Przebudowa ul. Hodura - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Przebudowa ul. Hodura

    Opublikowano: 27.12.2023 12:25

    orientacja-3

    2 odpowiedzi na “Przebudowa ul. Hodura”

    1. Kamil Bieniek pisze:

      W kwietniu 2023 był audyt drugiego końca tej samej ulicy. Czy jest to ze sobą skoordynowane? Jeden z wniosków zespołu audytującego był następujący:

      “Zespół postuluje wykonanie chodnika również po południowej stronie ulicy (zgodnie z orientacją rysunku). Należy przeanalizować możliwość wykonania chodnika za zatoką postojową z równoczesnym zawężeniem jezdni do 5.0 m i wykształceniem zieleńców w  obszarze skrzyżowania. Dopuszcza się również możliwość wyznaczenia miejsc postojowych na jezdni.
      Jeżeli powyższe nie będzie możliwe, należy zapewnić chodnik przynajmniej na odcinku pomiędzy ul. Tischnera a zjazdem na posesję nr 203/28 P-30. ”

      I o powyższe wnoszę: zwężenie jezdni do 5,0m i wykształcenie zieleńców w obszarach skrzyżowań i zjazdów. Ewentualnie quasi-zatok postojowych w miejscach, gdzie może być dopuszczone parkowanie – jak na załączonej grafice (z tego poprzedniego audytu). W tej okolicy występuje bardzo duża presja parkingowa. Obecnie pojazdy parkują częściowo na chodniku, ale oznacza to za mało miejsca dla pieszych. Jeśli nie chcielibyśmy używać słupków, można stworzyć taką quasi-zatokę, sugerującą odpowiednie miejsce do parkowania.

      No i na koniec wnoszę również o zachowanie nawierzchni i niwelety chodnika na zjazdach.

      • JK pisze:

        Zgadzam się z powyższym. Powinno się całkowicie odchodzić od dopuszczania parkowania na chodnikach, co tylko niszczy chodniki, utrudnia poruszanie i pogarsza estetykę miasta. Szerokość chodnika może być w tym miejscu prawnie minimalna, jeśli tylko piesi są bezpiecznie oddzieleni od jezdni i samochodów, a zatoki parkingowe to gwarantują. Obszar wydzielony z jezdni pomiędzy zatokami można również przeznaczyć na zieleń, a być może w przyszłości nasadzenia drzew, gdy obszar się mocniej zgentryfikuje.