W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać
zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Więcej informacji
1. W pierwszej kolejności należy dostosować projekt do obowiązujących przepisów techniczno – budowlanych.
2. Budowa miejsc postojowych powinno być podyktowana względami bezpieczeństwa i przepisami. Lokalizacja miejsc bezpośrednio przy skrzyżowaniu na pewno nie zapewni powyższego. Ponadto miejsca muszą być użytkowalne, tj. na skrajnych miejscach należy przewidzieć wyłukowania min. R – 1,5 m. Dodatkowo projektant zapomniał o miejscach dla osób niepełnosprawnych a jest to regulowane Ustawą oraz o przejściu sugerowanym przez ul. Macedońską. Jak kierowca dojeżdżający do skrzyżowania ma dostrzec pieszego, który stoi zaraz za zaparkowanym na miejscu postojowym samochodem? Przejście takie mimo, iż nie jest ono wyznaczone również powinno być oświetlone i posiadać nawierzchnie brejlowskie.
3. Lokalizacja miejsc i zjazdu musi być poprzedzona analizą widoczności a widać, że to nie zostało sprawdzone. Odległość widoczności dla zjazdu wynosi ponad 50 mb dla wskazanej w opisie prędkości dopuszczalnej…
4. Azyl dla pieszych nie spełnia obowiązujących przepisów – jest stanowczo za mały…
5. Czy zostały sprawdzone warunki przejezdności? Takie elementy trzeba wykazywać w dokumentacji…
6. Brakuje oświetlenia ulicznego, zwłaszcza oświetlenia na przejściach.
7. Szerokość części chodników wskazana na planie jest za mała (poniżej 2,3 m) i niezgodna z obowiązującymi przepisami.
8. Przy miejscach postojowych (o ile są rzeczywiście wymagane) powinno być lokalizowane odbojnice żeby pojazd nie najeżdżał na chodniki.
9. W ogóle projektant nie przewidział miejsca na wiatę dla oczekujących pasażerów KZ…
10. Przejście dla pieszych przez ul. Malborską w tym miejscu musi być wyznaczone.
11. Drogi dla pieszych się skraca a nie wydłuża. Koniecznie trzeba przeprojektować chodnik na wyłukowaniu skrzyżowania.
12. Uwaga techniczna. Budowa nowych krawężników przy jezdni (bez wymiany jej krawędzi) jest praktycznie niemożliwa.
Bardzo proszę o przedstawienie jeszcze raz dokumentacji po korektach na audyt, żeby mieszkańcy mogli się zapoznać ze zmianami.
1. Jak wspomnieli poprzednicy, wyprostować przebieg chodnika, zwłaszcza przy skrzyżowaniu. Zachować nawierzchnię i niweletę chodnika na zjazdach.
2. Rozważyć wyniesione przejście dla pieszych przez wlot ul. Macedońskiej.
3. Odsunąć wiatę przystankową poza szerokość chodnika/peronu, aby nie blokować ruchu pieszych.
4. Nasadzić zieleń, zwłaszcza w okolicy przystanku. Będzie to dawać cień pasażerom, jak również będzie osłaniać mieszkańców nowego bloku od ruchu drogowego.
5. Zamontować ograniczniki skrajni na prostopadłych miejscach postojowych tak, aby samochody nie “nawisały” nad chodnikiem.
6. Czy jest możliwość przesunięcia zjazdu z ul. Malborską do planowanej inwestycji bliżej skrzyżowania? Wtedy dałoby się wszystkie miejsca postojowe zaprojektować w jednym miejscu, nie byłoby też problemu z zapewnieniem widoczności. Może nawet udałoby się zmieścić więcej miejsc postojowych. Ew. rozważyć zamianę na parkowanie równoległe po drugiej stronie ul. Macedońskiej (projektując tam pas parkingowy).
Dodać sygnalizację na PDP przy szkole.
Wyprostować chodnik wzdłuż ulicy Macedońskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Malborską, skoro i tak projektowane są zieleńce przy jezdni ulicy Macedońskiej. Uniknięcie tym samym powstawania skrótów – “przedeptów” i konfliktu pieszy – samochód parkujący na miejscu postojowym. Ułatwienie poruszania się osobom o ograniczonej mobilności.
Pomyśleć o poszerzeniu chodnika/peronu przy przystanku autobusowym wzdłuż ulicy Malborskiej kosztem zieleni lub umiejscowieniu wiaty przystankowej w miejscu zieleni i jedynie wybrukowania tego fragmentu.
wyprostować te zygzaki