Modernizacja linii kolejowej E30 - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Modernizacja linii kolejowej E30

    Opublikowano: 1.09.2015 10:57

    Opinia audytu:

    Pobierz (DOC, 78KB)

    Aktualizacja 4.09.2015

    • ul. Dekerta

    Pobierz (PDF, 800KB)

    • ul. Powstańców Wielkopolskich

    Pobierz (PDF, 943KB)

    • ul. Prądnicka

    Pobierz (PDF, 591KB)

    • ul. Grzegórzecka

    Pobierz (PDF, 962KB)

    • ul. Miodowa

    Pobierz (PDF, 104KB)

    Pobierz (PDF, 668KB)

    4 odpowiedzi na “Modernizacja linii kolejowej E30”

    1. Tadek KRK pisze:

      Nie wiem czy to właściwe miejsce.
      Czy do projektu modernizacji linii E30 zgłoszono postulat budowy DDR wzdłuż linii kolejowej? Na odcinku Kopernika-Powstańców Wielkopolskich linia zostanie niemal w całości przebudowana, w tym częściowo będzie prowadziła estakadą (pod którą można by zbudować DDR). Takie rozwiązanie umożliwiłoby powstanie magistralnej drogi rowerowej odseparowanej od ruchu samochodowego.

    2. Kubuś Puchatek pisze:

      1. Dekerta: Na projektowanym skrzyżowaniu zastosować mini rondo, a poszerzenia jezdni wykonać z odmiennego rodzaju nawierzchni. Ponadto zmniejszyć promień łuku po zachodniej stronie skrzyżowania (R=15m) na R=7m (odpowiadający zaprojektowanemu promieniowi po wschodniej stronie skrzyżowania).

      2. Prądnicka: Wykorzystać bardziej racjonalnie pasy ruchu o szer. 4,5 (!) metra; np. poprzez wyznaczenie pasa rowerowego (3,0+1,5=4,5) z lokalnym zawężeniem do 1,3m lub poszerzenie chodnika o 1,5m.

    3. qr2nuff pisze:

      Nie projektować ciągu pieszo-rowerowego o zbyt małej szerokości (2 metry) – wzdłuż Powstańców Wielkopolskich, pod wiaduktem kolejowym – z uwagi na możliwość pogorszenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. (szerokość ciągu powinna na całej długości wynosić minimum 3m).
      Uzasadnienie jest oczywiste:
      zgodnie z PORD, rowerzyści będą zobowiązani do jazdy ciągiem pieszo-rowerowym (łącznie ze wspomnianym niewygodnym i niebezpiecznym 2-metrowym odcinkiem), a korzystanie z jezdni będzie już wtedy zdelegalizowane.
      Zamiast ciągu p-r, zaprojektowac chodnik, aby zachować możliwość poruszania się na rowerze jezdnią.

    4. Kubuś Puchatek pisze:

      1. Nie projektować nawierzchni z kostki dla ścieżek rowerowych!
      Zastosować zgodną ze Standardami infrastruktury rowerowej dla Miasta
      Krakowa.
      2. Chodnik wykonać z kostki bezfazowej.
      3. Rozważyć możliwość poprowadzenia ścieżki rowerowej po północnej stronie ul. Dietla (od ul. Blich do istniejącego fragmentu przy ul. Wielopole).