Wielowariantowa koncepcja budowy brakujących chodników przy ul. Łokietka - ZTP Kraków

  • Zamknięte

    Wielowariantowa koncepcja budowy brakujących chodników przy ul. Łokietka

    Opublikowano: 1.06.2023 14:05

    K.00

    WARIANT 1

    WARIANT 2

    4 odpowiedzi na “Wielowariantowa koncepcja budowy brakujących chodników przy ul. Łokietka”

    1. Anna pisze:

      Na ul. Łokietka od sklepu lewiatan/awiteks do łokietka 193 jest zrobiony chodnik przez developera. Niestety brak na tym odcinku studzienek sciekowych aby woda podczas opadów miała gdzie być odprowadzana a nie tworzyły się rzeki, stawy właśnie obok krawężników od chodników. Stojąc na przystanku lub chodząc chodnikiem podczss deszczu, nie wiem gdzie trzymać parasol czy nad głową czy przy nogach aby nie zostać schlapana przez przejeżdżające samochody. Po drugie uważam że po jednej stronie ulicy powinna być ścieżka rowerowa. Zalecalabym również na sadzenie drzew na tej ulicy, czego brakuje

    2. Karolina Figiel pisze:

      W rejonie domu 114 znajduje się sklep spożywczy oraz paczkomat. Wariant I jest lepszy pod tym względem, że zapewnia chodnik po stronie, gdzie znajdują się punkty przyciągające pieszych. Ponadto obecnie pomiędzy ul. Owsianą a Jordanowską po stronie wschodniej częściowo znajduje się chodnik/ piesze dojście, a mimo to piesi poruszają się jezdnią po stronie zachodniej. Widocznie wolą tędy, dlatego należy preferować wariant I.
      Przy domu nr 103 poza zjazdem do garażu znajdują się trzy wybrukowane miejsca postojowe, o wymiarach, które pozwalają zaparkować, w taki sposób, że pojazdy nie wystają nawet na pobocze drogi. Na długości miejsc postojowych proszę obniżyć krawężnik (jak na zjeździe), aby nie eliminować tych miejsc postojowych i nie wygenerować nowego problemu.
      Żaden z wariantów nie przewiduje infrastruktury rowerowej, a ruch rowerowy na ul. Łokietka już się odbywa i w przyszłości będzie rosnąć z uwagi na budowę osiedli. Należy przeanalizować budowę przynajmniej drogi dla pieszych i rowerów kosztem szerokości jezdni lub chodnika po przeciwnej stronie.
      Proszę przemyśleć zaprojektowanie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Jordanowską. Ruch odbywa się pomiędzy osiedlem przy Pękowickiej a szkołą, kościołem przy Stelmachów oraz dalej w stronię Galerii Bronowice.

    3. Kamil Bieniek pisze:

      Generalnie należy zachować nawierzchnię (i najlepiej również niweletę) chodnika na zjazdach i skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami, jak również i oddzielić chodnik zieleńcem tam, gdzie to możliwe (jest kilka miejsc, gdzie zieleniec być może się zmieści np. przy przystanku “Jordanowska”). Tak samo, tam gdzie to możliwe, należy postarać wprowadzić się zieleń niską i wysoką (zwłaszcza w okolicy przystanków autobusowych).

      Ponadto w wariancie II, na skrzyżowaniu z ul. Owsianą jest przejście dla pieszych zlokalizowane dość blisko przejazdu kolejowego. Przy dużym ruchu może być ryzyko przypadków, gdy kierowcy będą wjeżdżać na tory kolejowe mimo chwilowego braku możliwości zjazdu z nich. Wnoszę o rozważenie, czy nie przesunąć tego przejścia kawałek dalej, np. na drugą stronę tarczy skrzyżowania z ul. Owsianą (patrz: grafika).

    4. Mieszkaniec pisze:

      Proszę o poprowadzenie po jednej stronie ścieżki pieszo-rowerowej. Jeśli dzieci mają dojezdzać bezpiecznie do przedszkola/szkoły w centrum Krakowa, to tylko w ten sposób.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Maksymalny rozmiar wszystkich plików łącznie to: 5 MB. Dozwolone formaty plików: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Linki do YouTube, Facebook, Twitter i innych serwisów wstawione w tekście komentarza zostaną automatycznie osadzone. Drop files here