Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Wielickiej - ZTP Kraków

  • Audyty zamknięte

    Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Wielickiej

    Opublikowano: 22.07.2015 16:13

    Wyznaczenie przebiegu drogi rowerowej oraz rozwiązań polepszających warunki ruchu rowerowego wzdłuż ul. Wielickiej na odcinku od Cmentarza Podgórskiego do skrzyżowania Wielicka/Powstańców Wielkopolskich

    Ostateczna wersja projektu

    Pełna dokumentacja (zip)

    Pobierz (PDF, 2.55MB)

    Opinia audytu:

    Pobierz (DOC, 78KB)

    Projekt skorygowany z uwagi na problemy, które pojawiły się na etapie realizacji

    Pobierz (PDF, 2.59MB)

    Opinia audytu:

    Pobierz (DOC, 79KB)

    Pobierz (PDF, 3.21MB)

    Pobierz (PDF, 237KB)

    Termin składnia uwag w formie komentarzy: 30.07.2015 r.

    5 odpowiedzi na “Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Wielickiej”

    1. Szymon pisze:

      Wnioskuję o wprowadzenie zmiany w oznakowaniu – nakazu skrętu w prawo dla pojazdów wyjeżdżających z ulicy bocznej do ul. Wielickiej (droga dojazdowa do UMK) w ul. Wielicką. Obecnie, ze względy na bardzo duży ruch pojazdów na ul. Wielickiej oraz tramwajów, skręt w lewo jest niebezpieczny, a pojazdy długo oczekują na wykonanie tego manewru. Może to utrudniać ruch rowerów po przejeździe dla rowerów oraz powodować sytuacje niebezpieczne.

    2. Bartek444 pisze:

      Wjazd na działkę 85/13 (przy torach kolejowych) wykonać analogicznie do wjazdu na stację benzynową tj. wyniesiony ciąg pieszo rowerowy.
      Nie stosować krawężników/obrzeży prostopadle do DDR
      Zastosować krawężnik wzdłuż DDR prostopadle do wjazdu.
      Drogę dla rowerów na wjazdach wykonać z masy bitumicznej w kolorze czerwonym układanej mechanicznie. Nie stosować czerwonej farby do pomalowania czarnej masy!
      Na projekcie nie zaznaczono istniejących słupków “U” przy budynku Wielicka 24 oraz po przeciwnej stronie wjazdu do Urzędu Miasta, czy te słupki zostaną zlikwidowane?
      Przy wjeździe na śluzę rowerową na Wielickiej nie stosować sygnalizacji, ustawić znaki ustąp pierwszeństwa oraz nakaz skrętu w prawo w najmniejszym rozmiarze.

    3. adinek pisze:

      – poszerzyć ciąg pieszo-rowerowy do minimum 3 m. – zgodnie ze Standardami infrastruktury rowerowej dla Miasta Krakowa
      – przeanalizować możliwość poszerzenia do 2,5 m. odcinka prowadzącego ddr pomiędzy drzewami
      – zachować ciągłość ddr przy zjazdach (zastosować krawężniki równolegle do osi ddr, nie prostopadle)

      – na etapie projektu budowlanego dowiązać wysokości przejazdów do niwelety ddr
      – ze względu na duże natężenie ruchu pieszego poszerzyć ciąg pieszy na północno-zachodnim narożniku skrzyżowania Wielicka – Powstańców Wielkopolskich – przesunąć ddr bliżej wyłukowania tego skrzyżowania

    4. LukaszCh pisze:

      – zachować ciągłość ddr (asfalt modyfikowany koloru czerwonego) na zjeździe na działkę 85/13

      w projekcie stałej organizacji ruchu należy przewidzieć słupki
      blokujące U12c w rejonie budynku przy ul. Wielickiej 24
      uniemożliwiające nielegalne parkowanie na ddr
      – w rejonie dowiązanie
      do istniejącej drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielickiej rozważyć inną
      organizacje ruchu zamiast substandardowego cpr (punktowo zawężonego do
      2,7m) prowadzić jednokierunkowe 1,5m ddry – kierunek w stronę Bieżanowa
      przewidzieć równolegle z chodnikiem, kierunek w stronę Limanowskiego
      prowadzić między drzewami
      – odcinek między
      wyjazdem z tunelu a al. Powstańców Wielkopolskich zamiast ciągu
      pieszo-rowerowego projektować jako samodzielną 3,0m drogę rowerową, na
      wylocie z tunelu zastosować węzeł rowerowy z łukami R min=4,0m, który
      zapewni widoczność pomiędzy rowerzystami i pieszymi
      – w rejonie przystanku Cmentarz Podgórski
      pomiędzy istniejącym chodnikiem a projektowanymi rozwiązaniami występują
      znaczne różnice wysokości. Plan sytuacyjny nie przewiduje budowy muru oporowego, jedynie poszerzenie skarpy. Jak zostanie rozwiązany ten problem?

    5. marcin wojcik pisze:

      Zespół audytowy nie dopuszcza zastosowania 2 cm odsloniecia kraweznika na zjezdzie przy nasypie kolejowym. należy zaproponowac inne rozwiazanie, które zapewni właściwe odwodnienie.

      Należy zastosować słupki zabezpieczające przed nielegalnym parkowaniem w rejonie zjazdu do UMK.

      Skorygować łuk CPR przy wylocie z tunelu po stronie centrum, tak by poprawić widoczność.

      Przejazd rowerowy oraz śluzę rowerową zlokalizować od zewnętrznej strony skrzyżowania na południowo-wschodnim wlocie.

      Rozważyć możliwość zastosowania przejazdów rowerowych o szerokości 3m.

      Zastosować automatyczną detekcję dla rowerzystów na wszystkich przejazdach (detektory umieszczone na wszystkich wysepkach).

      Projektant poinformował, iż lampy pokazane na planie sytuacyjnym, które zlokalizowane są w środku DDR, w rzeczywistości nie kolidują z projektowaną DDR.