Kolejny Krok w Rozwoju Dynamicznej Taryfy – Ankieta dla Użytkowników aplikacji Start-Stop
W grudniu została udostępniona możliwość przetestowania aplikacji do dynamicznej taryfy KMK. Aktualnie przeanalizowaliśmy wszystkie dane, które użytkownicy zarejestrowali podczas przejazdów, a także zapoznaliśmy się z uwagami do każdego przejazdu, które zostały zgłoszone. Następnym etapem rozwoju aplikacji dynamicznej taryfy, która ma na celu usprawnienie korzystania z transportu publicznego jest przejście do zbierania opinii i doświadczeń co do samej aplikacji, co pozwoli nam stworzyć produkt, który będzie sprostał oczekiwaniom pasażerów.
Kraków w ramach unijnego programu stworzy ekologiczny węzeł transportowy w centrum i kupi rowery cargo
Ruszył metaCCAZE: nowy projekt UE dotyczący inteligentnej, bezemisyjnej mobilności miejskiej. Jego celem jest stworzenie w europejskich miastach skutecznych innowacyjnych rozwiązań, transportowych, które pozwolą wcielić w życie takie unijne inicjatywy jak Zielony Ład (EU’s Green Deal), Neutralnosć Klimatyczna (the Climate-Neutral) czy Inteligentne Miasta… ( Smart Cities Mission and the 2ZERO and CCAM).
Zarząd Transportu Publicznego też gra w Orkiestrze!
Tablicę z nazwą skweru Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie można wylicytować podczas tegorocznego finału WOŚP. Zastępca Prezydenta Krakowa Andrzej Kulig wręczył ją dzisiaj szefowej sztabu Orkiestry przy Urzędzie Miasta Krakowa.
Będzie nowa uchwała o Strefie Czystego Transportu!
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie unieważnił dziś dotychczasową uchwałę o SCT. Jest to wciąż wyrok nieprawomocny, niemniej zmienia on harmonogram prac nad wprowadzeniem Strefy w Krakowie.
LajkBike wraca w pełni!
Doskonała poświąteczna wiadomość! Wypożyczalnia rowerów LajkBike wraca do działania w pełnym zakresie! Od 2 stycznia 2024 r. znów będzie można przesyłać wnioski w sprawie wynajmu rowerów elektrycznych. Na razie – od 23 października – można było wypożyczać tylko rowery tradycyjne.
START-STOP przetestuj aplikację dynamicznej taryfy KMK
Ruszają testy aplikacji, która ma na celu dynamiczne obliczanie opłat za przejazdy komunikacją miejską. Zapraszamy mieszkańców do udziału w testowaniu, co pozwoli na zebranie danych dotyczących funkcjonowania systemu i wyznaczy kierunek dalszych prac. Jako zarządzający transportem w Krakowie, chcemy, aby przygotowane docelowe rozwiązanie aplikacji było łatwe i przejrzyste w obsłudze dla pasażerów. Ponadto, zebrane dane stanowić będą podstawę do opracowania przyszłego systemu biletowego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb pasażerów.
Oświadczenie w sprawie Strefy Czystego Transportu (SCT)
1 lipca 2024 wejdzie w życie pierwszy etap Strefy Czystego Transportu (SCT). To zmieni wiele – choć na tym etapie ograniczenia obejmą bardzo niewielu. Według badań dotyczyć to będzie zaledwie 2% aut jeżdżących po Krakowie.
LajkBike z nową energią (elektryczną)!
Mamy już 500 rowerów elektrycznych w ramach systemu LajkBike. Dotarła do nas i została odebrana ostatnia partia dodatkowych pojazdów. To znaczy, że jeszcze w tym miesiącu w wypożyczalni LajkBike będzie dostępnych tyle samo rowerów elektrycznych co tradycyjnych.
Stary Kraków jak nowy!
Dzięki temu już wiemy, że wzgórze na wschodzie Krakowa poprawnie nazywa się Kozłówka, a przy Olszy mamy Rondo Polsad. Ponad 650 nowych tablic z blisko 1700 panelami informacyjnymi, służących mieszkańcom i turystom pojawiło się w Krakowie. Właśnie zakończył się jeden z najważniejszych projektów wprowadzający wizualny ład i porządek w mieście – montaż nowego oznakowania drogowego w ramach Systemu Informacji Miejskiej (SIM).
Nie daj się nabić w starego diesla!
W ostatnim czasie w Internecie pojawiło się sporo ogłoszeń, dotyczących okazyjnej sprzedaży starszych samochodów z silnikiem Diesla. Oferowane są w promocyjnych cenach auta z rocznika 2009 i wcześniejszych, z normą spalania Euro 4 i niższą. Warto jednak przy tym zwrócić uwagę, że w przyszłym roku w Krakowie wejdzie w życie Strefa Czystego Transportu. Pierwszy jej etap, jeszcze bardzo łagodny, przede wszystkim dotyczył będzie aut osobowych około 30-letnich (roczniki 1992 benzyna i 1996 diesel). Wyjątkiem są jednak samochody kupowane teraz (w kraju i za granicą), czyli po 1 marca 2023. A także te, które dostaliśmy po tej dacie, czy były przedmiotem spadku. Wobec nich wymagania SCT są już nieco wyższe.