Na ul. Łokietka od sklepu lewiatan/awiteks do łokietka 193 jest zrobiony chodnik przez developera. Niestety brak na tym odcinku studzienek sciekowych aby woda podczas opadów miała gdzie być odprowadzana a nie tworzyły się rzeki, stawy właśnie obok krawężników od chodników. Stojąc na przystanku lub chodząc chodnikiem podczss deszczu, nie wiem gdzie trzymać parasol czy nad głową czy przy nogach aby nie zostać schlapana przez przejeżdżające samochody. Po drugie uważam że po jednej stronie ulicy powinna być ścieżka rowerowa. Zalecalabym również na sadzenie drzew na tej ulicy, czego brakuje
W rejonie domu 114 znajduje się sklep spożywczy oraz paczkomat. Wariant I jest lepszy pod tym względem, że zapewnia chodnik po stronie, gdzie znajdują się punkty przyciągające pieszych. Ponadto obecnie pomiędzy ul. Owsianą a Jordanowską po stronie wschodniej częściowo znajduje się chodnik/ piesze dojście, a mimo to piesi poruszają się jezdnią po stronie zachodniej. Widocznie wolą tędy, dlatego należy preferować wariant I.
Przy domu nr 103 poza zjazdem do garażu znajdują się trzy wybrukowane miejsca postojowe, o wymiarach, które pozwalają zaparkować, w taki sposób, że pojazdy nie wystają nawet na pobocze drogi. Na długości miejsc postojowych proszę obniżyć krawężnik (jak na zjeździe), aby nie eliminować tych miejsc postojowych i nie wygenerować nowego problemu.
Żaden z wariantów nie przewiduje infrastruktury rowerowej, a ruch rowerowy na ul. Łokietka już się odbywa i w przyszłości będzie rosnąć z uwagi na budowę osiedli. Należy przeanalizować budowę przynajmniej drogi dla pieszych i rowerów kosztem szerokości jezdni lub chodnika po przeciwnej stronie.
Proszę przemyśleć zaprojektowanie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Jordanowską. Ruch odbywa się pomiędzy osiedlem przy Pękowickiej a szkołą, kościołem przy Stelmachów oraz dalej w stronię Galerii Bronowice.
Generalnie należy zachować nawierzchnię (i najlepiej również niweletę) chodnika na zjazdach i skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami, jak również i oddzielić chodnik zieleńcem tam, gdzie to możliwe (jest kilka miejsc, gdzie zieleniec być może się zmieści np. przy przystanku “Jordanowska”). Tak samo, tam gdzie to możliwe, należy postarać wprowadzić się zieleń niską i wysoką (zwłaszcza w okolicy przystanków autobusowych).
Ponadto w wariancie II, na skrzyżowaniu z ul. Owsianą jest przejście dla pieszych zlokalizowane dość blisko przejazdu kolejowego. Przy dużym ruchu może być ryzyko przypadków, gdy kierowcy będą wjeżdżać na tory kolejowe mimo chwilowego braku możliwości zjazdu z nich. Wnoszę o rozważenie, czy nie przesunąć tego przejścia kawałek dalej, np. na drugą stronę tarczy skrzyżowania z ul. Owsianą (patrz: grafika).
Proszę o poprowadzenie po jednej stronie ścieżki pieszo-rowerowej. Jeśli dzieci mają dojezdzać bezpiecznie do przedszkola/szkoły w centrum Krakowa, to tylko w ten sposób.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Więcej informacji
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane na Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Na ul. Łokietka od sklepu lewiatan/awiteks do łokietka 193 jest zrobiony chodnik przez developera. Niestety brak na tym odcinku studzienek sciekowych aby woda podczas opadów miała gdzie być odprowadzana a nie tworzyły się rzeki, stawy właśnie obok krawężników od chodników. Stojąc na przystanku lub chodząc chodnikiem podczss deszczu, nie wiem gdzie trzymać parasol czy nad głową czy przy nogach aby nie zostać schlapana przez przejeżdżające samochody. Po drugie uważam że po jednej stronie ulicy powinna być ścieżka rowerowa. Zalecalabym również na sadzenie drzew na tej ulicy, czego brakuje
W rejonie domu 114 znajduje się sklep spożywczy oraz paczkomat. Wariant I jest lepszy pod tym względem, że zapewnia chodnik po stronie, gdzie znajdują się punkty przyciągające pieszych. Ponadto obecnie pomiędzy ul. Owsianą a Jordanowską po stronie wschodniej częściowo znajduje się chodnik/ piesze dojście, a mimo to piesi poruszają się jezdnią po stronie zachodniej. Widocznie wolą tędy, dlatego należy preferować wariant I.
Przy domu nr 103 poza zjazdem do garażu znajdują się trzy wybrukowane miejsca postojowe, o wymiarach, które pozwalają zaparkować, w taki sposób, że pojazdy nie wystają nawet na pobocze drogi. Na długości miejsc postojowych proszę obniżyć krawężnik (jak na zjeździe), aby nie eliminować tych miejsc postojowych i nie wygenerować nowego problemu.
Żaden z wariantów nie przewiduje infrastruktury rowerowej, a ruch rowerowy na ul. Łokietka już się odbywa i w przyszłości będzie rosnąć z uwagi na budowę osiedli. Należy przeanalizować budowę przynajmniej drogi dla pieszych i rowerów kosztem szerokości jezdni lub chodnika po przeciwnej stronie.
Proszę przemyśleć zaprojektowanie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Jordanowską. Ruch odbywa się pomiędzy osiedlem przy Pękowickiej a szkołą, kościołem przy Stelmachów oraz dalej w stronię Galerii Bronowice.
Generalnie należy zachować nawierzchnię (i najlepiej również niweletę) chodnika na zjazdach i skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami, jak również i oddzielić chodnik zieleńcem tam, gdzie to możliwe (jest kilka miejsc, gdzie zieleniec być może się zmieści np. przy przystanku “Jordanowska”). Tak samo, tam gdzie to możliwe, należy postarać wprowadzić się zieleń niską i wysoką (zwłaszcza w okolicy przystanków autobusowych).
Ponadto w wariancie II, na skrzyżowaniu z ul. Owsianą jest przejście dla pieszych zlokalizowane dość blisko przejazdu kolejowego. Przy dużym ruchu może być ryzyko przypadków, gdy kierowcy będą wjeżdżać na tory kolejowe mimo chwilowego braku możliwości zjazdu z nich. Wnoszę o rozważenie, czy nie przesunąć tego przejścia kawałek dalej, np. na drugą stronę tarczy skrzyżowania z ul. Owsianą (patrz: grafika).
Proszę o poprowadzenie po jednej stronie ścieżki pieszo-rowerowej. Jeśli dzieci mają dojezdzać bezpiecznie do przedszkola/szkoły w centrum Krakowa, to tylko w ten sposób.