Koncepcja budowy ciągu pieszo-rowerowego na wysokości Wzgórza Grodzisko - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Koncepcja budowy ciągu pieszo-rowerowego na wysokości Wzgórza Grodzisko

    Opublikowano: 1.07.2021 10:21

    Wielowariantowa koncepcja budowy ciągu pieszo – rowerowego łączącego prawostronne odcinki wałów przeciwpowodziowych rzeki Wisły na wysokości Wzgórza Grodzisko w Krakowie stanowiącej część Wiślanej Trasy Rowerowej.

    Opinia Audytu:

    Pobierz (DOCX, 43KB)

    Wariant wynikowy 03.01.2022r

    Plan sytuacyjny:

    02_Wariant_wynikowy_IIIa_Plan sytuacyjny

    Profil podłużny

    03_Wariant_wynikowa_IIIa_Profil_podłużny

    Przekroje typowe:

    4_1_Przekrój typowy
    4_2_Przekrój_typowy

    Plan orientacyjny:

    01_Orientacja

    Opis techniczny:

    03_Opis techniczny

    Opinia Audytu:

    Pobierz (DOCX, 39KB)

    Pobierz (PDF, 39KB)

    Pobierz (PDF, 112KB)

    Pobierz (PDF, 4.04MB)

    Pobierz (PDF, 1.53MB)

    Pobierz (PDF, 1.71MB)

    Pobierz (PDF, 1.74MB)

    Pobierz (PDF, 511KB)

    Pobierz (PDF, 646KB)

    Pobierz (PDF, 1.17MB)

    Pobierz (PDF, 384KB)

    Pobierz (PDF, 391KB)

    Pobierz (PDF, 331KB)

    Jedna odpowiedź do “Koncepcja budowy ciągu pieszo-rowerowego na wysokości Wzgórza Grodzisko”

    1. Marcin Hyła pisze:

      Wyrażam rozczarowanie, że nie zdecydowano się na budowę kładki stokowej, zgodnie z zapisami Studium Podstawowych Tras Rowerowych (2019). Ale widzę korzyść, jeśli projekt zostanie skierowany do natychmiastowej realizacji bo procedura powinna być prostsza i szybsza. Sam projekt jest znośny, choć np. profil podłużny pochylenia należałoby dostosować do Standardów Techniczych (pkt. 6.2. “Drogę dla rowerów powinno się projektować w taki sposób, aby jej pochylenie podłużne u podstawy było większe niż w górnej części.” Nie widać na rysunku przekroju podłużnego najazdów po stronie południowej wzgórza Grodzisko. Poza tym technicznie nie zgłaszam uwag.

      Ale z punktu widzenia strategii rowerowej na tym odcinku bezwzględnie docelowo musi powstać kładka stokowa, zapewniająca przejezdność 24/24 i 365/365 bez względu na pogodę i stan wody w Wiśle. Odcinek to nie tylko Wiślana Trasa Rowerowa (czyli sport, rekreacja i turystyka rowerowa) ale też docelowo powiązanie aglomeracyjne Skawiny z Krakowem oraz z gminami Liszki i Zabierzów. Ponieważ jedyna dostępna alternatywa to ul. Tyniecka (w Skawinie) i Bogucianka (w Krakowie) o bardzo stromym przebiegu, dużym przewyższeniu i dość dużym ruchu samochodowym a lewobrzeżny przebieg (zgłaszany kiedyś przez gminę Czernichów do ZIT) musi iść międzywalem, to rezygnacja z kładki stokowej jest pochopna i do tematu trzeba będzie wrócić.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Maksymalny rozmiar wszystkich plików łącznie to: 5 MB. Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Linki do YouTube, Facebook, Twitter i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here