Rozbudowa ul. Lipskiej bocznej
Rozbudowy ulicy Lipskiej bocznej w Krakowie w zakresie poszerzenia jezdni, budowy odcinka ciągu pieszego i pieszo-jezdnego, budowy zatok postojowych równoległych i prostopadłych oraz dostosowania zjazdów, a także przebudowy skrzyżowania ulicy Lipskiej i Myśliwskiej.
Opinia Audytu:
Plan sytuacyjny:
REM_Lipska_boczna - sytuacjaPrzekrój typowy:
REM_LIPSKA_KONSTRUKCJAOpis techniczny:
REM_LIPSKA_OPISWniosek o Audyt wycofany 20.10.2021
Plan sytuacyjny:
Lipska 297x1300Przekrój typowy:
RYS 4_LIPSKA_KONSTRUKCJAOpis techniczny:
LIPSKA_OPIS
Dot. nowej dokumentacji (korekta 10.2021):
Wnoszę o odsunięcie krawędzi miejsc postojowych od przejść dla pieszych tak, by parkujące samochody nie zasłaniały widoczności. W miejscach, gdzie to możliwe, zaprojektować nasadzenie drzew w pasie zieleni od strony budynków mieszkalnych.
1. Proszę w większym stopniu zachować istniejącą zieleń wzdłuż odcinka między rondem a zjazdem na drogę KDW. Realizacja tego postulatu jest możliwa poprzez zawężenie jezdni do standardowej szerokości dla drogi klasy D, tzn. 2×2,5 m = 5m zgodnie z warunkami wskazanymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dzięki zawężeniu jezdni poprawi się również bezpieczeństwo dla manewrujących pojazdów i rowerzystów.
2. Na zjazdach należy zachować ciągłość nawierzchni oraz niwelety chodnika.
3. Oznaczenia na planie sytuacyjnym nie są spójne – tym samym kolorem oznaczono ciąg pieszo-rowerowy i chodnik.
Wnioskuję o zastosowanie większej ilości progów zwalniających na ul. Lipskiej. Obecnie na są tam modernizowanym odcinku 4 progi, a według planu zostałby zachowany tylko jeden, co pogorszy bezpieczeństwo niechronionych użytkowników drogi, w tym rowerzystów.
Wnioskuję o umożliwienie skrętu w lewo z ul. Lipskiej do drogi prowadzącej do Orlika. Według planu jest tam miejsce wyłączone z ruchu, to utrudni dojazd rowerem do boisk sportowych czy placu zabaw.
Należy dowiązać chodniki przy zatokach po stronie wschodniej Lipskiej z ciągami pieszymi, które obecnie są przedzielone zieleńcem. Analogiczna sytuacja jest przy zatoce po stronie zachodnie ronda. Kierowca oraz pasażerowie po wyjściu z samochodu stają się pieszymi i powinni mieć możliwość poruszanie się chodnikiem bez deptania trawy.