Budowa drogi gminnej wraz z budową skrzyżowania z ul. Nad Strugą - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Budowa drogi gminnej wraz z budową skrzyżowania z ul. Nad Strugą

    Opublikowano: 17.05.2024 14:54

    5 odpowiedzi na “Budowa drogi gminnej wraz z budową skrzyżowania z ul. Nad Strugą”

    1. Marcin Obara pisze:

      1. Obecnie w miejscu połączenia planowanej drogi z ul. Nad Strugą kończy się nowy, wybudowany w 2020 r. chodnik wzdłuż ul. Nad Strugą w kierunku al 29. Listopada. Brakuje odcinka tego chodnika od miejsca planowanej inwestycji do ul. Jabłonnej. W związku z tym proszę o zaprojektowanie wyniesionego przejścia dla pieszych przez planowaną drogę i wyprowadzenie krótkiego odcinka chodnika wzdłuż ul. Nad Strugą w kierunku ul. Jabłonnej (do końca zakresu inwestycji) tak, by można było w przyszłości zaprojektować i wybudować brakujący odcinek chodnika bez potrzeby przebudowy wlotu obecnie audytowanej drogi.
      2. Zjazd na drogę gruntową – proszę o wyjaśnienie statusu prawnego tej drogi i sprawdzenie, czy zjazd (oraz droga jako całość – istotne!) jest potrzebna. Droga ta prowadzi do dzikiego parkingu w krzakach po drugiej stronie linii kolejowej – jest to jej jedyna funkcja – a następnie łączy się ze skrzyżowaniem ul. Legnickiej i Jabłonnej. W okolicy jest planowana inna inwestycja drogowa, zaprojektowana przez tych samych autorów, która likwiduje zjazd z drugiego końca drogi – https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audyt/rozbudowa-ul-legnickiej-i-budowa-ul-szafirowej-wraz-z-budowa-skrzyzowania-typu-rondo – dlatego proszę o rozważenie, czy ten zjazd – i droga jako całość – są potrzebne.
      3. Planowana droga połączy się z istniejącą drogą odchodzącą od ul. Opolskiej wzdłuż budynku Opolska 110. W związku z tym może się to stać atrakcyjnym skrótem dla osób podróżujących al. 29 Listopada od centrum do os. Prądnik Biały Wschód czy w okolice ul. Bociana – będzie tak można ominąć dwie sygnalizacje świetlne na al. 29 Listopada. Dlatego proszę o zastosowanie rozwiązań uspokajających ruch na nowo projektowanej ulicy.
      4. Proszę o zastosowanie rozwiązań uniemożliwiających nielegalne parkowanie na chodniku – miejsce jest newralgiczne z powodu bliskości centrum biurowego i innych celów podróży wielu osób. Brak takich rozwiązań będzie skutkował szybszą degradacją nawierzchni chodnika i może utrudniać lub uniemożliwiać pieszym korzystanie z niego.

      • Marcin Obara pisze:

        5. Koniec zakresu od strony budynku Opolska 110 – projekt powinien zakładać obniżenie krawężników zaznaczonych na zdjęciu. Obecnie krawężnik od strony Opolskiej 110 jest poza zakresem, a krawężnik od strony przeciwnej nie jest wg legendy rysunku oznaczony jako obniżony.

    2. Kamil Bieniek pisze:

      1. Na projektowanej nowej drodze wnoszę o odsunięcie chodnika od jezdni i oddzielenie od niej zieleńcem, najlepiej z drzewami lub chociaż niską roślinnością. Dopuszczalne są odgięcia chodnika w celu ochroni istniejących drzew.

      Takie rozwiązanie jest wygodniejsze dla pieszych: zapewniony jest bufor od pojazdów, cień drzew w upalne dni oraz brak parkowania na chodniku. W okolicy występuje duża presja parkingowa – chodnik bezpośrednio przylegający do jezdni finalnie będzie trzeba osłupkować, co nie jest korzystnym rozwiązaniem ani pod względem wygody, ani estetyki przestrzeni.

      2. Zalecane by było zapewnić szerokość chodnika jako 2,50m – jest to szerokość pozwalająca na swobodne minięcie się trojga pieszych. Jeśli jednak ze względu na ograniczenie przestrzeni nie udałoby się zmieścić drzew, to akceptowalne by było przyjęcie mniejszej szerokości, np. 2,30m, ale nie mniej niż 2,00m.

      3. Należy zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.

      4. Rozważyć, czy skrzyżowanie projektowanej ulicy z ul. Nad Strugą nie zrobić jako wyniesione.

      5. Zapewnić wygodne dowiązanie piesze z terenem inwestycji niedrogowej z istniejącym chodnikiem wzdłuż ul. Nad Strugą.

      • Dawid Knara pisze:

        W pełni popieram postulaty, w szczególności zabezpieczenia chodnika przed nielegalnym parkowaniem poprzez zamianę miejscami z pasem zieleni

    3. adam pisze:

      projektować ul. Nad Strugą i nową z szerokością min. 5,1m

      dodać przejezdność MPK

      dodać CP, DDR obustronny, oświetlenie uliczne

      dodać DDR i CP na kładce nad PKP

      dodać miejsca postojowe ogólnodostępne