omijania korków ul. Pychowicką, która nie jest przystosowana do przenoszenia dużego ruchu już obecnie).
2. Prawdę powiedziawszy to szkoda trochę tych drzew po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej – projekt zakłada ich wycinkę.
Wnoszę o rezygnację z budowy drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Kobierzyńskiej i pozostawienia DDR tylko po południowej. Jest już obecnie tam DDR, którą można objąć projektem i dostosować do odpowiedniego standardu, a po północnej stronie zachować tylko chodnik tak, aby wkomponować drzewa w projekt. Zwracam uwagę na to, że przejście i przejazd przez ul. Kapelanka jest tylko po stronie południowej – a więc rowerzyści jadący proponowaną w tym projekcie DDR i tak musieliby dwa razy przekraczać jezdnię. Dotyczy to zarówno jazdy do ICE/Mostu Grunwaldzkiego (trasą główną nr 5 po wschodniej stronie ul. Kapelanka) czy w kierunku Ronda Matecznego (trasą łącznikową “Kobierzyńska-Rydlówka”).
Po stronie południowej jest też więcej miejsca na zmieszczenie wygodnej DDR i chodnika. Nie ma też zjazdów na posesje, z którymi mogłyby być kolizje, a przez to niepotrzebnych odgięć. W celu minimalizacji robót, krawędź chodnika można “oprzeć” o istniejącą skarpę (widoczną na planie i zrzucie ekranu z geoportalu). W razie czego można skrócić odcinek z trzema pasami ruchu na dojeździe do skrzyżowania z ul. Kapelanka, jak również zawęzić ich szerokość 3,25m (obecnie mają 3,50m) – i tak jest już tam bardzo dużo asfaltu.
Co więcej, po stronie południowej prawdopodobnie szykuje się budowa dużego kompleksu biurowo-usługowego (wg różnych zapowiedzi medialnych), co może oznaczać, że to właśnie tam będzie większa potrzeba zjazdu z DDRna przyległy teren.
Ponadto, DDRobecnie nie ma kontynuacji w stronę ul. Grota-Roweckiego, więc nie ma z tej strony preferencji czy wybrać stronę północną czy południową. Po stronie południowej jednak jest też więcej wolnego miejsca na zmieszczenie wygodnej DDRi chodnika.
3. Zachowując drzewa, można stworzyć kawałek urządzonej zieleni w narożnikach skrzyżowania (w północno-zachodnim oraz południowo-wschodnim), może nawet park kieszonkowy – jest dość miejsca na terenie działki należącej do miasta. Taki obszar przyda się na przyszłość – wg doniesień medialnych na terenie marketu jest planowany kompleks biurowo-usługowy, a więc można się spodziewać tutaj znaczącej liczby pieszych idących od przystanku tramwajowego i użytkowników terenu.
4. Jeśli zmiany zostaną uwzględnione, proszę o ponownie przekazanie projektu do audytu.
Obecny projekt ignoruje inny, równolegle prowadzony projekt przebudowy chodnika w ciągu ul. Kobierzyńskiej – https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audyt/przebudowa-ul-kobierzynskiej-na-odcinku-od-ul-pychowickiej-do-ul-grota-roweckiego
Proszę o dostosowanie projektu w celu “załatania dziury” w infrastrukturze rowerowej, która powstanie po prowadzeniu tych dwóch projektów oddzielnie. Dodatkowo, wnoszę o umieszczenie w projekcie śluz rowerowych w ul. Pychowickiej, gdyż ta ulica jest(i będzie) jednym z głównych ciągów rowerowych łączących Chmieleniec/Czerwone Maki z centrum miasta.
Rozbudowanie wyjazdu z nowopowstającego osiedla w takiej formie jest nieuzasadnione, zwłaszcza porównując ten wyjazd z wyjazdem w ciągu ul. Pychowickiej. Wnoszę także o zmiany w samej geometrii ronda, w tym, zmniejszenie samej powierzchni “biszkopta”. W obecnej chwili zbyt mocno orientuje się na mniej obciążone kierunki poprzeczne, w stosunku do głównego kierunku w ciągu ul. Kobierzyńskiej. Ilość zawijasów w projekcie może znacząco zmniejszyć przepustowość na tym kierunku.