Koncepcja budowy ciągu pieszo-rowerowego na wysokości Wzgórza Grodzisko
Wielowariantowa koncepcja budowy ciągu pieszo – rowerowego łączącego prawostronne odcinki wałów przeciwpowodziowych rzeki Wisły na wysokości Wzgórza Grodzisko w Krakowie stanowiącej część Wiślanej Trasy Rowerowej.
Opinia Audytu:
Wariant wynikowy 03.01.2022r
Plan sytuacyjny:
02_Wariant_wynikowy_IIIa_Plan sytuacyjnyProfil podłużny
03_Wariant_wynikowa_IIIa_Profil_podłużnyPrzekroje typowe:
4_1_Przekrój typowy4_2_Przekrój_typowy
Plan orientacyjny:
01_OrientacjaOpis techniczny:
03_Opis technicznyOpinia Audytu:
Wyrażam rozczarowanie, że nie zdecydowano się na budowę kładki stokowej, zgodnie z zapisami Studium Podstawowych Tras Rowerowych (2019). Ale widzę korzyść, jeśli projekt zostanie skierowany do natychmiastowej realizacji bo procedura powinna być prostsza i szybsza. Sam projekt jest znośny, choć np. profil podłużny pochylenia należałoby dostosować do Standardów Techniczych (pkt. 6.2. “Drogę dla rowerów powinno się projektować w taki sposób, aby jej pochylenie podłużne u podstawy było większe niż w górnej części.” Nie widać na rysunku przekroju podłużnego najazdów po stronie południowej wzgórza Grodzisko. Poza tym technicznie nie zgłaszam uwag.
Ale z punktu widzenia strategii rowerowej na tym odcinku bezwzględnie docelowo musi powstać kładka stokowa, zapewniająca przejezdność 24/24 i 365/365 bez względu na pogodę i stan wody w Wiśle. Odcinek to nie tylko Wiślana Trasa Rowerowa (czyli sport, rekreacja i turystyka rowerowa) ale też docelowo powiązanie aglomeracyjne Skawiny z Krakowem oraz z gminami Liszki i Zabierzów. Ponieważ jedyna dostępna alternatywa to ul. Tyniecka (w Skawinie) i Bogucianka (w Krakowie) o bardzo stromym przebiegu, dużym przewyższeniu i dość dużym ruchu samochodowym a lewobrzeżny przebieg (zgłaszany kiedyś przez gminę Czernichów do ZIT) musi iść międzywalem, to rezygnacja z kładki stokowej jest pochopna i do tematu trzeba będzie wrócić.