Przebudowa ul. Chałubińskiego
Przebudowa ulicy Chałubińskiego odcinek od ul. Szybisko do ul. Rymanowskiej
Opinia Audytu:
26.05.2022 – dokumentacja po uwagach Audytu
Kraków Chałubińskiego - orientacja - 2021_09_28 MTKraków Chałubińskiego - plan sytuacyjny
pismo z uwagami Audytu:
Plan sytuacyjny:
Kraków Chałubińskiego - plan sytuacyjny mapa
Kraków Chałubińskiego - plan sytuacyjny satelita
Pzekroje typowe:
Kraków Chałubińskiego - przekrojeOpis techniczny:
Kraków Chałubińskiego -opis koncepcja_removed
Na ul. Chałubińskiego wskazany byłby pas dla rowerów które jadą od strony ul Rymanowskiego ‘pod gorke’. Ewentualnie ciąg pieszo rowerowy.
Proponowana organizacja ruchu w ogóle nie uwzględnia obecnie istniejącego kontrapasa rowerowego w ul. Chałubińskiego. Skrzyżowanie z ul. Szybisko powinno uwzględniać możliwość przejechania rowerem z południa na północ w bezpieczny sposób.
Mam wrażenie, że “bezkolizyjny” wjazd w ul. Szybisko z dwóch stron jest trochę na wyrost i może powodować chaos, zwłaszcza biorąc pod uwagę miejsca postojowe i przystanek autobusowy po prawej stronie jezdni. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłby po prostu wyjazd podporządkowany (z którejkolwiek ze stron) w jeden pas ruchu. Jezdnia ul. Szybisko mogłaby być trochę zwężona i dzięki temu poszerzony zostać chodnik lub zieleniec (wraz z nasadzeniem drzewa w miarę dostępności miejsca).
Jaka jest zasadność budowy chodników po dwóch stronach mało uczęszczanej przez pieszych jezdni o szerokości 2,25 m ?
Czy to potrzeba wydania pieniędzy, czy brak jakiejkolwiek analizy stanu faktycznego ?
Powoduje to nieuzasadniony wzrost kosztów inwestycji, a co za tym idzie zasadność i celowość wydatków publicznych środków oraz potrzebę zmiany istniejących działek i ogrodzeń, a co za tym idzie wykupu gruntów i wypłaty odszkodowań lub odbudowy do stanu pierwotnego..
Czy stać miasto na taką niegospodarność ?
W dzieciństwie jako uczeń spędziłem wiele czasu czekając na autobus na przystanku na terenie planowanej przebudowy – cieszę się z proponowanych urządzeń uspokojenia ruchu, w szczególności wyniesione przejścia dla pieszych. Proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na dobre oświetlenie PDP oraz o przypomnieniu sobie o istniejącej tam obecnie infrastrukturze rowerowej i uwzględnienie jej w projekcie, a także o uniemożliwienie omijania autobusu obsługującego przystanek obecnie linii 265 w kierunku Konar. Również proponuję wzięcie pod uwagę stworzenia miejsc K+R przy przychodni.