Zachodnia obwodnica Zielonek
PROJEKT KONCEPCYJNY dotyczący inwestycji pn. „Budowa zachodniej obwodnicy Zielonek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 794 – etap II od węzła z północną obwodnicą Krakowa do skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście w Trojanowicach”
Opinia Audytu:
Plan Sytuacyjny:
Obwodnica Zielonek_ul. Pękowicka_Projekt Koncepcyjny_v1-10Przekrój poprzeczny:
Obwodnica Zielonek_ul. Pękowicka_Projekt Koncepcyjny_v1-11Przekrój podłużny:
Obwodnica Zielonek_ul. Pękowicka_Projekt Koncepcyjny_v1-12Plan orientacyjny:
Obwodnica Zielonek_ul. Pękowicka_Projekt Koncepcyjny_v1-9Opis techniczny:
Obwodnica Zielonek_ul. Pękowicka_Projekt Koncepcyjny_v1-5-7
Prosimy o wyjaśnienie czy audyt dotyczy całości inwestycji pn. „Budowa zachodniej obwodnicy Zielonek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 794 – etap II od węzła z północną obwodnicą Krakowa do skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście w Trojanowicach”, czy tylko zaznaczonego na mapie i opisanego fragmentu, czyli połączenia skrzyżowania Trasy Wolbromskiej i POK z ulicą Pękowicką.
Ponadto należy pamiętać, że przez ulicę Pękowicką biegną dwa szlaki piesze widoczne na mapie
https://www.roweremprzezzielonki.pl/assets/zielonki/media/files/5086f75d-b942-48fc-b96b-722dd6d3bb06/gmina-zielonki-2018-duza-rozdzielczosc.jpg oraz część rowerzystów z ulicy Na Popielówkę kontynuuje obecnie jazdę ulicą Pękowicką w stronę Giebułtowa i dalej Prądnika Korzkiewskiego i Ojcowa.
Dziękuję za uwagi.
Dokumentacja dotyczy fragmentu obwodnicy zgodnie z opisem pod skróconym tytułem.
Uwagi do projektu:
1. Brak spójności w opisie dokumentacji – w opisie napisano, że to projekt koncepcyjny, a na rysunku sytuacyjnym jest to projekt budowlano-wykonawczy.
2. Brak w projekcie urządzeń BRD. Z uwagi na wzmożony ruch rowerowy w okresie letnim oraz ruch pieszy należy przewidzieć urządzenia BRD ograniczające prędkość pojazdów w formie stałej lub w formie oznakowania poziomego. Proponuję wykonać wyniesioną tarczę skrzyżowania z ul. Zarzecze oraz wykonać fizyczne zawężenia jezdni do jednego pasa ruchu z zachowaniem ciągłości ruchu rowerowego (w formie zbliżonej do tej z zdjęcia: http://www.zm.org.pl/img/img.02/mm1110.jpg).