Nie wiem czy to właściwe miejsce.
Czy do projektu modernizacji linii E30 zgłoszono postulat budowy DDR wzdłuż linii kolejowej? Na odcinku Kopernika-Powstańców Wielkopolskich linia zostanie niemal w całości przebudowana, w tym częściowo będzie prowadziła estakadą (pod którą można by zbudować DDR). Takie rozwiązanie umożliwiłoby powstanie magistralnej drogi rowerowej odseparowanej od ruchu samochodowego.
1. Dekerta: Na projektowanym skrzyżowaniu zastosować mini rondo, a poszerzenia jezdni wykonać z odmiennego rodzaju nawierzchni. Ponadto zmniejszyć promień łuku po zachodniej stronie skrzyżowania (R=15m) na R=7m (odpowiadający zaprojektowanemu promieniowi po wschodniej stronie skrzyżowania).
2. Prądnicka: Wykorzystać bardziej racjonalnie pasy ruchu o szer. 4,5 (!) metra; np. poprzez wyznaczenie pasa rowerowego (3,0+1,5=4,5) z lokalnym zawężeniem do 1,3m lub poszerzenie chodnika o 1,5m.
Nie projektować ciągu pieszo-rowerowego o zbyt małej szerokości (2 metry) – wzdłuż Powstańców Wielkopolskich, pod wiaduktem kolejowym – z uwagi na możliwość pogorszenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. (szerokość ciągu powinna na całej długości wynosić minimum 3m).
Uzasadnienie jest oczywiste:
zgodnie z PORD, rowerzyści będą zobowiązani do jazdy ciągiem pieszo-rowerowym (łącznie ze wspomnianym niewygodnym i niebezpiecznym 2-metrowym odcinkiem), a korzystanie z jezdni będzie już wtedy zdelegalizowane.
Zamiast ciągu p-r, zaprojektowac chodnik, aby zachować możliwość poruszania się na rowerze jezdnią.
1. Nie projektować nawierzchni z kostki dla ścieżek rowerowych!
Zastosować zgodną ze Standardami infrastruktury rowerowej dla Miasta
Krakowa.
2. Chodnik wykonać z kostki bezfazowej.
3. Rozważyć możliwość poprowadzenia ścieżki rowerowej po północnej stronie ul. Dietla (od ul. Blich do istniejącego fragmentu przy ul. Wielopole).
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Nie wiem czy to właściwe miejsce.
Czy do projektu modernizacji linii E30 zgłoszono postulat budowy DDR wzdłuż linii kolejowej? Na odcinku Kopernika-Powstańców Wielkopolskich linia zostanie niemal w całości przebudowana, w tym częściowo będzie prowadziła estakadą (pod którą można by zbudować DDR). Takie rozwiązanie umożliwiłoby powstanie magistralnej drogi rowerowej odseparowanej od ruchu samochodowego.
1. Dekerta: Na projektowanym skrzyżowaniu zastosować mini rondo, a poszerzenia jezdni wykonać z odmiennego rodzaju nawierzchni. Ponadto zmniejszyć promień łuku po zachodniej stronie skrzyżowania (R=15m) na R=7m (odpowiadający zaprojektowanemu promieniowi po wschodniej stronie skrzyżowania).
2. Prądnicka: Wykorzystać bardziej racjonalnie pasy ruchu o szer. 4,5 (!) metra; np. poprzez wyznaczenie pasa rowerowego (3,0+1,5=4,5) z lokalnym zawężeniem do 1,3m lub poszerzenie chodnika o 1,5m.
Nie projektować ciągu pieszo-rowerowego o zbyt małej szerokości (2 metry) – wzdłuż Powstańców Wielkopolskich, pod wiaduktem kolejowym – z uwagi na możliwość pogorszenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. (szerokość ciągu powinna na całej długości wynosić minimum 3m).
Uzasadnienie jest oczywiste:
zgodnie z PORD, rowerzyści będą zobowiązani do jazdy ciągiem pieszo-rowerowym (łącznie ze wspomnianym niewygodnym i niebezpiecznym 2-metrowym odcinkiem), a korzystanie z jezdni będzie już wtedy zdelegalizowane.
Zamiast ciągu p-r, zaprojektowac chodnik, aby zachować możliwość poruszania się na rowerze jezdnią.
1. Nie projektować nawierzchni z kostki dla ścieżek rowerowych!
Zastosować zgodną ze Standardami infrastruktury rowerowej dla Miasta
Krakowa.
2. Chodnik wykonać z kostki bezfazowej.
3. Rozważyć możliwość poprowadzenia ścieżki rowerowej po północnej stronie ul. Dietla (od ul. Blich do istniejącego fragmentu przy ul. Wielopole).